loeiharde mep gegeven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

loeiharde mep gegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 12:54

Oeh, mijn titel gaat mensen aantrekken denk ik. Haha! Maar goed, zo extreem is het niet hoor, ik zal het even uitleggen:

Een paar dagen geleden was ik weer bij Trix, en ik wilde even zonder zadel en hoofdstel gaan rijden. Nu kan ik er normaal gewoon opspringen, maar toen ik het probeerde begon ze gewoon naar me te trappen. Ik had al een vermoeden dat er iets met haar gedaan was door mensen die niet snappen wat consequent zijn is, en toen ik het nacheckte bleek dus dat er een paar vriendinnetjes van degene die daar ook een pony verzorgt op hadden gereden. Ik snap niet hoe ze het in hun hoofd hebben gehaald maar goed, het is gebeurd.
Nou ja, omdat Trix de de hele tijd aan wilde vallen heb ik haar in de paddock losgegooid en flink rond laten sjouwen, longeerzweep erbij, dan kan ze me niet flikken.. dacht ik.. Scheve mond Ik ga haar een tikje op haar kont, ze geeft een flinke trap in mijn richting, draait zich om, en wil steigerend boven op mij springen. Nou, daar stond ik dan.. Schijnheilig En toen was mijn eerste reactie een mega uithaal met de zweep, precies raak op d'r hals. Bloos! 't Was best heel hard en Trix schrok zich rot volgens mij.. Haha! Op dat moment vond ik dat ze niets anders verdiende maar daarna voelde ik me best wel k*t, ik heb nog nooit een paard zó hard geslagen. Bloos!
De volgende dag kom ik het weiland in, komt ze met haar oortjes naar voren naar me toe lopen, ik kon haar zo uit dat grote weiland halen. Dat doet ze nóóit! Verward Zou het komen doordat ze me nu wel vertrouwt? Aangezien ik hiervoor niet bepaald een duidelijke en strenge leider was. Het is ook best verwarrend voor haar, de één kan ze alles maken, die rennen toch wel voor haar weg als ze eraan komt met haar oren in haar nek. En dan zou ze zich opeens zo niet mogen gedragen bij mij? Scheve mond
wat vinden jullie? heb ik het goed aangepakt of had ik dit beter anders kunnen doen. Ik heb me al voorgenomen dat ik niet meer naar me laat trappen, ze gaat gewoon opzij als ik ook maar een klein beetje druk geef, en ze blijft staan als ik dat wil. Geen lekkers meer als ik haar uit het weiland wil halen. Nadeel is dat de andere verzorgster haar er niet uitkrijgt (wat toch zal moeten als ze met haar eigen verzorgpony weg wil) zonder lekkers.

Hoe kan ik zo in 's hemelsnaam die knol opvoeden? Verward Verward

Sorry voor het lange verhaal, ben een beetje wanhopig. Schijnheilig

't is overigens nog wel gelukt, zonder zadel en hoofdstel rijden. Zie deze filmpjes:
stap
draf
Maar goed, ik kan dus vanaf nu alleen nog maar opstappen vanaf een emmer. Scheve mond

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:07

Nou, volgens mij hoef je je niet heel schuldig te voelen hoor. Als je paard je aanvalt en je zelf in gevaar komt, mag je van mij best eens een flinke mep uitdelen, voor zover het niet uit de hand loopt natuurlijk.
En ik geloof aan haar reactie te zien, dat ze de boodschap wel heeft begrepen.

Verder is het natuurlijk een probleem dat andere mensen hem niet aankunnen. Lastig hoor, want waarschijnlijk ben je er wel een beetje van afhankelijk. Iig proberen zo min mogelijk mensen aan je paard te laten komen, totdat je zelf goed de dominantie hebt bepaald, dan zal hij vast bij anderen ook wel iets minder moeilijk doen.

Succes iig.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:26

Prima aangepakt hoor! Soms is je allereerste reflex de beste. In dit geval prima. Een paard mag nooit nooit NOOIT naar je trappen, bijten of steigeren. Om wat voor reden dan ook. Niet schuldig om voelen.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:31

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan *LOL* En trouwens waarom zou je geen knal mogen uitdelen als je gericht gaat trappen naar je en stijgeren of wat dan ook ? Ik laat dat echt niet toe. Je hebt het goed gedaan en misschien weet ze nu ook dat jij echt de baas over haar bent *LOL*

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:51

voel je niet schuldig Knipoog Denk je dat Bres en Kalis nog nooit een dreun hebben gehad? Die hebben ook al diverse stunts uitgehaald waarbij een mep even nodig was.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 21:01

Bedankt voor de reacties,
ik ben blij dat jullie hetzelfde zouden gedaan hebben.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:33

Voel je maar niet schuldig hoor,het mag gewoon NOOIT gebeuren dat een paard je aanvalt of gericht naar je steigert/schopt/bijt/enz.
Dus die harde lel die je hem gegeven hebt is een prima reactie geweest!
En het feit trix zo geschrokken is,geeft al aan dat trix eigenlijk niet zo'n consequente reactie van je verwachtte.(Vandaar dat ze je probeerde aan te vallen,ze had zoiets van:Ze doet toch nix ofzo.)
Voel je maar niet schuldig,die paarden gaan echt niet dood aan een goede tik op z'n tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:45

Beter dat paard een keer een paard dagen een tintelende plek dan jij het ziekenhuis in. Je hebt het goed gedaan, want het loopt vaak niet goed af als mensen door een paard worden aangevallen..

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:54

Inderdaad!! Beter je paard dan jij!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:04

Je moet je echt niet schuldig voelen hoor
ik sluit me volledig bij het antwoord van fellor aan
Ik zou het zelfde gedaan hebben

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:22

dit is misschien iets wat je wel zou moeten doen ik maak het ook wel wat veker meee dan eigelijk hoort maar mijn paard heeft nu wel wat meer respect voor mij dan hij voor mijn vriendin heeft die hem in de vakanties verzorgt.
soms moet jeje paard wel een flinke optater geven.
het is niet slecht

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:28

Ziet er goed uit die filmpjes zeg, heel rustig en beheerst, vind het erg knap

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:17

ja misschien is ze zo braaf omdat ze bang is dat jij haar nog een keer slaat en ja misschien vertrouwd ze alleen jou

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:24

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-06-22 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:23

Vind het juist harstikke goed, een lel met de zweep kan nooit dodelijk zijn, een hoef op je hoofd wel.
Maar buiten dat is het heel belangrijk dat je duidelijk voor je paard bent, als jij de leider bent zullen je ze vertrouwen, waarschijnlijk kwam ze daarom de volgende dag ook braaf.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:32

ArwenLune schreef:
Prima aangepakt hoor! Soms is je allereerste reflex de beste. In dit geval prima. Een paard mag nooit nooit NOOIT naar je trappen, bijten of steigeren. Om wat voor reden dan ook. Niet schuldig om voelen.


Heb hier verder niks aan toe te voegen .

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:54

zo klaar als een klontje, kan me wel voorstellen dat je je schuldig voelt over die zwieper met de zweep maar het heeft blijkbaar geholpen.

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:58

Die klap... ze verdiende het!!
Zij hoeft niet boven op jou te springen...
het is alleen wel lastig met die verzorgster jah!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:33

Ik vind dat je goed gehandelt hebt hoor. Een keertje kwaad worden op z'n tijd is soms (helaas) even nodig. Ik voel me er later ook altijd schuldig om hoor Bloos
Maar je hebt een reden gehad om boos te worden, dus dan is het echt niet erg.

En over je vraag Hoe kan ik zo in 's hemelsnaam die knol opvoeden? . Dat komt echt wel goed! Probeer zo consequent mogelijk te zijn. Echt slecht gedrag afstraffen, goed gedrag belonen. Maar dat weet je allemaal al wel waarschijnlijk Knipoog

En dat wanhopig zijn ken ik, ik heb ook van die periodes dat ik zoiets heb van; gaat het me ooit lukken om normaal met m'n pony om te kunnen gaan?


Hartstikke leuke filmpjes! Knap hoor dat je zo kunt rijden Lachen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:45

NOT GUILTY

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 02:17

wat ben je toch een dierenbeul Tong uitsteken
neeh ik zou het zelfde hebben gedaan.ze horen gewoon niet te trappen of te steigeren of te bijten ze krijgen dan gelijk een tik

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 11:37

Summertje schreef:
Ziet er goed uit die filmpjes zeg, heel rustig en beheerst, vind het erg knap


Kan relaxter, moest behoorlijk pushen om haar in draf te krijgen, in dat kleine bakje is ze nooit goed voorwaarts.
Bedankt voor alle reacties! Ik ben wel overtuigd en ga verder met haar her-opvoeding. *LOL*