Hengst Titus P.>>> Paardenkrant?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Hengst Titus P.>>> Paardenkrant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 20:16

Er schijnt in de Paardenkrant van 9 januari een stuk te hebben gestaan over de Friese hengst Titus P., aangekocht door handelaar B.?
Waar ging dit over?
Alvast heel erg bedankt voor de info!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 20:56

Okee, bedankt. Ik weet over welke stal dit gaat, ben nog net geen 'insider', en wil het graag even toelichten. Dit kan ik niet echt hebben namelijk, dat ze zó zwart worden gemaakt.

Ze hebben geen luxe stallen oid, maar de paarden worden absoluut prima verzorgd (dat doe ik zelf namelijk als ik er ben, en dan zie ik dus ook duidelijk hoe of dat die dieren erbij staan, prima dus.), komen nix tekort, stallen zijn niet nieuw, maar groter dan de meeste stallen die je tegen komt. Stallen worden elke dag dik opgestrooid en de paarden krijgen goed te eten, worden op tijd ontwormd, en gaan op tijd naar de smid.
De paarden komen er vaak uit, en het is gewoon ronduit idioot dat dat dier ineens niet goed zou zijn door slechte verzorging. Het meest aparte is dat Podt de hengst echt NO WAY terug wilde, dat bleef ie telkens maar schreeuwen als ie de kans kreeg, als je het mij vraagt weet die dus prima wat er aan dat dier mankeerde.
Ik heb Titus zelf gereden, heel vaak, het is daar mijn lieveling Ach gut Fijn paard, prima karakter, en in prima conditie, heb zelfs foto's van mm check my profile, de 4-jarige hengst. Heb overal foto's van, hele bedrijf, alle paarden, noem maar op. En eerlijk waar, ik wist niet het fijne van die hele rechtzaak enzo, maar ik weet wel dat er met het bedrijf en de verzorging van de paarden totaal niets mis is!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 10:36

Echt waar, ik vind het zo'n ontzettende rotstreek dat die fokker ze zo zwart zit te maken, die heeft gewoon een brief naar de paardenkrant gestuurd, zichzelf vrij zitten plijten, zonder dat ook maar enigzins de andere kant van het verhaal belicht wordt.
Bouwman kan zich het helemaal niet veroorloven om paarden slecht te verzorgen waardoor ze niet goed meer zouden zijn, ze verkopen 99,9% naar het buitenland. Amerika, Zweden, SaBi, Engeland. Die paarden worden helemaal binnenstebuiten gekeerd als ze weg moeten, want als ze niet goed zijn worden ze in het land van aankomst of direct retour gestuurd óf geslacht. Ze worden daar namelijk gelijk helemaal gekeurd.
En, zeg nou eerlijk, zien die paarden er slecht uit? Een paard wat niet goed verzorgd wordt zit echt niet zo lekker in zn vel hoor!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Mariett en 41 bezoekers