bitschijven zijn onnodig!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:21

Het heeft wel nut namelijk, als jij een 'pompend' bit heeft, dat dus naar boven en beneden kan schuiven. Als je die op maat hebt kan het velletje van je paard zijn mond er tussen gaan, je paard vint het leuker als hij dat niet hoeft mee de maken en aangezien de meeste bitten tog wel een klein beetje dat doen is het fijner voor het velletje van je paard als er een rubbertje voorzit....


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:27

moet een bit van een half maatje groter nemen!! en het velletje gaat er niet/nauwelijks tussen want het 'gaatje' verschuift niet en de ruimte bij de bit wel!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:29

ligt eraan welk bit je hebt....wij hebben een liverpoolstang (mennen) met extra pomp ruimte, het bit kan een halve cm omhoog en omlaag verschuiven!! dan heeft het zeker wel nut!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:34

Ik wil juist dat hij pompt, omdat mijn paard daar beter op loopt! Maar als nadeel heeft het dat het vel ertussen kan en daarom bitringe eraan en het nadeel is verholpen en ik heb nog steeds het voordeel dat me paard er beter op loopt!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:40

Een pompend bit is een bit dat ruimte heeft om omhoog en omlaag te gaan! ik zal kijken of ik ergens een foto ervan kan vinden, je hebt het vooral bij liverpoolstangetjes (menbitte)

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:47

tsjah.... iedereen trekt zijn eigen conclusies, maar bitringen zijn niet nutteloos, waarom zijn ze anders op de markt?? de 'uitvinder' had egt niet gedacht van: goh laat ik is iets idioots verzinnen zodat mensen op bokt er discussiejs over kunnen houden!


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:51

Jah inderdaad, elk ding heeft zijn voordeel en nadeel. Als jij een keer iets ergs heb meegemaakt met een dubbel gebroken bit, vint jij zown bit onzin en gevaarlijk (ik noem maar een voorbeeld) terwijl iemand anders zijn paard juist wel heel erg goed erop loopt..

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:57

Als je een paard hard aan het werk zet, dan zweet hij ook onder het zadel, hoofdstel en bij zijn oren...dus dan kan je ook je zadel, hoofdstel en je paard zun oren wel eraf gooie met rijden.
Een hoofdstel is ook niet egt glad, het mooie gladde leer zit aan de buitenkant en hoeveel paarden zijn er wel niet met schuur-/drukplekken van een zadel??
Als je ze goed schoonmaakt met warm water dan zijn ze zo sgoon!! Die van mij heb ik nu 1 รก 2 jaar en zijn nog gitzwart!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:02

ja, maar iedereen denkt toch na over wat hij/zij koopt? Het is wel te hopen voor die iemand.. Maar jij koopt misschien allerlij shampoo en spray voor je manen zijn paard of iets of allerlij verschillende shabrakjes (het is niet mijn bedoeling om te zeggen dat dat niet goed is hoor!) dus iedereen heeft zijn voorkeur voor iets anders...jij koopt een rijbroek met lederen zitvlak een ander vind dat nix...zo heeft iedereen zijn eigen dinge

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:29

Kijk welke conclusies er worden getrokken:
*Je hebt bitringen om het bit niet door je paard zijn mond te trekken....maar de meeste mensen hebben ze hier egt niet voor dat is wel zeker en als jij het bit door de mon heen trekt ben je inderdaad heel fout bezig, maar hiervoor zijn bitten op de markt met hele grote 'brillen' eraan zodat die er niet doorheen kunnen.

*Ze zijn niet schoon te maken, maar hoe kan je daar over oordelen als je ze niet gebruikt en als jij ze na het rijden ff schoonmaakt tegelijkertijd met je bit, dan blijven ze mooi zwart...

**Niemand weet wat een pompend bit is, dus heb ik maar ff pics van me eige pompende bit gemaakt:
Afbeelding

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:50

Ik weet niet of ze ook zo erg pompend te koop zijn, want dit bitje hebben we een extra stukje weggevijlt. Hierdoor kan het bit (wat dus echt in de mon zit) omhoog en omlaag en kan het paard dus met het bit 'spelen' en pakt het het minder snel vast. Daarom hebben wij dit, omdat mijn pony nogal snel het bit beet wilt nemen en ervan door wil crossen en hierop doet het het stukken beter!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:29

En bij mijn paard word het daar al goed gekeurd?? Knipoog

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:43

marahorse schreef:
hmm als het bit pompt dus omhoog en naar omlaag gaat en aan dat stuk hangt nog is een bitschijf dan moet dit tog vreselijk irri zijn voor je paard?


Neej want zonder bitringen gaat zijn vel kapot, doordat dat ertussen gaat. En die ringen sluiten niet aan op je bit want ader krijg je ze er nooit omheen, dus die bewegen niet tot nauwelijks


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, BlueStocking, BS3, Chantalla, gerlindie, Ilayla, jokari, SemrushBot, tijger en 103 bezoekers