Wow, vooruitgang!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 21:48

Gipsy gaat echt weer met sprongen vooruit de laatste tijd, ze gaat echt fijn en heeft er zelf eindelijk ook weer lol in! Ze ziet er ook super uit, niet meer dat iele, maar mooi vol zonder vet te zijn en van voor tot achter onder de appels. Niet meer die sacherijnige merrie, maar een paard dat er lol in heeft en wil meewerken en weer zelf dingen aanbiedt.
Na een hoop blessureleed en lang stilstaan gaat ze nu ongeveer een jaar weer heel fijn.
Het valt me ook op dat ze steeds losser wordt, steeds makkelijker en ruimer in haar bewegingen, geen last meer van rug of benen.
Afgelopen vrijdag gelongeerd, met een touwtje bijgezet, heel simpel, niet strak, ik geloof niet in het dwingen in een houding, wel in het vragen naar, en ze ging echt met haar neus over de grond (het zand zat op haar lip!), hele bovenlijn lekker oprekken en het mooiste was nog dat ze het echt zelf opzocht, had alleen aanleuning op m'n longe, touwtjes hingen in een keurig boogje, achterhand eronder, mooi om te zien, hebben wij geen ingewikkelde passoateugel voor nodig! Een half jaar geleden kwam ze hooguit met haar neus op borsthoogte, met moeite, 3 maanden geleden was het nog kniehoogte. Toen zette ik haar nog wel eens voor korte tijd iets strakker bij om toch die bovenlijn gedwongen een beetje op te rekken, heel kort en alleen als ze goed warm was, is nu niet meer nodig want ze doet het zelf en dat is natuurlijk veel beter. Donderdag weer les, heb er weer helemaal zin in!
Was wel komisch toen ze bij het verruimen met haar eigen knie tegen haar hoofd aan knalde *LOL* Ze keek echt heel verbaasd 'wie deed dat' en vervolgens boos naar mij, gekke merrie!