Verslagje Barokke Paardendag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Verslagje Barokke Paardendag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 18:22

Wauw, wat een publiek was er op af gekomen vandaag! Het hele parkeerterrein vol, en nog 200 meter met auto's langs de weg...

Veel gezinnen met kinderen en natuurlijk veel Barokke paarden-liefhebbers. Ik spotte ook een journalist van het Noordhollands dagblad en heb hem even tussen neus en lippen door van alles vermeld over m'n zestal Friezen en natuurlijk over m'n eigen Lipi en Marvin's music. Hij wist nog wie ik was, 20 december heeft hij namelijk ook verslag gedaan van m'n kur op muziekavond.

Vanmorgen openden we de dag met het zestal, een tikje rommelig en ongecontroleerd, vooral in de galop. We hebben wat met posities moeten schuiven, en een andere kopruiter zorgt er al snel voor dat het geheel niet meer zo strak oogt. Niet echt tevreden dus, maar het publiek vond het leuk om naar te kijken.

Daarna snel Maestro opgehaald, z'n voetjes en staart waren ondertussen opgedroogd en enigszins wit, een stuk witter dan voor het wassen iig Haha! . Ik moest eerst in de les meerijden en daarna snel m'n jasje aan en hoedje op voor m'n kur.
De les was leuk, Kees Rijpkema is een goede instructeur en we werkten aan wat meer oprichting, stelling en buiging en wat meer gaan zitten in de arbeidspirouette, changementen en appuyementen. Ondanks de rumoer van alle mensen was Maes super bij de les en geconcentreerd, wat kan je dan toch weer gelukkig zijn met je knollie Lovers .

En toen de kur...
M'n zenuwen vielen mee, maar doordat ik maar 1 keer met de muziek had geoefend was ik toch wel wat onzeker, ik kan de muziek dromen maar om tijdens je kur probleempjes op te lossen is best lastig. Ik heb het net even terug gekeken op de video en ben wel tevreden hoor, vooral omdat hij weer zijn best heeft gedaan.
Wanneer je wedstrijden en dit soort dingen met je paard gaat doen, moet je eigenlijk het geluk hebben dat hij als het erop aankomt er voor je is. En dat is hij altijd, zo betrouwbaar, waarom toch niet meer mensen voor een Lipizzaner kiezen is me echt een raadsel.

Helaas heb ik de rest van de demo's en de ruiters die in de andere lessen reden maar met een half oog gevolgd, maar ik geloof wel dat het een geslaagde dag is geweest en ik hoop dat het volgend jaar een vervolg krijgt.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:44

Klinkt idd als een leerrijkke en geslaagde dag!

Lippizaners zijn idd fantastische dieren, ik heb er vroeger ook twee gereden, maar ik heb toch voor een ander barokje (met al een even geweldig karakter Knipoog) gekozen!!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:27

kees rijpkema was stoch op gehouden met lesgeven???
tenminste dat was toen de reden dat wij opgehouden zijn met lessen.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 22:23

Klopt, maar dit waren dan ook geen verenigingslessen maar speciale barokke paarden lessen voor honderden mensen publiek.
Was achteraf trouwens best kicken om te trainen met zoveel toeschouwers; ik heb altijd de nijging om wat terughoudend te rijden als er mensen kijken. Maar nu durfde ik gewoon te appuyeren terwijl ik wist dat de kans groot was dat hij zou verkantelen.

Om iets van een les op te steken en om het publiek er iets van te laten opsteken moet je een instructeur wel de gelegenheid geven om ergens op in te haken vind ik.

Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:29

Had ik dat geweten! Ik weet nooit wanneer dit soort dagen er zijn. Tessa (napoleon) houdt me af en toe op de hoogte maar meestal ben ik net te laat! Daarom leuk om een verslag te lezen, thanX

Lusitanofr

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:17

Ja, het was echt een succes. De organistatie had ook nooit verwacht dat er zo veel mensen zouden komen.
Bij ons (de Lussies) ging ook van alles mis.
We zouden met meerdere paarden komen, en Ordeiro zou een beetje op de achtergrond blijven, dit omdat hij net geopereerd was aan een ontstoken kieswortel.
Maar naar mate de tijd naardere, gebeurde er weer van alles.
De ene ruiter ging op plotseling op vakantie, het andere paard wilde de trailer niet op, en zo ging het nog eventjes door.
Op het laatst waren we nog maar met z'n tweetjes. (terwijl Diane maar voor de tweede keer op Soja had gereden)
En moest Ordeiro toch nog best wel veel laten zien.
En ik kon echt merken dat hij helemaal op was.
De clinic van Cees was echt super interessant, maar heb maar heel eventjes gereden omdat Ordeiro ook de show nog in moest.
Toen we de show in zouden, kon ik echt merken dat hij niet meer kon.
Al helemaal het stuk wat we zouden doen aan de lange teugel.
Gelukkig laat hij me nooit zitten, en konden we er nog wat van maken.