Bij v. Uytert geweest!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Bij v. Uytert geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 18:25

Via bokt, ben ik erachter gekomen waar de moeder (Kladaula) van mijn paard staat. (Nog bedankt SuzanneF.)
Dus, ik de stoute schoenen aangetrokken en gebeld (reuze aardig te woord gestaan) en een afspraak gemaakt om 'mams' te komen bekijken.

Samen met mijn vriend in de auto (kids ondergebracht) en wij er naar toe (de afstand viel reuze mee, en we hadden het zo gevonden).
We liepen richting een deur en keken de stallen binnen en in een box zag ik een koppie en die uitdrukking kwam me al vaag bekend voor... en ja hoor, het was mams..
Kladaula was helemaal gewassen en getut voor het bezoek wat kwam kijken.
Ze had nog een veulen aan de voet lopen, en met z'n twee los in de binnenbak.
Prachtig om te zien, vooral dat kleine ding! wat een lol had ze, staartje erop en gaan met die banaan!
Mijn vriend, heeft eigenlijk helemaal niets met paarden, was danig onder de indruk van dat kleine dier.. op mijn vraag waarom? antwoorde hij: ze blijft me aankijken en wat een brutaal koppie! Alsof ze het wist, kwam madammeke voor hem staan en liet zich uitgebreid kroelen Haha!

Verder hebben we een uitgebreide rondleiding gehad en al het jonge spul gezien.
De drie-jarige in opleiding en de jonge hengsten.
Verder de prachtige accomodatie bewonderd en de prachtige hengstenstallen.
Daar stonden een paar hengsten (ben de namen alweer kwijt : Bloos! ben daar erg slecht in)
Op een gegeven moment stond mijn vriend met zijn arm helemaal door dat voergat heen, een hengst te kroelen.. toen moest ik even slikken en hem later verteld dat ik dat toch wel heel erg gewaagd vond.. maar goed, dat was een typisch geval van, onbevangen en geen gevaar zien, of van mijn kant uit: iets te veel meegemaakt... Verward

Lekker nog een bakkie koffie gedronken, een foto van Padaula overhandigd en toegezegd dat we naar de hengstenshow komen kijken...

Was een leuke ochtend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:32

Leuk dat je nu de moeder hebt leren kennen, echt leuk!
In de hengstenstal stonden o.a. Tango, Sandreeeeeeeeooooo (Sandreo dus), waarschijnlijk Partout ook nog wel?? En nog wat van dat spul Haha!.

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 18:50

Idd Sandreo, dat is toch een zwarte, met een klein koppie en een enorme hals?
Vond ik een plaatje, er stond ook nog een andere hengst, wat slanker, ranker type, daar was mijn vriend helemaal verrukt van, hij vind die zwarte een 'karikatuur' worden met 'dat kleine koppie en die enorme hals'

Dat zijn 'zijn' woorden... ik quote alleen maar Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:58

Die zwarte zal San Remo zijn geweest en die ernaast denk ik Sandreo. Sandreo is namelijk bruin.
Wel super leuk dat je een rondleiding hebt gehad zeg! het zijn ook hele aardige mensen daar!

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 19:09

San Remo zou idd heel goed kunnen (ik zei al dat ik heeeeel slecht ben in namen Knipoog )

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:14

Wat leuk zeg, dat je de mams van je paard hebt ontmoet ! En... weet je nu of die vervelende trekjes van je paard ( Knipoog ) van mama afkomen?

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:23

Super zeg dat ze je zo hebben ontvangen OK dan!
Ik ben er zelf nog nooit geweest maar wil er ook wel een keer gaan kijken misschien wel met de hengstenshow dit jaar Knipoog
Heb je nog foto's gemaakt vandaag?
en ehhh even off topic je hebt een leuk paard Haha! !

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 19:39

We zijn vorige week geweest, het was niet vandaag. We hadden de digitale camera mee, toen we naar huis gingen lag hij nog steeds in de auto Haha! dus helaas geen foto's...
Bedankt voor je compliment Noble-girl..
Enne, Miko ik heb (helaas) niets kunnen ontdekken om de trekjes op 'af te kunnen schuiven'.
Mams is ook een lief maar gevoelig/attent dier, er word op dit moment niets mee gedaan, behalve dan veulentjes fokken.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:40

Die camera in de auto laten liggen zou ook echt iets voor mij zijn Haha!

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 19:42

Als nou op de hengstenshow, weer de camera meenemen, en als dan 1 van ons dat ding ook echt mee naar binnen meeneemt, krijgen we mischien nog leuke plaatsjes ook!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:56

Goh, wat leuk dat je de mams van je paard hebt gezien.
Aardig van die mensen dat ze je ook een rondleiding gaven. Lachen