Trots trots trots!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Trots trots trots!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 15:25

Solon en ik hebben zaterdag voor het eerst voor het "echie" gestart. Wedstrijdje was gewoon bij ons op stal dus dat was een groot pluspunt. Hij gaat op het moment weer helemaal fijn en super na een beetje een mindere tijd tijdens de koude dagen, maar dat is hij nu dubbel en dwars aan het goed maken. Gelijk tijdens het losrijden al fijn er doorheen. Een beetje kijkerig naar dingen die anders waren dan normaal (deur die open stond die normaal dicht staat, wat omgeschept zand, etc), maar dat ging vanzelf over toen hij wat meer op mij begon te letten. Van de steigerende en rond scheurende paarden heeft hij zich allemaal geen barst aangetrokken.

Dus... eerste proefje gereden. Dat begon allemaal best goed, tot de galop. Dat wist ik ook wel een beetje, want dat gaat gewoon nog niet echt heel erg goed. Dus voluit in de verkeerde galop, teruggenomen en -weer- in de verkeerde galop, weer teruggenomen en al bokkend eindelijk in de goede galop. Maarja, dan zijn er dus al twee onderdelen verpest. Rechter galop ging gelukkig wel goed, en als hij eenmaal gallopeerd is het echt een genot... Voltetje was dus echt geen problem. Stap draf overgangen gingen allemaal super, en zelfs de middendraf kwam er netjes uit... en die ging de laatste tijd niet echt super (viel steeds in galop).

Na de eerste proef nog even doorgereden, en toen de tweede. Hij begon al aardig me te worden, maar kreeg het advies mee om hem in beweging te houden voordat hij instortte. Dus maar gedaan. Twee proefje was wat chaotischer omdat ik wederom moeite had met de galop. In die proef kom je uit de galop, diagonaal op om middendraf te doen en dan gelijk in de andere galop. Hij viel laat uit de eerste galop, waardoor hij compleet uit elkaar denderde. Middendaf nog een zesje voor, maar volgens mijn instructeur was dat alleen maar omdat hij zijn kop achterna rende... En toen dus weer galop, dus dat was allemaal een beetje te veel achter elkaar voor me. Er zaten echter ook goede onderdelen tussen... Zijn stap endraf zijn echt super voor een B proefje... lekker ontspannen en regelmatig Lachen

Uiteindelijke resultaat: 157 en 158 punten, waarbij de eerste me op een gedeelde 2e plaats zette (van de 8). Dus 2 winstpunten! En daar ben ik best een beetje trots op. Uiteindelijk nog even met de jury zitten praten die echt heel erg aardig was en me nog wat tips gaf die ik gewoonweg niet wist bij gebrek aan wedstrijdservaring.Heel erg postief en zeer terecht commentaar ("Galop hulp nog niet bevestigd" en "Hak meer uitdrukken") en de belofte van mijn instructeur om aan die galop te gaan werken. Compliment aan de jury, want het is echt heel erg leuk om een positieve beoordeling te krijgen, niet omdat je punten gewoon heel hoog zijn, maar gewoon omdata wat er staat ook klopt. Iets waar je wat mee kan zeg maar.

Al met al, dus een super begin van zijn en mijn wedstrijd carriere. 's Avonds laat toen ik nog even bij hem ging kijken lag hij helemaal uitgevloerd te slapen... Zondag even een kort bosritje gemaakt om hem even rustig zijn benen te laten strekken, want ik dacht dat hij nog best moe en een beetje stijf zou zijn, maar niks daarvan. Hele bos doorgestuiterd.

In ieder geval ben ik apetrots. Aangezien ik hem als 2.5 jarige van het land af gekocht heb en hem toch echt alles zelf geleerd heb is het toch wel fijn om te weten dat ook anderen daar het resultaat van zien Haha! Maar goed, ik ben nu dus wel al helemaal enthousiast, terwijl ik altijd geroepen heb dat dat niks vor mij is :p 14 Februari ga ik weer meedoen, en dan mischien begin Maart bij een andere stal, waar ik dan samen met een stalgenootje met de trailer mee naar toe zal moeten. Ben benieuwd hoe hij reageert op een onbekende omgeving...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:26

Je bent terecht trots hoor!!! Echt super van jou en je mannie, veel plezier met starten!!! Dag Anky en hallo Manic... Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132046
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:30

Allereerst gefeliciteerd met je winstpunten !
Wat knap van jullie om meteen al zulke goede scores te behalen OK dan!
Het zal een dubbele "overwinning" voor je zijn omdat je dit allemaal samen bereikt hebt, van de grond af aan.
Fijn dat je zo'n leuke jury had die je opbouwend commentaar heeft gegeven.
Daar kun je vast wel iets leuks mee gaan doen Knipoog

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 15:34

Ja... lessen lessen lessen... Maar helaas wordt dat eerst... sparen sparen sparen Tong uitsteken Zou erg graag wat vaker gaan lessen maar dat zit er voorlopig even niet in :-/

vikki, ik kom vast in het voorjaar ook eens bij jullie rijden Lachen Eerst die galop beter oefenen, want die witte hekjes zijn echt een sprongetje van niks voor hem Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:42

Goed gedaan... zaterdag!!!!

Toch handig dat je dat witte dekje al had Lachen.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 15:52

Creme... maar dat paste eigenlijk weer net niet...Maar goed, voor de time being. Als ik ooit nog eens echt hoog ga rijden ga ik mischien zelfs nog wel eens zijn sokken afscheren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:37

manic schreef:
Creme... maar dat paste eigenlijk weer net niet...Maar goed, voor de time being. Als ik ooit nog eens echt hoog ga rijden ga ik mischien zelfs nog wel eens zijn sokken afscheren Knipoog

Hoog??? Boven zee-niveau bedoel je?? Dat wordt een endje verderop denk ik Haha!.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:44

Wowsers Lachen

Kan me voorstellen dat je trots bent Lachen nog foto's genomen van de proefjes?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:17

Goedzo!!!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:32

Gefeliciteerd!
Goed hoor! Veel succes de volegnde keren OK dan!

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:41

Goed voor een eerste keer!
Nu maar hopen dat het zo vooruit blijft gaan he!

Belker

Berichten: 15303
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:57

Gefeliciteerd. Knap van jullie. OK dan!
Idd nu op naar de volgende wedstrijd. Lekker rustig aan door gaan. Maar wel knap 2 winstpunten op je eerste wedstrijd.