Prijzen KNHS HH Zomer-Instructieweken....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Prijzen KNHS HH Zomer-Instructieweken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 22:15

Vandaag kwam de P&S, met daarin ook de inschrijfformulieren voor de HH Zomerinstructieweken. Nou zeg, dat ze geld tekort komen bij het KNHS was duidelijk maar om meteen de prijzen 45 euro omhoog te mikken, echt bezopen.

In 2002 betaalde ik nog 260 euro, in 2003 270 euro, en nu is het verhoogd naar 315 euro.... Nu had ik al besloten om dit jaar niet mee te doen, maar ik werd toch even onpasselijk toen ik dit las. Ook moet je nu ineens B+5 zijn om mee te mogen doen, terwijl dit andere jaren niet zo was. Zolang je maar een startkaart had, mocht je meedoen.

Echt weer een streek om meer geld binnen te halen, niet te geloven... Boos!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:17

Die B+5 had ik ook gezien ja Scheve mond.

Voor welke leeftijdscategorie zijn die instructieweken eigenlijk?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 22:20

De ponyweken zijn voor ruiters tot 18 en de andere weken zijn 18+, of paardenruiters (mogen in ieder geval geen ponies meedoen).

Echt, ik kan er met mijn pet niet bij. Dat je voor de M/Z week ook M+ moet zijn, is logisch, maar de rest is klinklare onzin...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:25

Hmmm, hopelijk is dat B+5 niet bij het mennen Dit was trouwens 380 euro, een van de duurste weken!!! Ik ga wel, kan ik weer veel bijleren. Ik ga maandag eerst maar bellen of dat ook dus voor mennen geldt.

EDIT *Pheeeew, niet dus voor het mennen Haha!*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:21

Ik heb afgelopen jaar echt veel bijgeleerd! vooral qua dressuur

het 1e weekend dat ik thuis was werd ik meteen 2x 2e met 164 en 175 punten! had dus in 1 weekend mn aantal wp in het M2 verdubbeld Haha!
ook het springen en crossen was een goede les voor hem, dat hij op de laatste dag mij voor banketstaaf zette tijdens het parcourtje en de dressuurproef, tsja dat hoort nou eenmaal bij hem, de eerste 4 dagen had hij het super gedaan Haha!

maar 315 euro Scheve mond dat vind ik wel een heel stuk minder, en B+5 dat betekend dat mieke en merel die er vorig jaar bij waren niet eens mee kunnen!

dat vind ik echt een beetje achterlijk

ik wil ook graag naar de Almelose ruiterdagen, heb geen geld voor Almelo & Ermelo, en wil ook nog graag met Machie 10 dagen naar Lloret Haha!

maar nu heb ik toch meer zoiets van oke, dan wordt het Almelo

maar eigenlijk wil ik toch ook wel graag naar Ermelo, maar dan wel als er iemand mee gaat die ik ken!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 10:39

Ik zat ook meer te denken aan Almelo, Renske. Dat is echt superleuk en er komen ook een hoop gezellige mensen bij elkaar. Daar is het nog echt leuk om een wedstrijd te rijden. Ik ben 2 jaar geweest en het was erg bevallen.
(plus het feit dat je nu winstpunten kan halen in een week, die je in ermelo niet kan halen tijdens de instructie.)

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 10:50

Ik zit er ook over na te denken om te te gaan doen. Ik heb alleen nog maar 1 winstpunt in de B (Gister gehaald Haha!) Zal ik me dan ook al in kunnen schrijven? Ik ga zat wedstrijden rijden, dus ik hoop voor die tijd er nog wel 4 te halen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 11:07

tsja in Almelo kan ik vaak starten, en als t goed gaat wp halen

maar ik rij normaal ook bijna om de week een wedstrijd, dus opzich hoef ik niet zo nodig naar almelo(behalve als ze makkelijk wp geven, want moet er nogsteeds 2 voor ik naar de Z mag Knipoog ) maar in Ermelo leer ik weer meer, waardoor ik na die week ermelo op mn gewone wedstrijden stukken beter rijd

dus daarom twijfel ik nog Haha!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:54

Ik zat te twijfelen om naar Ermelo te gaan. Nu denk ik dat ik zeker niet heen ga. Vind het wel errug duur voor 5 dressuurlessen en dan 1x springen, 1x crossen 1x buitenrijden. Zoiets kan ik hier ook doen. Bossen genoeg in de buurt. Lessen valt ook veel te regelen, ben dan nog goedkoper uit.
En ik wil ook liever naar Almelo. Ben er nog niet zeker uit, maar ben er toch 75% zeker van dat het Almelo wordt. Mits ik een stal in de buurt kan vinden.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:27

Het leek me ook leuk om aan een instructieweek deel te nemen. Maar wat een bedrag zeg! Het is niet eens een hele week!
Mag ik vragen wat er in Almelo te doen is? Een meerdaags concours voor basissport? Het klinkt gezellig...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:54

Ik vind 375 euro voor vijf dagen kamp veel te veel(ben verstokt SGW-kamper Knipoog )
Voor dat geld kan ik 30 springlessen nemen en daar heb ik meer aan...Ik ga wel een weekje bivakeren op een leuke stal ofzo Knipoog
En midden in juli komt me ook niet zo uit Ik had net besloten om deze zomer wat weken fulltime te gaan werken in de periode dat mijn OV niet geldig is

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 09:08

ja de weken zijn wel erg vroeg dit jaar! de scholen hebben hier pas half juli vakantie! en eind juni+begin juli zijn de Allround weken

Fabiƫnne Almelo is een 5 daagse wedstrijd, geloof zelfs dat je 2x per dag kan starten

alleen zijn de boxen op het terrein nogal duur, en van wat ik heb gehoord erg klein&druk
maar er zijn ook andere stallen in de buurt, maar ja ik weet niet, ik rij al zoveel wedstrijden dat ik geen zin heb om ik weet niet hoveel geld kwijt te zijn voor een paar dagen na elkaar wedstrijden te rijden

als er nog iemand naar een Allround week gaat in Ermelo ga ik ook Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 09:32

ik ga niet, maar dat had ik vorig jaar al besloten. Ik vond het erg leuk, maar het niveau van de dressuurlessen was weinig bijzonders IMO en te drammerig (je kunt niet iemand in een uur een heel ander systeem aanleren, je moet je concentreren op wat tips en aanwijzingen voor kleine dingen) en dan voegen die 2 sgw lessen te weinig toe. Ik heb niet het gevoel dat ik er vorig jaar echt iets geleerd heb, alleen de eventing les en de les bij Alice waren erg leuk.
Dus ik steek die dikke 300 euro wel in de sgw regiotraining en evt wat prive lessen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 09:53

van wie had je dressuurles? ik heb les gehad van Frans en van Conchita, en dat paste precies bij de manier van rijden wat ik was gewend.
heb wel iemand anders les zien geven, wat mij totaal niet aansprak, maar daar heb ik zelf geen les van gehad

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:02

moet ik even denken, misschien weet gomir het nog.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:11


Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:18

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe zoiets in elkaar zit?

Misschien iets voor volgend jaar voor mij.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:23

in het topic op BM (link in mn onderschrift en in mn vorige post) daar staat alles precies in, de data, de uitleg, de kosten etc

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:14

Dat B+5 voor allround is een beetje onduidelijk geschreven in de P&S, maar dat is dus alleen voor kinderen onder de 12 jaar.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:36

idd, dat staat inmiddels ook in t topic op BM, de enige eis is dat je lid bent van de KNHS

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:40

Lielle schreef:
moet ik even denken, misschien weet gomir het nog.


Namen weet ik niet meer, maar iig die twee die Renske noemt niet
Conchita was vrij tijdens onze week en Frans heb ik ook niet gezien

Ik vind het niet zo prettig om gedwongen in het ORUN-systeem te moeten rijden en dat werd me wel een beetje opgedrongen. Ik had bijna iedere les mijn paard over de rooie...Bloos

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:35

Ik ga ook niet meer, maar eigenlijk wist ik dat al. Ik vind het ook ontzettend duur geworden, voorgaande jaren betaalde ik lang niet zoveel.

Dit jaar ga ik ik jongerentrektocht in de belgische ardennen, van zondag tot en met vrijdag, all-in; 240 euro.