Bloedbad in de paddock...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Bloedbad in de paddock...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 12:34

Ilonka was al een oude dame, na dat ze een tijd terug 'perongeluk' Bloos! door een hengst werd gedekt was het een heel ander paard geworden, Het veulentje kwam, het was weer een harde klap toen het veulen afgespeend moest worden. Na een tijdje werd ze verplaatst naar de stal waar mijn verzorgpony nu ook staat.In het weiland was ze hartstikke dominant.Ondertussen had haar baasje een pony erbij gekocht voor haar dochter, dat betekende dat ilonka haar weer met iemand moest delen, ze werd steeds jaloerzer Boos! en zenuwachtiger.Toen het weer kouder werd mochten de paarden in groepen in de paddock, in die tijd werd Ilonka steeds maar wilder en ook agresiever, ze verdedigde haar stal ook heel erg dat was best vervelend.
Als ze dan in de paddock mocht bleef ze vaak maar rondrennen.Maar soms ging het ook goed dus ze werd er telkens weer bij gezet.
Het ging steeds slechter en de DA moest komen, het bleek dat ze zwaar depresief was en een maagzweer had .Ze kreeg een paar dagen medicijnen en ik had het idee dat het al veel beter ging, ik kon haar gewoon weer aaien zonder dat ze moeilijk ging doen.

Toch ging het mis, ze stond samen in de paddock met een ander dominant paard, maar dit paard had haar nog nooit getrapt, deze keer trapte hij wel.Recht onder haar staart, jeweet wel, en het is een merrie he!
Het was al de 2de keer dat ze daar werd getrapt!Er kwam heel veel bloed uit, in de paddock lag een grote plas bloed. Verdrietig
Ze is werd naar de kliniek gebracht, de wond is zo erg dat ze haar urinebuis niet eens meer konden vinden, alles van binnen is kapot.Haar baasje weet niet meer of ze Ilonka nog wel wil laten behandelen maar het is een zware beslissing, want ze heeft haar al ongeveer 22 jaar ofzo
Ik weet niet hoe het nu met haar is, ik ben al 2 dagen niet op stal geweest, maar ik vrees het ergste

Dat paarden instaat zijn elkaar zoiets aan te doen Huilen Ik hoop maar dat het een ongelukje was Scheve mond

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:36

Tjonge dit zijn hele moeilijke beslissingen.... Veel sterkte ermee!

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:40

LuvdaTossa schreef:
Tjonge dit zijn hele moeilijke beslissingen.... Veel sterkte ermee!


Ik heb het zelfde antwoord als LuvdaTossa.. iniedergeval sterkte!
En laat je horen wat de beslissing is?

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:41

Zo gatsie zeg
Lijkt me heel erg zoiets! Bah... Gewoon eng!
Heel naar hoor en onwijs veel sterkte!!!! Laat je het nog even weten hoe het afgelopen is?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:41

Wat erg zeg, echt enorm veel sterkte voor jouw en het baasje Ach gut .

Ik heb het zelf nooit meegemaakt dat een merrie zo drastisch kon veranderen na het afspenen van haar veulentje, maar het lijkt mij als eigenaar absoluut geen pretje om het te zien. Als het een kleine troost mag zijn, dit is geen 'voorbedachte rade' maar gewoon een enorm spijtig ongeluk dat is gebeurt. Als ze alletwee zo dominant waren wouden ze het waarschijnlijk gaan uitvechten dmv enkele beten en klappen. Normaal gezien blijft het bij wat oppervlakkige schade, maar dat paard zal wel juist toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats getrapt hebben. Dat is het risicico bij een paardengroep, soms dat ze weken bij elkaar en krijgen ze een meningsverschil waar per ongeluk 1 paard iets harder doortrapt dan bedoelt, maar met de bedoeling om echt te 'vermoorden' zal het heus wel niet zijn geweest Ach gut .

Ik hoop dat haar baasje de juist beslissing kan nemen, want het zal enorm moeilijk zijn voor haar, ik mag er zelf ook niet aan denken dat mijn paard zoiets overkwam..

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:46

Ow..wat erg Bloos! !
Sterkte joh!

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 12:47

ja het is allemaal super scary.Gelukkig heb ik het allemaal niet gezien!Naja, ik heb haar wel zo meegemaakt, en haar baasje gehoord..jollyhumpy, die heeft geloof ik alles gezien...ook een bokter, dus voor meer info, PB jollyhumpy.
ik hou jullie op de hoogte!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:48

ow wat erg zeg!
echt heel veel sterkte! al helemaal na 22jaar lijkt het me echt afschuwelijk om zo'n beslissing te moeten nemen...

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 21:06

Vandaag stond er al weer p het bord dat het beter met haar ging dus ik denk niet dat ze haar nu nog gaan opgeven!Goed nieuws dus!!:D

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:31

gelukkig Lachen ik hoop dat het weer goed komt met haar, zou wel heel erg zijn na al die jaren..

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:34

Zo, dat is goed nieuws...
Vreselijk dat die merrie dat nog moet meemaken op haar oude leeftijd. Bijzonder dat haar eigenaren er nog zoveel voor over hebben haar weer op te lappen. Ik hoop dat ze snel weer happy thuis in de stal staat

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:38

Sjonge dat was toch wel even schrikken denk ik!
Gelukkig gaat het nu beter

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:02

Wat fijn dat ze haar toch hebben kunnen helpen OK dan!
En nu maar hopen dat ze in alle rust van haar oude dag kan gaan
genieten Bloos
Hou je ons op de hoogte??

esley

Berichten: 136
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:04

ook ik heb alles gezien. ik heb het zelfs zien gebeuren !!!
sta daar niet op stal maar was er toevallig.
ik hoop dat het allemaal weer goed komt met het beestje.