Nieuwe update van Tequila's droes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Nieuwe update van Tequila's droes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 23:05

Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gelezen in mijn vorige topic heeft Tequila sinds 2,5 week droes (zie link hieronder)

[VvdD] Pfff, houdt het nog eens op?(met foto's)

Dit weekend ging het stukken beter, ze at en dronk weer bijna als normaal en werd ook weer een stuk actiever. Alle abcessen waren mooi doorgebroken en ze had weer een normale temperatuur. Maar helaas heb ik iets te vroeg gejuigd, want vandaag ging het weer barslecht Huilen

Sinds vandaag hebben we haar van de pijnstillers afgehaald omdat het zo veel beter ging, maar Tequila stond er weer een stuk slomer bij en had ook haar eten weer niet op. Getemperatuurd en ze had weer 40 graden koorts. Ook heb ik een nieuwe bult aan haar hoofd ontdekt, zeer waarschijnlijk is dit dus een nieuw abces Scheve mond Boos! Natuurlijk direct de dierenarts gebeld om te overleggen, we hebben afgesproken dat ze morgenochtend weer moet drinken en eten, anders moet ze waarschijnlijk opnieuw aan de pijnstillers.

Echt een flinke domper dus Boos! Ik had zo de goede hoop dat het nu beter zou gaan, maar helaas mag het niet zo zijn Huilen Ik heb het nu echt helemaal gehad met die kl*te-droes, ben de situatie echt beu Bloos Het is ook zo frusterend dat je niks voor het beestje kan doen, ze staat daar maar zielig een beetje te staan. Bah, ik vind het echt naar om te zien.

Maar goed, we wachten maar weer braaf af, meer kunnen we toch niet doen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:11

Jemig. Dit is wel verschrikkelijk voor je.. Wens je paardje maar beterschap! Ik hoop echt dat ze opknapt.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:15

sterkte vervelend hoor als je paard zo ziek is......

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:24

Ooh nee he..... ik baaaaaaaaaaaaal heel erg met je mee Huilen
Klote droes!!!
En dat allemaal door fout van derden Boos!
..... maar daar heb jij niks aan Huilen
Jouw paard is nog steeds hartstikke ziek ik hoop van harte dat ze snel weer beter wordt Verdrietig

En voor iedereen die zo roekeloos omgaat met besmette dan wel dragende dieren met droes wens ik alles toe wat jou en ook anderen is overkomen$#^% %*%* Boos! T&*^&^( Frusty door het opzettelijk verspreiden van droes bezorgen ze een hoop mensen veel ellende Boos!
Hoe halen ze het in d'r stomme kop om net te doen of er niks aan de hand is
Als je een stal met droes hebt SLUIT je de boel minimaal 6 wkn na de laatste uitbraak en gaan er GEEN van de paarden van het terrein Boos!

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:54

He, balen joh Huilen

Het leek even beter te gaan en nu dit Boos! Ik snap best dat je het zat wordt... Er lijkt hier in de omgeving sowieso geen einde te komen aan die droes Over en weer worden toch steeds weer paarden besmet Scheve mond

Net wat Noble-girl zegt, stallen met droes sluiten tot 6 weken nadat de droes volledig over is! Stoom uit je oren

Ik hoop dat ook dit abces snel doorbreekt, en dat Tequila als nog snel op knapt Ach gut Wat een ellende zeg Verdrietig

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:02

Wij hebben hier ook droes gehad, die foto's komen me dan ook heel bekend voor, zo zag mijn shetlandertje er ook uit. Heel zielig, met 41 graden koorts.

Toch heeft mijn DA juist geen medicijnen gegeven, hij zei dat dat alleen helemaal in het beginstadium nog nut heeft. Is het paard eenmaal echt ziek, dan houd antibiotica juist de genezing tegen, want dan moet het juist lekker ophopen en open breken. Zo hou je het open breken tegen, althans volgens hem.. We hebben op de nog dichte bulten laurierzalf gesmeerd op advies van de DA, en op de al open abcessen gesproeid met ontsmettingsmiddel. Gewoon met een plantenspuit er recht in spuiten. Door de druk komt er een hoop uit.

Succes met je paard.. die van ons zijn er trouwens ook weer goed bovenop gekomen!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:21

Hm, wij hebben een paar jaar geleden ook een ontzettend zware droes gehad.
Elk moment van de dag denk je aan je paard, het is vreselijk je paard zo te zien.
Heel veel sterkte Ach gut

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:56

Gets, wat naar dat het toch weer slechter gaat! Heel veel beterschap voor Tequila en veel sterkte natuurlijk ook voor jou Ach gut

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:57

Wat vervelend (met een woord dat op bokt niet mag ervoor) dat het weer slechter gaat Boos! nog maar een keer beterschap!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 01:07

Jeetje dat is echt balen, heel veel sterkte!!

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 08:36

hoi bij ons hebben ook een stuk of 5 paarden droes gehad op de manege , de boer heeft de paarden in de winter gewoon 3 weken naar buitne gegooid en het was stervens koud , zo gat de droes sneller open en is het ook sneller weg en voor de rest heeft ie er niks aangedaan, en na 3 weken was het weg . echt raar geengoede methode vind ik , maar werkte wel

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 10:07

Esme_27 schreef:
Wij hebben hier ook droes gehad, die foto's komen me dan ook heel bekend voor, zo zag mijn shetlandertje er ook uit. Heel zielig, met 41 graden koorts.

Toch heeft mijn DA juist geen medicijnen gegeven, hij zei dat dat alleen helemaal in het beginstadium nog nut heeft. Is het paard eenmaal echt ziek, dan houd antibiotica juist de genezing tegen, want dan moet het juist lekker ophopen en open breken. Zo hou je het open breken tegen, althans volgens hem.. We hebben op de nog dichte bulten laurierzalf gesmeerd op advies van de DA, en op de al open abcessen gesproeid met ontsmettingsmiddel. Gewoon met een plantenspuit er recht in spuiten. Door de druk komt er een hoop uit.

Succes met je paard.. die van ons zijn er trouwens ook weer goed bovenop gekomen!


Maar ze krijgt ook geen antibiotica hoor, dat heeft volgens mijn da ook geen nut meer. Ze stond alleen op de pijnstillers om het wat draaglijker voor haar te maken, zodat ze ook weer zou gaan eten en drinken. Dat hielp goed, en het kon geen kwaad zei hij.

Ik ga er zometeen weer naartoe, ik hoop dat ze er iets beter bij staat Scheve mond

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:27

Droes moet echt uitgeziekt worden.
na 6 weken kun je rustig nog een geval erbij krijgen hoor, hadden wij ook.

Balen dat er nu weer en bult bij komt, de draver bij ons op stal had op een gegevenmoment wel 5 bulten en allemaal kleintjes op zijn lippen(net koortsuitslag.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:01

Cowgirl schreef:
Droes moet echt uitgeziekt worden.
na 6 weken kun je rustig nog een geval erbij krijgen hoor, hadden wij ook.

Balen dat er nu weer en bult bij komt, de draver bij ons op stal had op een gegevenmoment wel 5 bulten en allemaal kleintjes op zijn lippen(net koortsuitslag.


Ik ben het met je eens officieel is het 8 wkn, maar je hoort van alle kanten dat ze die regel aan de laars lappen en doodleuk op wedstrijd ed gaan. Vandaar mijn reactie Scheve mond

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:22

Jaaaa! Zoals op de Z......., waar ze ook de regels aan hun laars (zen) lapten. Daar is zelfs een paard aan droes overleden!!! Boos!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:28

jeetje meid wat balen voor jullie !!!!!!
sterkte!!!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 20:56

Vandaag is de dierenarts weer geweest. De bulten op de rechterkant van haar hoofd zijn gelukkig geen abcessen maar ontstekingsvocht. Er zitten wel nog abcessen in haar keel en onder haar hoofd, die moeten eruit en dan trekt als het goed is ook het ontstekingsvocht weer weg. Het rechterabces is open en vandaag ook uitgespoeld door de dierenarts. Het linkerabces moet nog doorbreken, en dan moet ik het zelf uitspoelen. Ze staat nu wel weer onder de pijnstillers, want de dierenarts vond ook dat ze er wel heel slecht bij stond. Volgens hem moet Tequila zich ook echt heel beroerd voelen Huilen

Dus we houden het nu goed in de gaten, we maken het goed schoon en zodra ik het niet vertrouw bel ik gelijk de dierenarts. Haar vochtgehalte was ook weer aan de lage kant, dus ze moet nu wel goed gaan drinken. Ik hoop van harte dat er verder geen abcessen meer bijkomen, heb het wel gehad nu Bloos

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:13

Bramblerose schreef:
Jaaaa! Zoals op de Z........., waar ze ook de regels aan hun laars (zen) lapten. Daar is zelfs een paard aan droes overleden!!! Boos!


Waar denk je dat deze besmetting vandaan komt.... Huilen

Hou moed Karine! Uiteindelijk gaat het allemaal goed komen! Veel sterkte de komende tijd!

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:28

Ja echt *&%$#. Heel veel sterkte voor Tequila!

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:49

Tequila, nogmaals: Ach gut
Ze moet snel weer de hanggroep komen versterken hoor! Knipoog

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 00:07

MiraMar schreef:
Tequila, nogmaals: Ach gut
Ze moet snel weer de hanggroep komen versterken hoor! Knipoog


Ja, samen met Annie en Eeyore lekker buiten spelen

Lief dat jullie allemaal zo meeleven, doet me goed!

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:10

*Effe off-topic* Wat moet iedereen wel niet denken van onze keuze in paardennamen?! Haha!
Een drankorgel, een roodharig huppelk*tje (qua musical) en een pessimistisch ezeltje... Tong uitsteken

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 00:16

MiraMar schreef:
*Effe off-topic* Wat moet iedereen wel niet denken van onze keuze in paardennamen?! Haha!
Een drankorgel, een roodharig huppelk*tje (qua musical) en een pessimistisch ezeltje... Tong uitsteken


Haha! Haha! Haha! Zegt genoeg over onze persoonlijkheid denk ik Haha! Schijnheilig

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:24

tja en dan FLAPPIE?..... Haha! (kun je toch maar beter Tequila genoemd worden

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 11:03

rhijnauwen schreef:
tja en dan FLAPPIE?..... Haha! (kun je toch maar beter Tequila genoemd worden


Dat denk ik ook