nieuwe pony gevonden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manex

Berichten: 1105
Geregistreerd: 09-09-03

nieuwe pony gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 21:04

na een paar maanden zoeken heb ik vandaag eindelijk (waarschijnlijk) een nieuwe pony gevonden. Het hangt er nog even vanaf of hij wordt goedgekeurd. Ben vanmiddag gaan kijken en het was precies wat ik zocht. Lekker compact gebouwd, lief koppie. Helaas wel een witte, terwijl ik dat nou eigenlijk weer niet wilde, maar ja, ik zocht een paardje voor buitenritten. Ik heb er daar op gereden langs een drukke weg en hij gaf geen krimp. Dus ondanks zijn kleur toch de knoop doorgehakt.
Ik mocht hem meteen meenemen en mag hem van de week door mijn eigen dierenarts laten keuren. Nou maar hopen dat hij daar goed doorheen komt.
Het inladen bij de oude stal was nog een beetje spannend, want het was pas de tweede keer dat hij een trailer inging, maar dat ging heel goed. Wat brokjes voor z'n neus en hij stond er zo in.
Eruit was moeilijker. Hij vond het al niks om dat in z'n achteruit te moeten doen, had hij eindelijk genoeg moed verzameld, stapt hij er aan een kant naast dus als een speer weer de trailer terug in en niet meer achteruit te krijgen.
Na veel gedoe, een hoop geduld en hulp van de boer waar hij nu op stal staat is hij er letterlijk uitgevallen.
Hij ging uiteindelijk wel naar achteren, maar liep heel strak tegen de kant van de trailer. Op de klep verstapte hij zich en toen schoten z'n achterbenen onder hem vandaan en hij gleed zo de onderste helft van de laatklep af. Dat zal me wat worden als hij weer eens een trailer in moet.
Mocht hij worden goedgekeurd, dan gaan we dat maar eens veel oefenen thuis, zodat hij het kent als we eens weg moeten.
Heeft iemand nog een tip hoe ik dat het beste kan aanpakken ????


manex

Berichten: 1105
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 12:29

bedankt voor alle tips. Ga in ieder geval eerst maar eens in de bak oefenen in z'n achteruit.
vanmiddag komt de dierenarts al, dus ik zal vanavond even laten weten hoe het is afgelopen


manex

Berichten: 1105
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 20:37

Iedereen nogmaals bedankt. Hij is helaas niet goedgekeurd, kwam niet door de buigproeven. Terug naar z'n baasje dan maar. Als iemand nog een leuke robuuste e-pony te koop weet van hooguit 1.57 hoog houd ik me aanbevolen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, Jenn_Mellow en 36 bezoekers