21 jan: update Silvi na accupunctuur

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

21 jan: update Silvi na accupunctuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 16:07

Inmiddels is het al weer twee weken terug dat Silvi is behandeld door Ellen Krall (zie topic: [VvdD] update Silvi (accupunctuur behandeling) )

Na 2 dagen rust en 3 dagen vrij mochten we er weer op. Ellen had al voorspelt dat ze waarschijnlijk niet direct goed zou lopen en dat was ook het geval. Erg onwennig en stijf liep ze haar eerste rondjes toen we er weer voor het eerst opzaten. Na een minuut of 10 hebben we besloten om er weer af te gaan, ze was nog niet in haar “hum”. Toen nog even aan de hand gekeken hoe ze draafde, dat zag er al een stuk beter uit, zo onbelast. Opeens was Silvi een stuk frisser en ging zelfs een beetje met ons aan de haal. Ik heb haar nog nooit met zo veel beweging zien draven, dat viel me echt op.

We hebben toen een dag of 3 aan de hand rechte lijnen gedraafd, wat Sil erg leuk vond en continue er een sport van maakte om op je hakken te gaan dansen Haha! . Uiteindelijk ben ik er afgelopen zaterdag weer opgestapt. Ze liep al een stuk beter onder het zadel. De afgelopen dagen ben ik dus begonnen met het opbouwen en activeren van de achterhand. Hierbij mag ik zo min mogelijk druk gebruiken aan de voorkant. Das makkelijker gezegd dan gedaan Scheve mond . Silvi loopt dus lekker sterretjes te kijken, waardoor ze haar rug volledig wegdrukt, wat vervolgens dus ook niet het juiste effect geeft. Zodra ik haar iets begrens aan de voorkant, begint ze te hippen, of bij wat meer kuit maakt ze zich voor erg sterk (hangen op de hand).

Soms zinkt de moed me in de schoenen, gaat dit nog goed komen, denk ik dan. Ik voel me echt weer een beginner. Maar aan de andere kant ben ik allang blij dat ze weer regelmatig loopt en is dit nu gewoon een periode van: de aanhouder wint Lachen !


Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 10:11

Heb gisteren weer voor het eerst in de les gereden. Ging best aardig. 5 februari komt Ellen Krall weer terug om Silvi nogmaals te controleren, ik hoop maar dat ze dan al vooruitgang bemerkt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, rosak, Vagabondo en 3 bezoekers