MN laatste keuze toch mijn droom..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

MN laatste keuze toch mijn droom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:48

Nou, ik had dus toen ik op zoek ging naar een paard een paar eisen gesteld. Ik wou veel liever een ruin dan een merrie , schimmels, heel mooi maar niet praktisch (viel dus ook af) en geen KWPN'er Scheve mond want ik ging meer voor het bijzonderdere type paarden.
Toen ging ik dus op zoek en bleek dat wat ik zocht (makkelijk karakter, allround en qua maat) toch misschien wel een KWPN'er moest gaan worden. En ik was toch wel gek op schimmels...hmmmm. misschien was dat dus toch wel iets.
En raad eens waar ik vorige week mee thuiskwam: Een KWPN'er schimmelmerrie Haha! (echt nogal merrie). Hahaha, tis dus uiteindelijk toch het persoonlijke paard waar je uiteindelijk voor valt . Ik zag een foto van dr en was echt al bijna verkocht, het was gewoon precies wat ik zocht..
Zijn er nog meer mensen die zoiets hebben meegemaakt, ben ik wel benieuwd naar. (Of andere leuke verhaatjes op dat gebied)

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:59

Ja, wel een beetje.
Ik wilde nooit een vos. Mocht wel hoge witte achterbenen hebben, dat vond ik wel weer mooi, maar witte voorbenen weer liever niet.
En een ster of kolletje op het hoofd het mooist. Een bles mag niet te groot (heeft mijn paard ook niet), maar de bles moest wel symmetrisch zijn (hmm, zie avatar Haha! ).

Nu heb ik dus een vos met 4 witte benen en een niet echt symmetische bles Haha!
Ik ben ook wel terug gekomen op vossen, het lijkt alsof ze er al een stuk minder zijn dan vroeger en er zitten tegenwoordig veel mooiere tussen.
Ach een goed paard heeft geen kleur Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:04

Ja, precies, maar vind het toch grappig dat mensen soms in hun mening 180 graden kunnen draaien. Las laatst ook van iemand die op zoek ging naar een Tinker en raad eens waar ie mee thuis kwam..... Een Hackney grote maat, hahaha, ik wist tenminste nog dat ik een rijpaard wou.

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:37

Ik wou een ruin, dat riep ik al jaren Tong uitsteken
En geen saai bruin.. iets rond de meter 60..
mooie bles, een kol is zo lelijk, en een dresuurtype

Camble is een merrie (en één die elke maand hengstig is, en hard Tong uitsteken ), bruin, 1m70, Heeft een klein kolletje en springt liever dan wat dan ook Tong uitsteken

Acht dat dresuur komt erwel, we zijn op goede weg!
Laatst bijgewerkt door Farjen op 14-01-04 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:38

Ik wou sowieso nooit geen paard meer Haha!

Maar als het er dan toch 1 zou worden zou dat een KWPNer of iets dergelijks zijn, groot en een echt dressuurpaard.
Donkerbruin, niet teveel aftekeningen en een makkelijk karakter Haha!

En toen kwam ik op een dag thuis met een haflinger merrie van 2 en een half jaar, niets meegedaan, eigenwijs, een echte merrie en dan nog bangig voor alles wat mens was Verward

Maar ondertussen kan eht grote bruine rustige dressuurpaard naar de pomp lopen hoor, ben heel erg tevreden met mijn mini dressuurmutsie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:44

Haha, das ook een goeie

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:28

Ik zocht 3 jaar geleden een E-pony van zo rond de 12 jaar en ik kwam met een 3 1/2 jarige terug Tong uitsteken

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 01:42

ik wilde graag een fjord of een fries en liefst een merrie. verder wilde ik er 1 waar je gelijk op kon rijden. nu hebben mijn vriend en ik dus een welsh en een arabieren veulen, allebei hengsten.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 07:14

Zo ken ik er nog een: mijn zus wilde ook nooit en merrie. Toen de keuze van mijn vader daar toch op viel (en terecht beestje was volledig goedgekeurd, had op hoog niveau gelopen, en bijzonder aanhankelijk) was ze het er niet helemaal mee eens. Totdat ze eindelijk bij ons op stal stond. Nu twee jaar later zijn het de dikste maatjes en moet ze er niet eens aan denken om de merrie nog weg te doen. Lachen

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:12

Ik viel altijd op mooie, 'mannen-paarden.
Je weet wel, van die stoere 'fotomodel' paarden. Mijn pony, ruin (hengst toen ik 'm kocht) was dat idd.
Toen ik ging kijken voor een paard, wilde ik idd, weer een stoer *wow* paard.
Geen vos en geeeeen merrie, of ze moest een beetje stoere 'mannelijke' uitstraling hebben.
Nou, kijk maar in mijn profiel, waar ik mee thuis gekomen ben...


idd een merrie, en een zeer sierlijke, en een vosje...

Zoals Antoinette al zei: een goed paard, heeft geen kleur.
Paard spreekt je aan of niet.
En het rare is, dat ik bij mijn merrie, niet meteen zoiets had van: YES!!! We gaan ervoor!!
Ik heb eerst de kat een beetje uit de boom gekeken, toen ik haar ging uit proberen, was ik wel meteen verkocht.

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:17

ja, dat zijn inderdaad grappige dingen.
Ik wilde na mijn vorige paard eigenlijk geen paard meer. En als ik dan een paard voor iemand zou gaan rijden dan moest het al helemaal geen merrie zijn. En zeker geen vos!
Nu, een jaar later heb ik een merrie en ja hoor, een vos!
Ik zou deze merrie voor een tijdje voor de eigenaar gaan rijden en toen ze ineens weg zou gaan ,bleek dat ik toch wel een eigen paard weer wilde en ook dat ik wel van vosmerries hield. (nou, ja, alleen van deze dan Schijnheilig )
zo zie je dat je van te voren eigenlijk niets kunt zeggen over wat je precies voor paard wil.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:00

ik was op zoek naar een braaf leerpaard. Liefst geen merrie...
Kom ik met een 9 jarige merrie thuis die 4 jaar stil heeft gestaan.
>;)
Tja, ik was meteeen verkocht...
En achteraf wel blij met mijn keuze.

petit
Berichten: 254
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: krimpen a/d lek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:46

*LOL* ik was opzoek naar een wat oudere paard(rond de 12/13jaar).die wat verder in de dressuur was afgericht(l/m)en 100% verkeersmak waarmee ik uren buiten kon rijden. *LOL*

waar kwam ik mee thuis:
een driejarige onbeleerde fries,die helemaal niks gewend was(ook geen borstels) Verward

ik heb hem nu ongeveer een half jaar en hij pikt alles super op. OK dan!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:03

Ik wilde geen ruin en geen volledig groene...
Ik kwam thuis met een 3jarige zadelmakke ruin *LOL*

Verder zei ik daarna ik wil géén merrie(alhoewel ik dara nog niet zeker van was veulentje fokken altijd leuk gevonden) en ook geen fries, ik wil een leuk sportpaardje á la Ewald (mijn ruintje dus)
Nouja nu is ons 2e paard een friese merrie Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:14

Haha, leuk om te horen dat soort dingen. Maar het is ook echt zo ontzettend moeilijk om een geschikt paard te vinden.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:20

Eerst wilde ik gewoon een paard, krom of recht, maakte mij niet uit. Eindigde met een vos ruin van 3,5, net zadelmak (ik was 12 en had 1x een heel braaf hengstje enigzins ingereden, verder NIKS) en met een rotafstamming. Niemand geloofde erin, maar ik was tot over mijn oren verliefd. Heb hem negen jaar gehad en een wereld tijd gehad. Nu wil ik op den duur wel weer een paard, maar dan wil ik mijn Joop terug (oftewel, vos, 3 jaar, onbeleerd met dezelfde vader, maar goed, dat moet nog wel even een paar jaartjes wachten gok ik.
We hadden dus 2 KWPNers en reden endurance. Er was 1 ras wat wij niet wilden: zo'n poppige arabier. Bleek dat een arabierenfokker een Akhal Teke had staan, dus mijn vader erheen. Legt uit wat hij wil met dat paard. Dus die fokker zegt: dan heb ik het juiste paard voor je, en wijst een 3 jarige arabische volbloed hengst van destijds al 1.60 aan (we hadden paarden van rond de 1.70, dus dat was het probleem niet). Maar wij wilden geen arabier en al zéker geen hengst. Mijn paps heeft hem en z'n pappie zien lopen en kwam thuis met de mededeling dat hij die wel wilde hebben. Yeah right. Dus wij er weer heen, mocht ik 'm uitproberen. Beest kende niks, was echt het prototype popje, een echte snotaap en een week later stond hij bij ons op stal. Hij was ergens toch wel grappig. Da's nu vier jaar geleden. Hij is nu 1.65 m, nog steeds een popje tot en met, echt rampzalig. Rastypisch als ik weet niet wat, écht een arabier, beetje groot alleen.
Goed, mijn vaders KWPNer viel weg, dus hij moest een nieuw paard. Nog een Polleke (groot, stevig, zelfde afstamming liefst). Weer geen hengst (vorige geval hadden we binnen een week op de operatietafel liggen, die was echt helemaal gek in z'n hoofd, nog steeds trouwens, superkijkerig, echt NIET wat we zochten, maar ja, hij is wel supergeschikt voor de sport). Waarmee komen we thuis? Een 8 jarige hengst van net geen 1.60 en slank tot en met. Niet rastypisch gelukkig. Goed, die zou ook even geholpen worden en nu, ruim 1,5 jaar later hebben we nog steeds een hengst. De dingen lopen gewoon niet zoals je van te voren kan voorspellen Tong uitsteken
Leuke is wel dat hij vlekken in z'n vacht heeft, ziet er niet uit, vooral in de zomer, maar dat mag de pret niet drukken, hij is echt geweldig lief en schattig en daar draait het ook wel om Lachen

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:35

Hahah, leuk die ervaringen.
Bij mijn vorige paard, Imago, ging het ook heel geinig.
Ik was helemaal verliefd op een leuke ruin, fijn gebouwd, heel sierlijk, bloedmooi koppie, leuk bewegen en goed papier. Dát paard moest ik hebben. Goed, in onderhandeling bleek dat de verkoper dat paard niet aan mij wilde verkopen omdat het dier alle keuringen door was gekomen maar hij vond dat hij soms onregelmatig ging en wilde het dier dus in 'verweggistan' verkopen.
Maar... hij had nog wel 3 andere staan. Op dat moment was ik aan het rijden dus mijn moeder liep met hem mee om te kijken. Kwam ze terug: tja, hij heeft twee schimmels (niets mis mee, vond ik), maar 1 van 7 jaar (te oud, ik wilde een jonger paard), 1 die nog niet zadelmak is én een bruine ruin... maar die heeft wel een RAMSHOOFD.
Dus het eerste wat ik zei: oh, die moet ik niet.
Ga nu eerst maar eens kijken en rijden zei de verkoper. Goed, niet bepaald liefde op het eerste gezicht dus.
Op dat moment 'heerste' er wat schimmel dus toen ik hem zag: een grote knol waarvan je de ribben kon tellen, ramshoofd, schimmel op zijn hoofd en onwijs lange haren (tuigpaard idee).

Om een lang verhaal kort te maken: ik vond het werkelijk niets en was in alles het tegenovergestelde wat ik wilde. Ik werd wel verliefd op zijn karakter en zijn super gangen gaven de doorslag.

Een scheermachine, elke dag goede verzorging en liefdevolle training hebben uiteindelijk toch meegeholpen om er een superstoer paard van te maken!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:27

Ik ken het zeker, toen ik mijn vorige paard 4 jaar geleden kocht, zocht ik:

een merrie,kwpner, tussen de 6 en 10 jaar oud, rond de 1,65.

Het werd een ruin,Hannoveraan x Rheinlander, 15 jaar oud en 1.60 klein.

Het karakter en de "klik" is uiteindelijk doorslaggevend, ik heb 4 leuke jaren met hem gehad. Ik denk iedere dag nog heel vaak aan hem. Hij was precies wat ik nodig had, een betrouwbaar allround paardje die koel in zijn hoofd blijft (meestal dan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:12

Wat naar voor je dat ie overleden is joh, nog sterkte ermee he. Maar is inderdaad ook wel een flinke omwenteling die je gemaakt hebt.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:23

Ik wilde absoluut nooit een schimmel...Als ik zag wat voor werk mensen op de manege toendertijd eraan hadden....
U raad het al.....Heb een schimmel en een hele vieze ook Haha!

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:18

haha geinig verhaal Haha! Toen ik nog een laatste paardje mocht uitzoeken had ik ook eisen. Het moest iig een E-pony of paard zijn. Merrie, ruin of hengst maakte niet uit. Ik wou graag een zwarte dat vond ik altijd wel mooi. Of gewoon iets aparts. Toen zijn we uitgekomen op een Welsh x NRPS merrie, 1,5 jaar en kleur bruinschimmel. Dat stond in het paspoort. Maar ze heeft dan zwarte manen en staart, zwarte beentjes. Op de achterbenen nog 2 hele kleine sokjes met zwarte stippels erin. Dat had ze van Farn vertelde de eigenaar, want dat is ook nog verre famillie van haar. Bruin hoofdje met een klein kolletje en de rest schimmelkleur met bruine haren vermengt. Oftewel een beestje apart Haha! maar ik ben er wel blij mee

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:22

Ik hou niet van vossen, maar heb er 2... Haha!

Stanley is een verhaal apart: ik had de keus uit 2 hengsten. Ik vond Stan een hele mooie om te zien, maar echt vriendelijk was hij niet. Die andere was wat minder mooi, maar wel weer heel lief. Ben ik gaan denken wat ik belangrijker vond en ging voor het karakter (de wat minder mooie hengst). Ik die man opgebeld en hij zou een maand later (op zaterdag) gebracht worden. De dag voordat de pony gebracht zou worden, heb ik die man opgebeld en zei: 'doe me tóch maar die andere...' Clown
Was gewoon een soort van ingeving, apart gevoel iig!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:35

Ongeveer hetzelfde wat jou is overkomen.

Ik wou een niet al te groot paard ongeveer 1,65m.
Geen schimmel
Geen merrie
Niet te oud tot 8 jaar.
Ik wou een mooi zwart paard, of diepdonker bruin.
En niet te vergeten een SPRINGpaard.

Ik kwam thuis met :

Een Vosje
8 jaar
1,61m
Ruin
DRESSUURpaard.

Nou ik heb echt het paard gekocht wat ik dacht dat ik zou kopen Verward

Maar niettemin ben ik er ZEER gelukkig mee.
En blij dat ik hem heb gevonden *LOL*
Hij maakt mijn leven alles behalve saai Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:01

Ruim 5.5 jaar geleden wist ik het helemaal zeker... voorlopig zou er absoluut geen eigen paard komen en als die er een paar jaar later wel zou komen dan zou dat zeker een paint horse ruin worden... en wat kocht ik 5.5 jaar geleden... een arabier vosmerrie... Haha! Helemaal mijn lieve pukkie, het klikte ontzetted goed dus het buitenkansje om haar te kopen kon ik niet laten gaan... Ik had les op haar en de toenmalige eigenaar/instructeur zei dat ik as maandag mijn laatste les zou hebben omdat Escala daarna voor fl4000,- naar of een handelaar of een manege zou gaan... ik verbaasde niemand meer dan mezelf door toen te zeggen: voor dat bedrag koop ik haar Lachen ... ben de dag daarna als een speer naar de bank geraced en een dag later was Scaaltje van mij Lovers ... 2,5 jaar terug heb ik haar laten dekken en tijdens de dracht zei ik iets in de trant van : ach, op zijn ergst krijgt ze een voshengstje met 4 witte benen... en wat heb ik... een ontzettend lief en knap voshengstje met 4 witte benen en een bles. Haha! Ik ben helemaal bekeerd, ben nu echt weg van vos arabiertjes... Lovers

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:06

Tjonge wat een leuke dingen lees je hier! Het is toch de eerste blik en de 'klik'. En dat had ik gister toen ik m'n zadeltje kocht. Zat er op en: Wauw, nog op andere gezeten (zelfs een Passier GG) maar deze was 'het'! Gekocht en hoop dat ik er nog veel plezier van heb!