Vervolg: Misschien verzorgpaard...Duim je mee?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Vervolg: Misschien verzorgpaard...Duim je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 19:02

Voor degene die niet het hele verhaal willen lezen: TIS ME GELUKT! Haha!

[PP] Misschien verzorgpaard..Duim je mee?!

Ik kwam eraan fietsen en ging voor de deur staan want er was nergens een bel en er stond een man in de gang en die komt direct naar me toe en zegt: Hey jij bent Jildau? Ik laat je alles wel even zien! ...Eerst langs een rij met 4 stallen en in de eerste stond een paard. Een jonge hengst die nog niet ingereden is...Was net 3 jaar geloof ik. Toen gingen we naar buiten en daar was Kim(dat meisje uit mijn klas) al maar haar vader liet me nog even de stapmolen zien waar de 2 pony's van Kim in liepen. 2 sportpony's (You Never Know en Jody). En verderop in de wei stonden nog 2 Friezen (Joyce en ???). Nou Kim liet me Thiemen dus zien die al in zijn stal stond en ik vond het een geweldig paard! Zooo lief! (dat is dus ook het paard waar het om gaat Knipoog ). Maar goed ze liet me ook nog even hun vrachtwagen zien. Dat was er zo'n 1 waar 3 paarden in konden. Echt mooi van binnen was die! Maar goed toen gingen we Thiemen buiten vast zetten om te poetsen. Hij was echt heel erg braaf. Ik moest hem achter van die ronde beschermers (hoe heten die ook al weer?) om de achterbenen doen want hij kwam weleens met zijn voeten tegen elkaar en dit was dan beschermer (ben de naam ff kwijt). Nou een heel erg mooi dressuurzadel erop met een rood shabrakje wat hem heel mooi stond. Toen het hoofdstel erin maar dat was er 1 met elastiek? Ik had het nog nooit eerder gezien maar er ging zo'n elastiek achter zijn oren langs door de ringen van het bit en dan tussen de voorbenen aan de singel vast. Hij deed zijn hoofd heel erg naar boven enzo daarom was dit ofzo. Kim ging er eerst even op rijden maar Thiemen begon vreselijk druk te galoperen en dan draven en dan galoperen enzo dus ik dacht ohw nee Haha! . Maar ik ging er na 3 minuutjes al op en Thiemen draaide meteen rondjes terwijl ik mijn ene beugel nog niet in had...Gelukkig dat Kim's vader hem vast hield. Toen hij hem los liet begon Thiemen meteen te showen (staart omhoog knieen omhoog en actie!). En meteen daarna al te galoperen. Ik kreeg hem weer terug naar stap en toen ontspande hij zich n een tijdje op de volte gereden te hebben en toen ging hij nageven. Verder heeft ie eigenlijk de hele tijd nagegeven. De vader van Kim holp Kim even met haar pony You Never Know en toen ging zij ook in de bak rijden. De bak was helemaal niet doorweekt op 1 klein plasje aan de zijkant na. Nou ik heb heel lang gedraafd en toen was de energie van Thiemen er allang uit en heeft hij echt de hele tijd nageeflijk gelopen. Ik had de teugel best losjes hangen. Toen vroeg Kim of ik al gegalopeerd had en dat had ik niet en toen zei ze dat dat best mocht dus dat deed ik en dat was echt super! Lekker zat hij! Kim ging ook galoperen en haar pony sprong gewoon steeds over in galop! Echt vet knap als je bedenkt dat hij 3 maand onder het zadel is! Toen we uitstappen gingen kwam haar vader eraan en die maakte 1 foto en toen vroeg hij om actie dus ik ging draven en daar heeft ie nog 3 foto's van gemaakt alleen toen liep Thiemen niet meer nageeflijk want we waren eigenlijks al aan het uitstappen enzo. De foto's plaats ik zodra ik ze heb wel bij HAW! ...Het was dus echt gezellig en ze vonden dat ik heel goed bij Thiemen paste!...Daarna gingen we nog thee drinken met een koekje en heb ik hun puppie van 6 weken nog ff op schoot gehad en toen ging ik naar huis. Ik mocht zovaak komen rijden als ik wou!....Ik ben helemaal happy! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!


RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 19:11

missnynke schreef:
hoi!
Klinkt erg leuk! Is het ver fietsen voor je? hoe vaak mag je er heen? zijn er nog meer mensen daar die rijden?
ook gezellig dat je samen met dat meisje kunt rijden!


Ja er rijden meer mensen maar niet op Thiemen(alleen de vader van Kim heel soms). Het is 5 minuten fietsen en ik mag heen wanneer ik wil...Ook 's avonds...Ze hebben bakverlichting.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 19:16

Jessie88 schreef:
Wauw, wat gaaf! Echt een droom die uit komt, ofniet? Ik ben nou wel heeeel erg benieuwd naar Thiemen! Party!! Knipoog


Echt een droom die uitkomt ja! Het voelt bijna als een eigen paard!...Ja de foto's komen nog wel. Als het lukte zouden ze ze vanavond opsturen.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 20:10

Amanniej schreef:
Gaaaaaaf Jildau!!!
Wacht op de fotos Haha! Tong uitsteken
Veel plezier met Thiemen Knipoog
Ben benieuwd hoe Thiemen er uit ziet Lachen


Ja de foto's komen wel hoor! Tong uitsteken

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 20:16

gollempje schreef:
leuk zeg!
veel plezier daar en ben ook benieuwd naar foto's!!! Haha!


Bedankt!!! Knipoog


RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 11:23

joyce B schreef:
Zo hé, dit is SUPER Jildau!!!! Zo zie je maar weer: elke verandering kan iets goeds meebrengen!!!
Leuk hoor!!! En ik hoop dat je daar nog heel lang met veel plezier zult rijden!


Bedankt!
Het is echt een geweldig paard..Alleen hij showt een beetje erg in het begin Haha! ...Maar verder doet hij echt niks. En hij is heel lief in de omgang enzo. (hij bedelt alleen heel beetje om paardensnoepjes Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig )

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 11:24

horsewisper schreef:
Wat leuk joh!!! Veel plezier met thiemen! zal wel vet zijn op van die mooie friezen te rijden, wel snel fotos hoor


Ja die foto's stuurt ze maar niet Boos! ..Ze is nu ook niet online dus kan het niet vragen Scheve mond

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 20:59

Woensdag ga ik er weer heen en dan heb ik lang de tijd dus ga ik uitgebreid borstelen. En ff goed kennismaken met het paardje!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 13:39

Zazoutje schreef:
leuk voor je hoor!! veel plezier met je nieuwe verzorgpaard!


Ja bedankt! Ik ga haar zo op school ff vragen of ik de foto's mag!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 19:40



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _chou, AhrefsBot, Celebi, ComscoreBot, Emmaa_92, Petra_O, Ubermetrics, Zick_Zack en 106 bezoekers