Heerlijk buiten gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Heerlijk buiten gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 17:43

Ik zag het vrijdag somber in voor dit weekend, met al die regen. Bak was gelukkig redelijk goed dus vrijdag toch gereden, zaterdag les gehad. Was eigenlijk van plan om haar vandaag weer eens te longeren en eindelijk het tuig te vetten. Maar toen ik vanmorgen m'n bed uitkwam scheen de zon toch wel heel lekker Knipoog. Dus na zeker zo'n twee maanden bak weer een keer naar buiten geweest, samen met Dennis (denman).
Wat super makkelijke paarden zijn het toch geworden het afgelopen jaar. Alleen helemaal sporen, doet ze nog steeds niet Haha!
Heerlijk rustig, ontspannen begonnen, ze was wel wakker en allert maar zonder rare sprongen of sprintjes, die begonnen pas na een uur of twee Pling
Ik twijfeld er altijd aan of ze wel echt kon bokken, ja dus Schijnheilig
We stapten heel rustig in de berm, Dennis stelt voor om te gaan draven ik drijf aan en weg was ze, galoppeert aan en begint te bokken. Ik begon me echt af te vragen hoe lang ik nog boven zou blijven. Het was dat Dennis er in slaagde om z'n paard op de rem te trekken, want anders.....
Een normaal paard blijft dan nog even dribbelen, deze niet hoor. We zetten ze stil, stappen weg en kunnen gewoon rustig aan een lang teugeltje verder rijden. En zo heeft ze nog een paar van die sprintjes (alleen zonder bokken) getrokken. Vanuit het niets aangalopperen, en als ik haar stil heb (of als ze bij Dennis z'n paard was) aan een lang teugeltje ontspannen verder stappen of er niets gebeurd is. Raar paard Verward

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:08

Nou, jij hebt duidelijk beter gereden vandaag dan ik.
Maar gewoon direct rustig verder stappen??
Doet Ilkkah dus echt niet als ze even een gekke bui heeft gehad, die gaat gewoon precies hetzelfde door, bokkend dus Tong uitsteken

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 18:37

Keek hier ook echt vreemd van op....
Sowieso bokken doet ze nooit, maar daarna rustig verderstappen Verward

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:51

Heerlijk he, zo een lekker rit....en meteen het bokknopje gevonden hahaha Haha!
Ik ben gisteren (jaaa in de stromende regen) het bos weer eens ingeweest sinds bijna 2 jaar, toen ik terug kwam was ik helemaal verregend, maar ik had zo een zalig gevoel.... OK dan! .....

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:05

Had vandaag ook willen rijden, maar moest werken. Huilen
Ja, moet werken in het weekend. Scheve mond