Verslag woensdagavond

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Verslag woensdagavond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 10:20

Woensdagavond ben ik een proefles wezen rijden op een manege in
Nieuw Vennep

Wat een drama !!!!!!!!!

Ik voelde me echt heel jong ik geloof dat de oudste van het stel
58 was.

Er was iemand ook nog ontzettend bang en liet zich zo van haar paard afvallen met als gevolg dat een ander paard schrok en degene die daar op zat er ook afviel!

Ook vond ik het heel oneerlijk dat er twee net zadelmakke paardjes meeliepen. Op zich niet erg maar ze liepen allebei met slof !!!!! Die zo strak zat dat ze alleen maar aan het protesteren waren!!!

Nee dit was geen succes.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:40

mag ik vragen welke manege dat was?

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:40

Nee als het zo moet zou ik daar ook niet graag rijden. Hoe komen ze erbij om er dan al een slof op te doen Boos! En je zegt zelf al dat het niks was dus ik denk niet dat je daar nog terug komt wel?

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 11:31

Lundi Het was Meers Paardencentrum

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:39

nou daar zou ik dan ook niet graag gaan rijden.
Ik zou toch op zoek gaan naar een andere manege als ik jou was!

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 11:50

Idd. Wat mij vooral tegenviel was de instructie!
Verder ziet het er heel goed uit mooie grote boxen
De paarden staat bijna tot aan hun oren in het stro. Dus daar was
echt niets over op aan te merken

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:58

Verzorgpaard zoeken als dat de enige manege bij jou in de buurt is......
Ik zou daar niet willen rijden inelkgeval.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:08

Niemand die een bijrijdpaard heeft waar je voor de verzorging van het paard lessen kunt krijgen? Is meestal veel leuker.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 13:11

Ik ben ook echt niet meer van plan om daar nog een keer te rijden, maar het probleem is dat ik verhuist ben. ik heb altijd in leiden gewoont en in valkenburg paard gereden! dus ik denk dat ik maar heen en weer blijf rijden met mijn autootje. Helaas Pindakaas

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:15

hehbah Boos!

Geen andere manege in de buurt? Echt klote Boos!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:22

Je kunt het altid nog proberen bij Stal Jaspers of op Manege Hillegom. Die ligen beide in Hillegom. Ik weet niet of je een auto tot je beschikking hebt, maar dan kan je het in ieder geval proberen.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:04

Er zit nog een manege in Nieuw-Vennep, vlakbij het station. Volgens mij heet die manege Xanthos of iets dergelijks. Misschien kun je die ook nog proberen (ik ben er zelf nog nooit geweest dus heb geen flauw idee of het iets is hoor!)

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 20:10

Thnx Odin ik kan er iig even gaan kijken

Stal_Fiore

Berichten: 9342
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:49

He flower, ik ken iemand die in Nieuw vennep ook een soort stal heeft, waar soms ook wel verzorgpaarden/pony'saangeboden worden. Zal het adres eens voor je opzoeken...

Stal_Fiore

Berichten: 9342
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:50

Rijvereniging Sandra heet dat geloof ik...

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:29

Ik heb 23 jaar vlakbij Nieuw Vennep gewoond, dus ik ken die omgeving en de stallen daar wel zo'n beetje. Knipoog

Manege Xanthus was mijn eerste manege, waar ik een jaartje of 12 met plezier gereden heb. Het heet nu manege L'Equus. De manege lessen zijn tegenwoordig alleen nog ponylessen voor kinderen. Maar er staan ook pensionpaarden, je kan eens kijkenof er iemand een bijrijder zoekt. Stuur Kingmarco een PB-tje, zij staat daar met haar paard. En je kan daar geloof ik ook paarden huren / leasen. De manege ligt direct achter het station.

Het Meers paardencentrum waar jij hebt gereden, zit sinds kort (ik denk iets van anderhalf jaar ofzo) op de nieuwe locatie. Ik heb op de oude locatie een tijdje een paard daar bijgereden en een tijdje een paardje geleased. Ik denk dat je ook een beetje pech had met je les. De paarden worden er goed verzorgd en ze hebben er inderdaad behalve de manege paarden regelmatig wat handelspaardjes in de les meelopen. Voor gevorderde ruiters is dat juist leuk. Al ben ik het wel met je eens dat er nogal snel naar een slof gegrepen wordt. Ik weet ook niet van wie je les hebt gehad. Er geven verschillende mensen les. Diegene waar ik destijds meestal les van had, was ik wel tevreden over, maar zij geeft daar niet meer les. Misschien is er een gevorderde les met wat meer meiden van jouw leeftijd waar je nog eens in mee kan rijden.

Stal Jasper zit in Beinsdorp langs de dijk. Ze hebben een website. Grote stal, veel manege lessen en veel pensionpaarden. Ik kwam er een paar jaar geleden regelmatig, maar had eigenlijk alleen met pension te maken. De manegelessen waren toen niet echt van hoog niveau, maar ik geloof dat de paarden er wel goed verzorgd worden.

Als je een bijrijpaard zoekt, kan ik nog wel eens voor je informeren bij wat mensen, moet je me even laten weten.

Ik kan me wel een beetje voorstellen hoe je je voelt hoor. Toen ik in Almere kwam wonen was ik ook een tijdje allerlei stallen en manege's afgestruind en duurde het even voordat ik m'n plekje had gevonden.