Ziekte van pfeiffer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 17:39

Balen zeg. Ik heb net gebeld voor de uitslag van mijn bloedonderzoek en ik heb dus toch wel de ziekte van Pfeiffer. Ik snap er niks van. Ik had vorige week wel keelontsteking, wat eerst niet zo snel over ging, maar ineens in 2 dagen was ik weer helemaal opgeknapt. Ik ben ook helemaal niet moe weer, ben gewoon weer naar school enzo, en dan toch pfeiffer?

Maar goed, dat wordt nu dus extra opletten, zodra ik moe ben extra uurtje gaan slapen enzo, schiet dus niet op.

Zijn er hier mensen die deze ziekte ook gehad hebben? Ben wel benieuwd naar ervaringen.

odessalief

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Monster (dat is in het Westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:51

jeetje, dat is zeker balen zeg.
Heel veel beterschap!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:03

Marije_jiplover schreef:
Zijn er hier mensen die deze ziekte ook gehad hebben? Ben wel benieuwd naar ervaringen.


Jazeker. Ik had het drie jaar geleden ofzo. Toen ik nog een wilde student was Bloos .
Ik had ook echt heel erge keelonsteking, virus en een bacterie. Heb toen 2 weken op bed gelegen en er werd meteen ontdekt dat het pfeiffer was, dus ik heb niet zoals velen er eerst een tijd mee rondgelopen.
Ik heb er onmiddelijk vanaf het eerste begin rekening mee kunnen houden. Mijn dokter adviseerde mij om een paar maanden heel rustig aan te doen. Zodra ik ook maar een tikkeltje moe zou worden moest ik op bed gaan liggen. Omdat ik heel veel van een bepaalde stof in mijn bloed had moest ik echt goed opletten, en vanaf dat moment zou die waarde in mijn bloed iedere maand ofzo gemeten worden, om te kijken of het herstel voorspoedig verliep.

Ik nam het advies van mijn dokter heel serieus, want ik had echt geen zin om jaren te tobben met zoiets. Ik bedacht me dat ik liever op dat moment een paar maanden niets zou doen dan een jaar sukkelen. Toevallig had ik net al mijn vakken afgerond en zou ik gaan beginnen aan een stage. Die kon ik gelukkig een paar maanden uitstellen.

Ik ben onmiddelijk gestopt met roken, met alcohol drinken (omdat je anders je lever overbelast, die heeft het zwaar als je pfeiffer hebt) en het viel me alles mee. Ik was wel af en toe moe, maar ik kon lekker veel tijd besteden aan m'n hobbies thuis Schijnheilig . Een positief bijeffect van het stoppen met roken was dat ik veel meer energie kreeg, en zo merkte ik eigenlijk niet zo veel van die pfeiffer. Goed, een half uur fietsen, dat leverde hoofdpijn op, en moeheid, maar verder viel het allemaal wel mee. Na een maand werd die waarde in mijn bloed weer gemeten en bleek dat die weer normaal was, na drie maanden kon ik weer gewoon verder met mijn drukke leven. Met roken ben ik nooit meer begonnen, en daar ben ik nog steeds blij mee.

Het is heel erg balen, maar zoals je hier kunt lezen kan het meevallen. Maar met school ofzo lijkt het me vrij vervelend.

Beterschap, denk aan jezelf en overbelast jezelf niet, want je hebt jezelf er op de lange duur alleen maar mee. Ach gut

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:20

balen zeg! ik heb t ook gehad, 2x zelfs

de eerste keer merkte ik haast niets, behalve soms wat opgezette klieren en wat eerder moet tijdens het stappen

de2e keer heb ik er heel lang last van gehad

beterschap!
hopen dat je in Ermelo helemaal fit bent Haha!
ik heb me ook voor week 5 opgegeven *LOL*

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:22

hoi
mijn zus had een werkstuk over pfeifer gedaan dus toen ik het onderwerp zag moest ik wel ff kijken
echt balen voor je hooor
beterschap met je

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 18:24

Ja, op zich is het bij mij ook wel snel ontdekt, want ik had vorige week heel flinke keelontsteking. En omdat de penicilline niet aansloeg moest ik bloed laten prikken. Ik kon dus vandaag bellen voor de uitslag.
Maar omdat ik van het weekend weer helemaal opgeknapt ben, had ik helemaal geen rekening gehouden met een positieve uitslag voor pfeiffer.

Stoppen met roken hoef ik niet, ik rook niet, drinken doe ik maar zelden dus dat is ook niet zo'n probleem.
Alleen ik zit wel met mijn studie. Ik kan nu geen pauze nemen, omdat ik in het laatste jaar van dit curriculum zit. Als ik niet al het onderwijs volg, moet ik overstappen en dan ben ik nog lang niet klaar (terwijl ik nu toch nog hoop van de zomer mijn doctoraal te kunnen hebben). Gelukkig volg ik wel maar de helft van het aantal vakken per trimester, omdat ik vorig jaar de andere helft al heb gedaan, dus er is wel tijd voor extra rust en ontspanning.
Ik heb nu (van de assistente) te horen gekregen dat ik wel met mij studie door mag, maar dat ik goed moet luisteren naar mijn lichaam.
En verder heb ik voor over 2 weken een afspraak bij de huisarts om te kijken hoe het er dan mee staat. Als ik eerder grote problemen mocht krijgen, mag ik natuurlijk wel eerder al weer een afspraak maken.
Het gekke is alleen dat ik na die keelontsteking zo goed ben opgeknapt en nu ook echt nergens last van heb. Ik voel me niet moe of ziek. Maar goed, wie weet hoe de ziekte zich nog verder gaat manifesteren.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:56

Oh hou op, ik heb nu na 2 jaar nog steeds last van de ziekte van pfeiffer. Het breekt me echt op. Maar ja, ik moet toch én werken én naar school.
En weet je wat het ergste is? Mensen begrijpen je niet. Je ziet er niet ziek uit, dus ben je het ook niet. Je bent een aansteller en je moet je er maar overheen zetten.
Ik heb nu gemerkt dat het eigenlijk niet meer gaat, ik zou er het liefst een jaar tussenuit gaan... Ik ben ook al de hele winter depressief, zo erg heb ik me nog nooit gevoeld. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend en hele lieve ouders die me er doorheen slepen, anders was het me nooit gelukt!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:00

Je wilt het vast niet geloven.

Maar op precies dezelefde manier als jou.

Ik had enorme keelonsteking die maar niet weg wou gaan en d.m.v. een bloedonderzoek vonden ze pfeiffer.

Ik had het toen ik 15 a 16 was ben nu bijna 23 (april) en heb totaal nergens last meer van.

Nou ja alleen nog keelontsteking bij overloop jaargetijden
Zomer, Herfst, Winter, Lente Haha!

Maar ja, de vermoeidheid is totaal weg.

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:04

Dat is balen!
Ik heb dus voor en tijdens de kerstvakantie keelontsteking gehad. De 1e keer kreeg ik gelijk peneceline, omdat ik gala van school had en ik daar heel graag heen wou. Dat sloeg gelukkig erg goed aan. De 2e keer duurde het wel lang voordat het over was. Dus moest ik toch maar te bloedprikken. De uitslag was negatief, dus positief voor mij Lachen . Maarrr ze wouden toch nog een keer na een maand prikken. Dat moet dus nog, maar ik heb eigenlijk nergens meer last van en heb energie voor 10, vergeleken met voor de keren keelontsteking.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:05

Een variant erop.
Was echt heel vervelend.
Ik kan alleen maar zeggen, doe eat je lichaam vraagt.
sterkte

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:14

Ja dat is niet leuk he? Ik weet er alles van.... Ik kreeg ongeveer twee jaar geleden de ziekte van pfeiffer. Precies op het moment dat ik bezig was met afstuderen! Wat een timing he? Ik zou als ik jou was toch proberen om zoveel mogelijk rust te nemen. Ik heb dat dus niet altijd gedaan en ik heb er nu dus twee jaar later nog last van! Ben nu heel vaak moe enzo terwijl ik dat eerder helemaal nooit had! Je zou als ik jou was wel gewoon je school blijven doen maar als je daarnaast nog werkt enzo zou ik daar even mee stoppen! Nou ja succes ermee in ieder geval!

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:15

ik heb zelf geen pfeifer gehad, maar een vriendin van me wel
die heeft het gewoon een paar maanden heel rustig aan gedaan, weinig op school enzo, en toen we op werkweek gingen naar denemarken is ze wel meegeweest maar niet aan alle dingen meegedaan.
en ook goed oppassen dat je anderen niet besmet!
Mijn vriendin heeft tot de dokter zei dat het niet meer besmettelijk was gewoon altijd uit een eigen glas/fles gedronken enzo en eigenlijk ook nog een tijd nadat de dokter dat had gezegd, gewoon voor de zekerheid
en nu gaat alles weer heel goed en heeft ze weer energie voor 10 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:20

Jazeker ik heb het ook gehad.
Ik was wel moe, maar ik heb gewoon door gewerkt.
Bij mij is het dus chronisch geworden en ik heb nog elke dag het gevoel dat ik pfieiffer heb,
Dus ik waarschuw iedereen om te luisteren naar je lijf.

Beterschap.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:27

Ik heb het een jaartje of 8 terug gehad...
Heel erg veel keelontstekingen op korte tijd, veel ziek, futloos...
Ik trainde 2x per week voor de volleybal en 1x per week match... Net voor ik getest ben op Pfeiffer kon ik zelfs geen kwartiertje van de training meer volhouden, zo futloos was ik...
Nadat Pfeiffer was vastgesteld heb ik nog geprobeerd naar school te gaan, maar dat was echt niet vol te houden... Ik voelde me ellendig en constant moe... Ben 4 maanden thuisgeweest waarvan ik meer dan de helft gewoon constant ellendig in de zetel lag en sliep...
Ik ben nu blij dat ik toen geluisterd heb naar m'n lichaam, en gerust heb en thuis ben gebleven toen ik voelde dat het niet meer ging (ok, ook wel onder lichte dwang van m'n ouders, want ik voelde er niet zoveel voor om niet meer naar school e.d. te gaan tot ik beter was, maar toch).

Probeer goed naar de signalen van je lichaam te luisteren, forceer je niet en rust zoveel mogelijk... Pfeiffer moet je uitzieken en als je kalmaan doet en naar je lichaam luistert gaat dit het best...

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 19:34

Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben ook zeker van plan om te gaan luisteren naar mijn lichaam, alleen het is nu zo moeilijk voor te stellen, omdat ik me nu dus echt niet moe of ziek voel.
Ik hoop dat ik er snel weer vanaf ben, maar de tijd zal het leren!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:38

Veel beterschap!!
Ikzelf heb (gelukkig) nooit de ziekte van Pfeiffer gehad. Dus ik kan je verder geen advies geven. Maar luisteren naar je lichaam is wel heel belangrijk. Ik kan me indd wel voorstellen dat dat erg moeilijk is, helemaal omdat je je eigenlijk wel goed voelt... I.i.g. heel veel sterkte! Lachen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:01

Marije_jiplover, het kan dus idd dat je compleet geen last hebt van Pfeiffer en je je ook absoluut niet ziek gaat voelen... zoveelste beter toch...

Hoe je je voelt als je Pfeiffer hebt, is per persoon heel verschillend... De ene heeft het gehad zonder het te merken en de ander is er hondsziek van...

Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:22

Tjah, ik heb ook pfeiffer gehad. Dit is echt alweer een tijdje geleden, en ze hebben het ook pas na een paar maanden flink moe zijn ontdekt. Toen was het dus alweer bijna over! Verward
Maar jah, bij mij is het dus wel bij alleen maar moe zijn gebleven.

In ieder geval heel veel beterschap!!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:47

Verhip, jij ook al? Ik heb het ook. Dit topic heb ik erover gemaakt: [AM] Supermoe en ik weet niet hoe

Veel beterschap en LUISTER naar je lichaam, ik heb er veel moeite mee gehad en het is bij mij nu nog niet veel beter geworden.... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:46

Ik heb het ook, maar heb er voorla last van omdat ik heel vaak keelontsteking heb. Ben ook veel vatbaarder voor als er een virus heerst enzo, echt heel handig, haha, weer een week niet kunnen rijden, grrrr.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:35

ik heb het ook afgelopen kerst had ik het een jaar. Bij mij is het na heel wat vage klachten pas heel laat (na een paar maanden) vastgesteld. Ik heb al die tijd gewoon doorgwerkt en mij geen dag ziekgemeld. nou ja afgelopen ma en di dan maar dat was vanwege verkeerd eten. Daarom heb ik nu dus nog de nasleep ervan. Dus wat iedereen hier al zegt: goed rusten dan ben je er eerder vanaf. sterkte

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:26

Ah da's balen zeg! Ik heb het zelf ook gehad en ben er een jaar lang heel ziek van geweest. Verdrietig
Nu is dat alweer bijna 4 jaar geleden maar ik ben nog steeds eerder moe etc dan voordat ik pfeiffer had.

Ik wist niet dat ik pfeiffer had, ik voelde me idd niet zo lekker en snel moe maar ja, ik deed ook een opleiding en had het daarbuiten ook heel druk dus niet echt over na gedacht. Toen kreeg ik dus en soort nawee van die pfeiffer. Mijn klieren werden heel dik en dat deed zo zeer! Ik kon amper slikken dus eten was een ramp. Ik ben in een jaar tijd toen bijna 20 kilo Bloos! afgevallen daardoor, ben met mijn opleiding gestopt en veel mensen vonden me een aansteller.
Ook dachten ze dat ik anorexia had omdat ik zo dun was geworden...Verdrietig
Dat je ziek bent wilden ze niet horen, ze trokken zelf hun conclusies...
Omdat ze er ook pas zo laat achterkwamen dat ik pfeiffer had waren de medicijnen ook eigenlijk te laat en sloeg het niet goed aan.

Nee pfeiffer was voor mij echt het ergste wat me is overkomen. Ik kon niets, een trap oplopen en ik moest een half uur uitrusten. echt vreselijk.
ik had blijkbaar ook een hele erge gradatie. er zijn verschillende gradaties met pfeiffer en ik hoop voor jou dat het heel erg meevalt!

Al met al heb ik 2 jaar lang echt last van de pfeiffer gehad en wat ik al zei ik kan dingen minder lang volhouden als voor de pfeiffer.Aan 8 uur slaap heb ik eigenlijk te weinig.

Iig veel succes ermee en ik hoop voor je dat het allemaal meevalt. Ach gut

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:32

Ja ik heb het ook. al een half jaar. en ik baal er ontzettend van, heb mijn pony al een half jaar niet fatsoenlijk kunnen rijden.. Verder ben ik veel ziek omdat de ziekte mijn weerstand omlaag haalt. Ben dus zeg maar 6 maanden achter elkaar ziek en daar word je écht niet blij van. Ik probeer zoveel mogelijk te rusten maar dat schiet er nogal es bij in, heel fout. Op school loop ik veel achter omdat ik altijd na 12 uur naar huis ga omdat ik moe ben. En mijn pony schiet er dus ook bij in, gelukkig heb ik lieve stalgenootjes Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:33

ik ben bij een internist geweest en die zei dat 80% van de nederlanders een vorm van pheiffer krijgt maar de een er last van heeft en de ander niet. maak je maar niet teveel zorgen

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:36

jeetje dat is balen zeg.
strekte ermee !!