Wat heb je toch een ROTvolk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:29

Ik ben sinds 11 maanden moeder, en werk 32-36 uur in de week. Daarnaast heb ik nog mijn paard en mijn huishouden. Ik werk 4 dagen omdat ik mijn huidige functie wil behouden, waarom wil ik mijn huidige functie behouden? Omdat het mijn finaniceel genoeg oplevert om mijn vaste lasten te kunnen betalen. Deze vaste lasten zijn hoog omdat ik een paard heb en omdat ik ervoor gekozen heb om mijn kind door een gastouder in huiselijke omgeving te laten opvangen.
Ik ga morgens om half 6 mijn bed uit om te zorgen dat mijn zoontje om 8 uur door zijn vader naar de oppas gebracht kan worden. Ik zorg dat joep gegeten heeft en is aangekleed. Ik sta zelf om kwart voor zeven in mijn auto. Zijn vader haalt hem om 5 uur smiddags op en om 6 uur kom ik thuis. Vanaf 6 tot 8 uur is al onze aandacht voor Joep. Na 8 uur begin ik aan het eten en ga ik mijn paard doen. Een dag in de week ben ik vrij, dan laat ik alles uit mijn handen vallen om volledig voor joep te zorgen. In het weekend is het niet anders. Het huishouden doe ik savonds of smorgens heel vroeg. Dit is mijn keuze. Ik leg de lat zo hoog puur om te zorgen dat ik mijn zoon alles kan geven wat hij nodig heeft in een leven.

Egoistisch? Nee ik dacht het niet, anders zou ik wel lekker een uitkering gaan aanvragen en de hele dag op mijn r**t gaan zitten. Ik geloof dat sommige uitspraken in dit topic erg ongenuanceerd zijn en dat vind ik persoonlijk erg kwalijk.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand een kind neemt omdat het érbij hoort, voor een ieder die een kind heeft gekregen is het het mooiste geschenk wat er in de wereld bestaat. En is het dan niet zo dat je daar als ouders alles voor over hebt om te zorgen dat er dat mooiste geschenk niets ter wereld zal ontbreken?

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:57

Mobick als je op je r**t zou gaan zitten en leven van een uitkering zou je waarschijnlijk veel dingen moeten laten vallen Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 13:58

samantha23 schreef:
Daar heb je wel gelijk in essie, maar hoeveel mensen "moeten" er wel niet beide full time werken om de hypotheek op te kunnen brengen? En dat aantal wordt alleen maar groter, kijk maar wat een huisje kost tegenwoordig, dat kan je echt niet alleen bekostigen.

En die mensen kunnen toch echt beter niet aan een hond beginnen. Sja, mensen die werken kunnen eigenlijk vaak minder dan mensen die minder of niet werken. Heel oneerlijk, maar zo is het wel!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:01

Tja als dat zo gaat desiree komen de asiel helemaal vol want dan zal de verkoop van honden dalen maar de fokkers zullen niet minder fokken.

Nogmaals: wie bepaalt wanneer en hoe een hond gelukkig is?.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:02

Desiree, er zijn ook mensen die minder of niet werken, die dingen moeten laten omdat er te weinig geld voor is.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:10

mobick schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand een kind neemt omdat het érbij hoort, voor een ieder die een kind heeft gekregen is het het mooiste geschenk wat er in de wereld bestaat. En is het dan niet zo dat je daar als ouders alles voor over hebt om te zorgen dat er dat mooiste geschenk niets ter wereld zal ontbreken?


Het spijt me, maar als het eerste woordje wat je kind zegt, de naam van de juf is.. Of dat je pissig bent omdat je in je in het hele jaar 2 weken in de zomervakantie met je eigen kind zit opgescheept..
Of omdat je het ene kind eigenlijk leuker vind dan het andere.. dan doe je toch gewoon die minder leuke in een KDV, heb je daar ook geen last meer van.
Ik denk trouwens niet dat een kind gelukkig word als de ouders in staat zijn financiele dingen voor ze te doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 14:11

carien"]
Desiree, er zijn ook mensen die minder of niet werken, die dingen moeten laten omdat er te weinig geld voor is.
[/quote]
Of je nu dingen moet laten uit tijdgebrek, of dingen moet laten wegens geldgebrek, dat maakt niet uit.

Wat ik wil duidelijk maken is dat er niet altijd keuze is, ook al denken mensen RECHT te hebben op een keuze.
mensen denken te veel Ik WIL en dat moet dan ook maar kunnen. ZE moeten echter ook stil staan bij wat hun kind of hond zou willen, wat ze zelf te bieden hebben. MAar dat doen ze weer veel minder. Omdat ze te veel bezig zijn met hun eigen recht op een keuze. Dus toch egoisme weer.

Ik wil ook wel 3x per jaar op vakantie. MAar het gaat niet. Ik heb geen keuze, ik heb het geld er niet voor, dus ik doe het niet.

[quote="essie79 schreef:
Het spijt me, maar als het eerste woordje wat je kind zegt, de naam van de juf is.. Of dat je pissig bent omdat je in je in het hele jaar 2 weken in de zomervakantie met je eigen kind zit opgescheept..
Of omdat je het ene kind eigenlijk leuker vind dan het andere.. dan doe je toch gewoon die minder leuke in een KDV, heb je daar ook geen last meer van.
Ik denk trouwens niet dat een kind gelukkig word als de ouders in staat zijn financiele dingen voor ze te doen.

en ze bestaan! ze bestaan echt! Hoe onvoorstelbaar het ook lijkt!

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:16

OK dan!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:24

Dit zijn geen voorbeelden die ik zelf verzin, die mensen zijn er dus inderdaad echt!
Nog een voorbeeld.. laatst werd er aan mijn schoonzusje gevraagd of ze ook niet buiten KDV-uren (in het weekend) mee kon met een dagje uit. De kinderen waren zo lekker aan haar gewend. Ja, gek he?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 14:26

echt, mijn broek zakt er van af, van zulke mensen. Ik kan er niets aan doen! En vooral moeders die hun kinderen een paar dagen in de week naar de creche brengen, die horen ervan, die zien het gebeuren. DAar heb ik die verhalen ook van gehoord. Want die komen er mensen tegen die hun kind IEDERE dag komen brengen, ZELFS tijdens hun vakantie! Dat zijn mega egoisten in mijn ogen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:58

even een andere belichting: denken jullie dat jullie paarden het zo prettig vinden om dagelijks op stal te moeten staan wachten totdat je eens een keertje komt om ze een uur door de bak heen te jagen? Of staan jullie er dagelijks bij stil het paard zelf zou willen? Wie is er hier nou egoistisch?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:04

mobick schreef:
even een andere belichting: denken jullie dat jullie paarden het zo prettig vinden om dagelijks op stal te moeten staan wachten totdat je eens een keertje komt om ze een uur door de bak heen te jagen? Of staan jullie er dagelijks bij stil het paard zelf zou willen? Wie is er hier nou egoistisch?


Mijn paard staat helemaal niet 24 uur per dag op stal. Wat er ook gebeurt, hij mag elke dag naar buiten met een maatje.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:06

dan is jouw paard evenals het mijne een van de weinigen. Maar is dit wat ze zelf willen? Iedere dag in het zelfde stukkie land met het zelfde paard omzich heen?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:09

waar het mij omgaat is dat ik al een paar keer de kreet voorbij het zien komen "wie bepaald wanneer een hond of kind gelukkig is'. Ik haal als voorbeeld aan je paard. Waar het mij om gaat is dat je met je beste kunnen voor je dier/kind zorgt maar dat je er op afgerekend wordt als het niet volgens het 'boekje' gaat.

En volgens het boekje bedoel ik mee:
Een hond moet ieder uur uitgelaten worden;
een moeder mag niet werken;
een paard hoort in de natuur...enz.enz.
zo zijn er legios voorbeelden te noemen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:13

mobick schreef:
dan is jouw paard evenals het mijne een van de weinigen. Maar is dit wat ze zelf willen? Iedere dag in het zelfde stukkie land met het zelfde paard omzich heen?


Een paard is een bewegingsdier (en een gewoontedier), daar istie voor gemaakt.
Beweging is dus het beste wat hij kan krijgen. En hij is gek op zijn maatje, hij heeft liever niet een ander om zich heen.
Jij denkt dat hij blijer is met elke dag een ander stukje land en een ander paard?
Ik geloof trouwens ook niet dat hij het liefst in de vrije natuur zou leven.
Dat is er behoorlijk uitgefokt. Het dier is op de mens aangepast door de jaren heen. Die van mij is ook erg op mensen gericht bijvoorbeeld.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:16

mobick schreef:
Een hond moet ieder uur uitgelaten worden;
een moeder mag niet werken;
een paard hoort in de natuur...enz.enz.
zo zijn er legios voorbeelden te noemen.


Dat soort dingen heb je mij niet horen zeggen, daar begin je zelf over, omdat je het zelf niet volgens ' het boekje' doet en je ergert je als mensen daar over oordelen.
Wat ik al zei, 'een paard hoort in de natuur' vind ik klinkklare onzin.
Beweging is wel belangrijk, maar hij is gewend aan zijn omgeving waar hij verzorgd word.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 15:24

mobick schreef:
even een andere belichting: denken jullie dat jullie paarden het zo prettig vinden om dagelijks op stal te moeten staan wachten totdat je eens een keertje komt om ze een uur door de bak heen te jagen? Of staan jullie er dagelijks bij stil het paard zelf zou willen? Wie is er hier nou egoistisch?

Die van mij komen in de wei. Paarden moeten in contact kunnen komen met andere paarden. ZE altijd opsluiten vind ik ook niks. Het zijn van oorsprong steppedieren en ook kuddedieren. HEt is dus beter om ze elke dag buiten te zetten waar ze zich uit kunnen leven. Dit hebben we er nooit uit kunnen fokken. Dit is nog altijd na al die eeuwen paarden fokken de aard van het beestje. We kunnen best een en ander van paarden vragen, maar er moet echt voldaan worden een bepaalde behoeften zodat ze zich optimaal kunnen voelen. Weidegang is een van die behoeften.
Ik betwijfel overigens ten zeerste of het gros van de paarden altijd maar binnen moeten staan hoor. De mensen die ik in het dagelijkse leven te spreken krijg, vinden veel beweging belangrijk en hekelen het feit dat paarden te veel stil zouden staan.

en zo zijn honden roedeldieren, en niet solitair. Kun je hoog of laag springen, het is nu eenmaal zo. Je moet ze dus niet te lang alleen opsluiten. Want dat is net zo iets.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:42

Mhh ook al zou ik thuis zijn zou ik mijnhond niet ieder uur uitlaten?.

Nee hoe we het ook doen is toch nooit goed in andermans ogen. Beste stuurlui staan toch aan wal.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 15:50

Prisca schreef:
Mhh ook al zou ik thuis zijn zou ik mijnhond niet ieder uur uitlaten?.

Nee hoe we het ook doen is toch nooit goed in andermans ogen. Beste stuurlui staan toch aan wal.

Daar gaat het niet om, het gaat OOK om je aanwezigheid. wolven in het wild zijn ook niet continu met ELKAAR bezig, maar ze verkeren wel in elkaars nabijheid. En hond is nu eenmaal geen solitair dier, hoe graag je het ook zou willen.

En de beste stuurlui staan in dit geval niet aan de kant. Ik heb zelf een hond. En die zit amper ooit alleen.

en mensen die werken vinden maar dat ze ook recht hebben op een hond, maar het gaat eigenlijk niet. Ik vind ook maar dat ik elk jaar op vakantie moet kunnen, maar ook dat gaat niet.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:12

Desiree ik begrijp je heel goed wat je bedoelt ben het heus wel met je eens maar zoals altijd zijn er ook een hoop tegens. Ik heb een hond en zit 8 uur alleen ik ben blij met haar en ze is altijd blij andere mensen vinden haar een lieve sociale hond die goed luistert en lief voor kinderen is (helemaal GEK van kinderen). Met kerst was ze op het strand ergens van geschrokken en waar liep ze heen terug naar het hotel terwijl ik een dar ervoor aankwam. Ze wist dus heel goed dat ik daar was en dus veilig is anders was ze wel een totaal andere kant op gegaan. Is deze hond nu zo zielig?. Als ik dan naar de hond van een kennis van mij die thuis is is die verwend als hij zijn zin niet krijgt tilt hij zin tanden op (en bijt af en toe). Ook kan die niet loslopen want dan is hij weg en zo nog een paar dingen. Welke hond heeft het nu beter??.

Kinderen die naar een opvang gaan zijn vaak wel socialer dan kinderen die altijd thuis zijn. Ik zie ook de voordelen en tuurlijk zoals altijd ook nadelen. Zo zijn er een hoop dingen maar wat is goed en wat is slecht een middenweg is mooi maar ook moeilijk en vaak ook niet haalbaar. Zoals het nu gaat in veel gezinnen is ook niet goed. Er hoort iemand thuis te zijn als een kind uit school komt. Ik heb het geluk gehad dat dat zo was maar ook veel mensen om heen vroeger niet zijn deze mensen niet beter of minder als ik nee uiteindelijk zijn we allemaal goed terecht gekomen.

Zolang een dier of kind niet mishandeld of verwaarloosd wordt vind ik het allemaal prima en zal je mij niet horen. Zodra dat wel het geval is zal ik heus wel ingrijpen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:25

Het valt mij hier heel erg op dat dit een discussie onder Nederlanders is, buiten dan Eilandje, die eigenlijk precies mijn mening deelt.

In Nederland zijn er veel parttime jobs, in België zijn deze helaas heel zelden. Mensen die kinderen willen, nemen dus de eerste levensjaren (of lavensjaar) loopbaanonderbreking (man OF vrouw), om dan weer fulltime te gaan werken. Wat doe je dan met je kinderen? Opvang of bij de oma, of bij de ...
Ik ben iemand die niet bepaal deen kinderwens heeft, dus ik ga mij ook niet te druk maken om zulke dingen, maar ik vind wel dat er begrip mag opgebracht worden vor fulltime werkende mama's die hun mama-job buiten hun werk erg goed proberen te doen.

Denk er dus om: niet iedereen heeft de luxe om parttime te gaan werken. Moet je daardoor je kinderwens en hondenwens en paardenwens maar laten varen? Danga je leven voor je werk, en dat is wel het laatste wat IK wil.

Off-topic
Desiree"]
[quote="kippie17 schreef:
He.. die beagle he? In welk asiel zit die?? Is daar ook een website van??

Zeker, ze staat ook op de website. Het is een teefje en ze is gecastreerd.
[/quote]

Hie rmoet ik heel even hartelijk om lachen... Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:29

Prisca schreef:
Desiree ik begrijp je heel goed wat je bedoelt ben het heus wel met je eens maar zoals altijd zijn er ook een hoop tegens. Ik heb een hond en zit 8 uur alleen ik ben blij met haar en ze is altijd blij andere mensen vinden haar een lieve sociale hond die goed luistert en lief voor kinderen is (helemaal GEK van kinderen). Met kerst was ze op het strand ergens van geschrokken en waar liep ze heen terug naar het hotel terwijl ik een dar ervoor aankwam. Ze wist dus heel goed dat ik daar was en dus veilig is anders was ze wel een totaal andere kant op gegaan. Is deze hond nu zo zielig?. Als ik dan naar de hond van een kennis van mij die thuis is is die verwend als hij zijn zin niet krijgt tilt hij zin tanden op (en bijt af en toe). Ook kan die niet loslopen want dan is hij weg en zo nog een paar dingen. Welke hond heeft het nu beter??.

Kinderen die naar een opvang gaan zijn vaak wel socialer dan kinderen die altijd thuis zijn. Ik zie ook de voordelen en tuurlijk zoals altijd ook nadelen. Zo zijn er een hoop dingen maar wat is goed en wat is slecht een middenweg is mooi maar ook moeilijk en vaak ook niet haalbaar. Zoals het nu gaat in veel gezinnen is ook niet goed. Er hoort iemand thuis te zijn als een kind uit school komt. Ik heb het geluk gehad dat dat zo was maar ook veel mensen om heen vroeger niet zijn deze mensen niet beter of minder als ik nee uiteindelijk zijn we allemaal goed terecht gekomen.

Zolang een dier of kind niet mishandeld of verwaarloosd wordt vind ik het allemaal prima en zal je mij niet horen. Zodra dat wel het geval is zal ik heus wel ingrijpen.


Juist, ik bedoel dus te zeggen... een middenweg vinden. Een paard weet niet beter dus het is goed... wie weet dat nou voor 100% zeker? niemand toch. zo ook voor een hond, zo ook voor een baby. We doen het allemaal volgens ons beste kunne.. we hebben allemaal het beste voor met onze beesten en zeker met onze kinderen. Ik heb de beste opvang gezocht voor mijn kind die er is, maar zodra ik zou merken dat mijn kind er onder lijdt dan zou ik daar radicaal in verandering in brengen. zo ook voor mijn paard. Ik bedoel hiermee te zeggen: ook een hond die 8 uur alleen moet zijn kan een gelukkig leven hebben. Dus oordeel niet zo snel over de buiten kant.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:33

essie79"]
[quote="mobick schreef:
dan is jouw paard evenals het mijne een van de weinigen. Maar is dit wat ze zelf willen? Iedere dag in het zelfde stukkie land met het zelfde paard omzich heen?


Een paard is een bewegingsdier (en een gewoontedier), daar istie voor gemaakt.

Ik geloof trouwens ook niet dat hij het liefst in de vrije natuur zou leven.
Dat is er behoorlijk uitgefokt. Het dier is op de mens aangepast door de jaren heen. Die van mij is ook erg op mensen gericht bijvoorbeeld.
[/quote]

Dit hebben wij er van gemaakt, voor ons plezier, ik geloof niet dat het beest er zelf voor zou kiezen.... jij wel?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:38

mobick"]
[quote="essie79"][quote="mobick schreef:
dan is jouw paard evenals het mijne een van de weinigen. Maar is dit wat ze zelf willen? Iedere dag in het zelfde stukkie land met het zelfde paard omzich heen?


Een paard is een bewegingsdier (en een gewoontedier), daar istie voor gemaakt.

Ik geloof trouwens ook niet dat hij het liefst in de vrije natuur zou leven.
Dat is er behoorlijk uitgefokt. Het dier is op de mens aangepast door de jaren heen. Die van mij is ook erg op mensen gericht bijvoorbeeld.
[/quote]

Dit hebben wij er van gemaakt, voor ons plezier, ik geloof niet dat het beest er zelf voor zou kiezen.... jij wel?
[/quote]

Dat beest is er inderdaad voor mijn plezier. Maar wat wil je daar nu mee zeggen eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:44

Idra schreef:
Het is een teefje en ze is gecastreerd.


Hie rmoet ik heel even hartelijk om lachen... Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]


Waarom Verward
Kira is ook gecastreerd.
Misschien weet je het verschil tussen steriliseren en castreren niet
Castreren is ballen of baarmoeder en eileiders weghalen
Steriliseren is het dichtbinden van zaad of eileider.

Een man wordt gewoon gesteriliseerd en niet gecastreerd.
Een teef kan dus worden gecastreerd ipv gesteriliseerd.