discussie: wat moet de jury doen als hij (zij?) uikomt op 15

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 14:50

Ik had dat dus gister ook weer, rijd je voor je gevoel best een aardige proef, heb je 155 punten Frusty ik vind dat zo'n teleurstellend aantal... Schijnheilig
Ik zou zeggen: ik vind het net wel een winstpunt, dan tel ik er een bij, of ik vind het net geen winstpunt en ik trek er een af!! wat vinden jullie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 14:57

Gewoon laten staan.
Dat is nu eenmaal het aantal punten dat je hebt behaald.
En de jury kan niet weten dat jij dat toevallig al vaker achter elkaar hebt gehad.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 15:11

ik heb wel eens bij een paar jury's geschreven en sommigen maakten er 156 van als de proef een wp waard is, is de proef het niet waard dan ging er ook geen punt af ofzo
dat vind ik nix eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 15:20

De jury beoordeeld in principe onderdeel voor onderdeel, dus als je op 155 pt uitkomt, ja jammer dan. Beter je best doen de volgende keer en zorgen dat je ruim boven die 60% kunt scoren Party!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 15:22

mee eens met Zep.

De proef zal wel na oordeel van de jury NET geen winstpunt waard zijn. Wees geduldig die punt komt wel en als hij eenmaal valt blijven ze wel komen Lovers.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:05

Ik geef zelf bijna nooit 155 punten. Meestal zoek ik een onderdeel waar nog wel een puntje bijkan. Maar soms zit je op 155 terwijl je eigenlijk al een paar keer te hoog gepunt hebt (halve punten kunnen nu eenmaal niet dus soms moet je kiezen) en vind ik het echt geen winstpunt, dan laat ik het staan en zet er een opmerking bij. Een punt eraf doe ik eigenlijk nooit, 154 of 155 maakt eigenlijk niet uit, dus ga ik niet onnodig knoeien.
Ik heb net tijdens het rijden nog even goed nagedacht hoe ik het doe, maar het is heel belangrijk hoe het totaalbeeld van de proef was. Een proef met een lekker los en goed lopend paard, maar een paar grote fouten, zul je eerder 'opwaarderen' dan een proef van allemaal 5jes en 6jes, omdat dan de basis voor een hogere klasse (nog) ontbreekt.

_________________
Een vos verliest wel zijn haren, niet zijn streken!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-11-12 17:41 ]</font>

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:11

ik vind het zeer sneu als je op 155 punten uitkomt maar volgens mij doet de jury er een puntje bij als hij of zij denkt die heeft wel een wintspunt verdient en anders laten ze het 155

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:27

zoals Jasmijn het beschrijft zou ik het ook doen.
Onlangs had ik ook 155 pnt, ik baalde wel, want je denkt een daglang 'had ik maar'.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:46

of maar er 156 van, als alles verder goed is geweest en wel winst waard is, of maak er 154 van als je het niet winstpuntwaardig vind.
zo doen mijn moeder en zus het ook altijd, maar meestal is het dan 156.

gr linda Lachen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 23:27

Ik heb een keer 3 wedstrijden achter elkaar 155 punten gehaald... Dan ben je ok niet zo blij, maar aan de andere kant, het zal het net niet waard geweest zijn. En dichterbij je winstpunten kun je niet komen nietwaar?! Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 00:06

Bij de meeste juryleden waar ik heb zitten schrijven worden toch ff gauw de punten nageteld, meestal al voordat de eindcijfers gegeven worden.
En dan kan er in de eindcijfers nog gezorgd worden dat iemand op 156 dan wel op 154 uitkomt.

Zelf heb ik in de oude puntentelling wel eens 119 1/2 gehad, dat is pas echt hatelijk Boos!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 09:52

Ik heb het al een aantal keren gehad dat ik net 156 punten had en dus een winstpunt. Op het protocol zag je gewoon dat er ergens onderin een cijfer veranderd was...dus dat het een 155-er was geweest! Haha! Maakt niet uit... de jury veranderd het niet als ze niet vinden dat ik er één verdiend had... Lovers

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 10:07

Ik ben sowieso niet echt tevreden met 156 punten, dat vind ik zo 'net aan'. Maar ik zou het ook zo doen als Jasmijn.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 10:10

Ik had het ook een keer, en ik had op het gereden in het algemeen een 5. Dat is normaal gesproken het gemiddelde, van alle cijfers. Ik vond het dus belachelijk, dat ik een 5 had, anders had ik een wp gehad. Maar het was toch een bijna winstpunt. Ik weet niet, ik denk dat een jury er niks aan kan doen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 10:58

Ze kunnen dan bedenken dat dit heel banketstaaflig over kan komen net als vroeger 119 pnt. Meestal bekijken ze dan of ze de proef een winstpunt waard vinden en als dat zo is krijg je meestal een puntje hoger voor verzorging zodat je er dan 156 hebt. En als ze het echt geen winstpunt waard vinden maken ze er meestal 154 punten van, puntje lager voor iets maarja officieel klopt dat ook niet. Ik vind dit wel netjes want 155 pnt is echt NET niet een punt maar het is niet verplicht. En tja je kunt een winstpunt beter ruimschoots halen dan net aan.

NNDCTR
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 15:03

Ik heb liever 155 punten, dan dat ik 156 punten heb met een verbetering. Dan krijg ik zo'n idee van; Ach anders is het zo sneu.

Je kunt beter 155 halen met een goed gevoel over je eigen rijden, dan dat je 156 punten hebt terwijl je niet tevreden bent over je proef.

En ik vind het al helemaal banketstaaflig als ze de verzorging omhoog doen!!!!!!! Ik heb eens geschreven bij een jurylid die als allereerst het punt verzorging deed;.................is veel eerlijker! Haha!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 15:50

Ja, dat doet mijn moeder ook altijd, de verzorging vooraf geven. maar toch vind ik nog steeds dat je met kijken, of je het net wel of net geen winstpunt vind!! 155 is echt een banketstaaflig aantal hoor! Maar wij doen het ook heel vaak dat je er een afhaalt, als je denkt het is net géén winstpunt.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:05

Waar ik helemaal kriegel van kan worden zijn die 'gegunde winstpunten'... dan zag het plaatje er leuk uit en dus maar een puntje extra op de verzorging, heeft ze toch een winstpuntje... Bij ons in de kring zitten er ook een paar van die sinterklazen...
Je bent als ruiter er helemaal niet bij gebaad om een winstpunt te krijgen. Je moet hem verdienen, er echt voor rijden en er ook aan toe zijn om in de volgende klasse ook kans te maken. Heb het al een paar keer meegemaakt dat je met die kado-punten een klasse wordt uitgewerkt, gewoon omdat het een mooi plaatje is. Dan moet je dus hoger gaan starten terwijl je paard en jij er misschien helemaal nog niet aan toe zijn.
Nee, het is korte-termijn-gedacht om te stellen dat 156 punten leuker is dan 155. Die 155 punten geven je wel mooi nog even tijd om verder te groeien op een bepaald nivo.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:50

Je bent natuurlijk nooit verplicht om meteen een klasse hoger te gaan starten als je paard daar nog niet klaar voor is. Als je zoals jij zegt je klasse uitgepunt wordt kan je best nog wel door blijven rijden. En met 156, met de hakken over de sloot, tja......

blackarrow
Berichten: 32
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:19

ik vind dat ze het goed hebben gedaan je had 155 punten en die verdin je dan op dat moment waarom er een punt bij doen of af halen als je dat niet heb verdiend. je moet tevreden zijn met wat je heb.
van je fouten KAN je leren

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:03

Ik ben het met de meeste hier eens. Ik vind dat als je 155 pt hebt gehaald, dat dat je verdiende aantal is. Als je er een punt aftrekt of bijteld, dan vind ik dat je dat niet verdient hetb. Weet je wat pas frustrerend is? als je drie wedstrijden achter elkaar tweede bent geworden en dat het net telkens één puntje scheelt met het punten aantal wat de eerste heeft. (of zoiets). Party!! Lips are sealed