Ja, mijn paarden zijn gelukkig.. En die van jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Ja, mijn paarden zijn gelukkig.. En die van jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 19:47

Ik zat laatst in de trein en toen dacht ik opeens hieraan. Ik heb het idee dat mijn paarden (goed welliswaar niet echt van mij) echt gelukkig zijn met hun leventje. Voorzover een paard gelukkig, dan wel niet ongelukkig kunnen zijn.

Maar als ik 's ochtends het weiland in loop en ik zie dan vier paarden lekker liggen slapen en twee keurig op wacht staan, dan voel ik die tevredenheid bijna overslaan Haha!
Ze ploffen makkelijk neer om even uitgebreid te rollen, vormen een echte en hechte kudde, komen gemakkelijk het land uit en gaan er zonder probleem weer in. Als ze al eens buiten het hek belanden, gaan ze op twee meter staan grazen. Halen we de een eruit, blijft de groep meestal een uurtje in de buurt van het hek en struinen langzaam weer richting sappig gras.
Ze zijn relaxed en ontspannen met poesten, wel alert, maar niet druk. Kan er gerust een klein kind op zetten en dan blijven ze heel voorzichtig staan.
Rijden is natuurlijk een ander verhaal, maar stap er altijd tevreden af en bijna altijd ploffen ze neer om even te rollen.
Ze vermaken zich pefect de hele dag op het land en merk dat wanneer ze naar binnen gaan, ze toch anders worden.

Als ik dat vergelijk met andere paarden die ik ken.. Nors, happerig en lastig..
Ja, dan kan ik toch met zekerheid zeggen dat onze paarden dolgelukkig zijn en zich helemaal happy gedragen Haha! En ik daarvan weer gelukkig word Knipoog

Hoe zit dat met die van jullie?

garny95

Re: Ja, mijn paarden zijn gelukkig.. En die van jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:54

Ik weet niet of ze echt gelukkig zijn, maar wel tevreden en ook dankbaar merk ik, ze zijn erg plezierig in omgang met ons en erg vriendelijk
Ik kan er zelf wel enorm van genieten als ik zie hoe tevreden en lekker ze zich voelen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:56

Kon ik het maar vragen aan de pony's Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:58

RianneH schreef:
Ze zijn relaxed en ontspannen met poesten, wel alert, maar niet druk. Kan er gerust een klein kind op zetten en dan blijven ze heel voorzichtig staan.

Denk dat drukkere paarden ook wel gelukkig kunnen zijn Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 20:00

Ja, tuurlijk dat bedoel ik niet. Ze staan niet constant te dansen tijden het poetsen, zonder een moment rust of ontspanning. Ze letten wel op de omgeving die van mij, maar staan niet constant overal op te letten.. Dat vind ik meer een teken dat die juist niet of weinig kan ontspannen en zich niet fijn voelt in die omgeving..

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:01

Kdenk dat de mijne ook wel een beetje blij of gelukkig is.
Heb haar morgen net 1 maand.
Ik kan haar zo in haar weide borstelen, ze blijft lekker staan, eet zelf geen gras, blijkt echt braaf staan. Opzadelen blijft ze nu ook netjes staan, hoef haar zelf niet vast te zetten.
Als ik al 2 uurtjes bij haar ben, borstelen, hooi geven, weide opkuisen, gaat ze haar neerleggen krabt met haar hoofd eens aan haar benen, rolt een beetje , kijkt wat rond, en terug recht Haha!

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:13

Jup, volgens mij is Taat zo blij en gelukkig als maar zijn kan. 's avonds om 8 uur staat hij stipt te wachten tot hij weer naar binnen mag, en 's ochtends om 10 uur gaat hij weer lekker de wei op. Hij is vrolijk en alert, af en toe jolig. Met andere woorden, een echt paard. Hij is zowel op paarden als op mensen gericht, en ik heb echt het idee dat hij blij en op zijn plaats is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:16

Daantje volgens mij ook Ja hij komt met zijn oortjes naar voren naar me toe, loopt achter me aan, en is gewoon een schat van een pony.. hij kan heerlijk rennen en bokken in het land, en het andere moment staat meneer lekker over het fietspad naar de fietsers te loeren.. dus ja, volgens mij heeft hij het wel naar zijn zin.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:07

ik heb het gevoel dat thibor echt wel gelukkig is als je ziet dat hij in 2 wkeen van vresleijke stresskip naar ontspannen paard is gegaan
hij mag lekekr de hele dag op de wei sávonds met zn vrienden op stal, heeft ruimte om te rennen en te spelen met zn vrienden in de padock en de wei. hij word met geduld gereden of gelongeerd.

ik merk echt aan hem dat hij heel ontspannen is
hij komt met d eoren naar voren als ik hem roep dr aan lopen en gaat met opzadel en poetsen lekker staan dromen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:11

Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen.
Hij is niet nors of happig, maar elke keer als ik op stal kom is dolblij me te zien. Dolblij dat hij z'n stal uitmag en wat aandacht krijgt. Dolblij dat hij nog een paar uurtjes in de paddock mag en aan de hand mag grazen. Ook lekker rijden vind hij heerlijk.
Maar daarna laat ik hem weer achter in zijn stal, waar hij niet gelukkig is. Hij wordt buiten de tijd dat ik er ben alleen s'ochtends in de paddock gelaten. Dit is voor hem lang niet genoeg, hij beweegt graag en heeft sociaal contact nodig.
Ik sta hier nog maar een paar weken, en hoop gauw iets te vinden waar hij meer naar buiten kan.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:16

Ik geloof dat die twee van mij ook echt gelukkig zijn. Ze staan lekker 24 uur per dag buiten (ook in de winter) Hebben lekkere grasjes (of in de winter hooi) om te knabbelen. Ze kroelen lekker met elkaar. Rollen lekker hun rondjes in de wei en staan soms heerlijk te dromen. Ik kan ze altijd zo pakken in de wei en anders komen ze vanzelf wel naar me toelopen. Ik geniet echt van mijn paardjes.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:17

Mijn paard zit momenteel niet zo goed in zijn vel helaas. Volgens de DA is hij helemaal in orde, maar ik vind hem wat matter ogen dan anders en hij is wat dunner dan normaal. Verder glanst zijn vacht prachtig en is hij gewoon vlug en levendig in het werk maar je kent je eigen paard he Lachen
Dus zodoende krijgt hij een vitaminekuurtje en doen we het even wat rustiger aan met de training en nog wat meer afwisseling en dan hoop ik dat hij snel weer helemaal happy is.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:51

Ik sla ze elke dag, ze staan op een kaal weiland en als ze binnenstaan staan ze in de pis en poep......

Denk het wel toch *LOL*

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:09

Citaat:
Ik sla ze elke dag, ze staan op een kaal weiland en als ze binnenstaan staan ze in de pis en poep......

Denk het wel toch

Die zijn vast dolgelukkig met jou! Clown Clown

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:46

Pistasche schreef:
Kon ik het maar vragen aan de pony's Haha!

Idd Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:57

ik hoop van wel
ze staan 24-7 buiten, grote wei en schuilstal, die van 30 is eerder te dik dan te dun, zit mooi in haar vacht. de andere 2 ook mooi in vacht, nog nooit (afkloppen!!!) ziek geweest, op luchtwegproblemen na die Paloma had toen ze bij me kwam, waar ze nu gelukkig geen last meer van heeft
ook qua karakter merk ik vooral bij paloma dat ze rust heeft, en regelmaat en is heel ander paard dan hoe ze eerst was.
de bejaarde van 30 had laatst nog bij de smid streken, draait zich om, trekt zich los, gallopeerd weg, draait zich om, en komt in volle gallop terug gerend, rare pony
niet elk paardje haalt die leeftijd, en ziet er nog zo mooi uit

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:18

Mijn paard staat zo'n3 uur in de paddock met een ander paard... soezen in de zon, elkaar een beetje zieken met bijten en daarna verzoening met kroelen.... in de regen issie chagerijnig en halen ze hem binnen... vind hij niet leuk..

Staat op de hoek, kijkt lekker hele dag naar buiten.... pruttelt altijd als ik aan kom lopen... ligt op de meest acvhterlijke tijden languit te ronken op stal of in de paddock...

Met poetsen, zadelen en rijden altijd lief, werkwillend en meestal aardig baldadig buiten....
Hij vindt alles leuk.... JA, denk dat hij wel gelukkig is !!!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:19

Als ik naar beide paarden kijk, hoe ze kwamen en nu, dan denk ik wel dat ze gelukkig zijn. Ik ga voor hun door het vuur en zij voor mij.
Mensen op de manege zeggen wel dat beide paarden gelukkig zijn.Lachen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:36

Die van mij heeft mij bijna 3 jaar lang nu ik er na alles over nadenk geprobeerd aan te geven dat ze pijn had. Dat hebben we na 3 jaar gevonden, nu is alles voor haar aangepast, heb haar nog nooit zo mooi gezien als nu!!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:03

Helaas kan ik niet vragen of mijn paarden gelukkig zijn, ze beantwoorden me niet met woorden.
Wel met hetgeen hoe ze op me overkomen: rustig, nooit de oren in de nek gooien, hinniken als ze me zien, op wedstrijd voor me willen werken, geen verzet tijdens het rijden, aandacht willen, ze glimmen, kortom, ja ik denk dat mijn paarden gelukkig zijn!

Ik vind wel dat iedereen zijn eigen manier van omgaan met zijn/haar paarden heeft en als dat bij het paard past, dan lijkt mij dat een paard gelukkig is. Zo wil een van mijn paarden niet graag een grote wei in, dan gaat ze hollen en komt totaal niet tot rust, ook niet als je ze heel dag laat staan (helemaal in het zweet). Daarentegen in een kleinere wei kijkt ze rond, stapt ze wat, maar kan dan wel rustig staan soezen in de zon. Daar maak ik uit dat ze niet van grote vlaktes houdt, maarja, probeer mensen maar eens uit te leggen dat je paard liever op een kleinere weide staat dan op een grote wei...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:26

_Malu_ schreef:
Citaat:

Denk het wel toch

Die zijn vast dolgelukkig met jou! Clown Clown

Oh absoluut, twijfel ik geen moment aan!

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:06

ik denk wel dat hij gelukkig is met mij Lachen als hij me ziet kijkt hij altijd even op of komt hinnekent aan lopen/draven Lachen
maar hij staat met 2 geitjes en zou zo graag voor hem willen dat hij samen met een pony kan staan... Scheve mond
ik neem hem wel vaak mee naar mijn vriendin bij de paarden maar denk toch dat hij gelukkiger is als hij thuis een maatje heeft..
kwam gister de buren tegen met de hond, een leonberger dus best groot 80cm ofzo..
toen dacht mijn shetje dat hij een pony was ROFL
ging thumping die hond in zijn nek kriebelen *LOL* Nagelbijten / Gniffelen

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:55

Ondanks dat ze beiden een beetje in een dipje zitten, denk ik wel dat ze gemiddeld tevreden zijn. De een kan momenteel wat levendiger, ze is er wel bij, maar ze is net niet helemaal zichzelf. Een buitenstaander zal het niet zien, maar merk wel dat ze 98% is. Maar geen paard met gebreken *tenminste niet op de niet-gelukkig en gezond-wijze*

Andere paard is de laatste week een beetje chaggie. Weet niet of dat een moment is of dat ie echt wat wil. Tot nu toe kom ik niet verder als, dat ie eten wil, maar hij is momenteel dik zat en krijgt vanalles te vreten. Het is best met m.

Mijn échte eigen mannetje is wel écht gelukkig. Dat zie je in alles, die doet zijn ding, is altijd vrolijk en opgewekt, hebben geen angst, agressie, slomigheid of wat dan ook, komt altijd even gedag zeggen en kan dag in dag uit zichzelf zijn op het land en klieren met zn 3 maatjes en krijgt bovenop dat ook nog 1x per dag lekkere brokjes. Die leeft in het kinderparadijs-voor-paarden.
Al moet ik zeggen dat er 1 in die groep van 4 (3 met dezelfde vader en 1 andere, wel allemaal zelfde kleur, zelfde leeftijd, zelfde ras Tong uitsteken) een klein beetje buiten de boot valt. Die wordt altijd als eerste op zn nummer gezet door de rest en dat is juist die een van de andere vader. Lijken die drie krengetjes van de ene vader (toevallig degene waar ik hierboven als 2e over spreek) te discrimineren Bloos

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:02

Ik denk wel dat mijn pony gelukkig is. Nu ze vlakbij mijn huis staat (3 min fietsen) krijgt ze veel meer aandacht en ze is supervrolijk. Als ze me aan ziet komen, hinnikt ze en komt ze naar me toe. Ook wissel ik veel af in de dingen die ik doe met haar. Ja De ene keer gaan we lekker dressuren, elke dinsdagavond hebben we springles, ongeveer 2 x in de week maken we een buitenrit en soms alleen lekker poetsen en knuffelen. Ik merk dat ze dit prettig vindt en dat ze plezier blijft hebben in de dingen die we samen doen. Op de vorige stal stond ze dag en nacht buiten (behalve 's winters) en hier staat ze overdags van 09.00 tot ongeveer 19.00 op het land en gaat ze dus 's nachts lekker naar binnen. Dit is denk ik wel beter voor haar, want ze vindt het toch altijd wel fijn om 's avonds weer naar stal te mogen.
Dus ik denk zeker dat mijn pony gelukkig is! Ik hoop dat ik gelijk heb en ik zou graag eens een keer een reading bij haar laten doen om te kijken of ik het idd bij het rechte eind heb. Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:10

Denk dat de paarden hier niet mogen klagen. Jammer genoeg is de laatste pony ( Zeer zwaar probleem geval) niet gelukkig bij mij op stal. De eerste in ongeveer 20 jaar die, na twee maanden, terug gaat naar de vorige eigenaar.
Gelukkig word de rest van mijn paarden en pony's stok oud en dat wordt je denk ik alleen maar als je happy bent!