jamaica mept hon zo ongeveer over de muur heen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 21:11

Gister had ik even met honey gereden. Omdat ze een beetje nat was, had ik haar haar zweetdeken op gedaan, en wilde haar dan gewoon voor even laten drogen (dus niet voor vast) bij jamaica in de box zetten, en dan erbij blijven. Ze staan ook altijd samen op de wei, en staan vaak zat samen in de bak, dus ik zag het eventuele probleem niet echt.
Hon erbij gezet, hon stond een beetje beteuterd te kijken van wat de bedoeling nou was, ik wil de box dicht doen, en ineens stormt hon over me heen, en zie ik wat hoeven in de lucht zweven.
Jamey sloeg haar werkelijk zowat over de muur van de stal heen. Gelukkig kon hon er gelijk uit en had ze niks, maar zowel ik als hon zijn ons kapot geschrokken.
Nu kan je zeggen dat het dom was etc, jah, dat weet ik nu ook. Maar zoals ik eerder zei, ik zag het probleem niet.
Hmmz, van je fouten leer je...

Sasja
Berichten: 130
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:02

Het is ook wel zo, het is jamaica's box dus die denkt een indringer.

Honey zou dan denk ik ook niks terug doen, want het is haar stal niet.

us het is jamaica die HAAR stal/box zeg maar wilt bewaken/beschermen tegen indringers. Ook al kennen de pony's elkaar goed dit kan altijd gebeuren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 22:05

hon doet nooit wat terug!!!! Watje!!! Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:10

Gelukkig heeft honey er niks van over gehouden! Nou ja, weet je nu ook weer dat dat niet kan Lachen

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:20

me vriendin zette ook als het heel slecht weer was of vuurwerk was het shetje bij haar gelders tuigpaard in de stal dat gaat altijd reuze goed ze zouden elkaar nooit ites doen!!

maar gelukkig dat je er nog bij stond stel je voor dat je net weg was en het gebeurde Verdrietig
maar het is gelukkig goed afgelopen!
ik had er ook niets kwaads ingezien ik zou niet zeggen dat het had kunnen verwachten omdat ik zelf een goede ervaring er mee heb.
en dat laatste van fouten leer je daar heb je helemaal gelijk in!!!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:21

Hihihi, ik zie het al helemaal voor me hahaha Haha!
Sorry, arme Hon.

SIRI
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Schilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:59

Ik heb ook twee shetten bij elkaar staan en de eerste paar dagen waren een beetje stormachtig. Ze waren elkaar al goed gewoon van op de wei en de krachten waren ook wel eerlijker verdeeld.
Misschien kennen Jam en Hon elkaar nog niet lang genoeg en misschien zal het nooit lukken om ze samen te zetten, de tijd zal het uitwijzen maar als je het nog eens probeert, doe het dan in een grote voor beide paarden vreemde box,wie weet zoeken ze dan steun aan elkaar in plaats van met elkaar te voetballen. Succec ermee,Siri

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 11:50

Volgens mij ligt dat aan Haflingers Extreme duivel Haha! , die van mij kunnen elkaar NIET uitstaan! Frusty

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 12:14

Gelukkig is er niks aan de hand, en ik zou me ook rotgeschrokken zijn. Zelf waag ik niet meer zo goed pony's bij elkaar in de box te zetten, want het verschilt gewoon zo erg per pony.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 13:16

Dat is wat ik ook al een keer schreef in een reactie; als Jur en Razinda samen in de wei of in de bak lopen gaat het perfect, maar zet je ze samen in een kleine ruimte dan valt Jur Razinda aan.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 14:11

Mijn meiden staan ook regelmatig in één box als het erg slecht weer is. Nooit problemen gehad. Het omdraaien geeft af en toe wat ruimteproblemen Haha!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 15:54

Aaaah zielig voor Honey! Gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden!

Misschien deed Jamaica het wel omdat het haar teritorium is. De bak enzo is niet van haar maar dat is wel haar stalletje. Nou ja, zoals je al zei, van fouten leer je weer en daarom leer ik ook heeeeeeeeeeeeeeel veel!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 17:47

toen bij Evita (bij haar vorige eigenaar) een nieuwe minishetlander er bij werd gezet in de stal ging het ook niet echt goed.. de shet was toen best bang voor Evita omdat ze haar steeds in een hoekje drukte. Best wel raar want Evita had wel vaker samen met andere pony's in die stal gestaan en de stal was ook groot (5 bij 5 m.)
later ging het wel goed, toen hadden we een speciaal hekje gemaakt waar de shet wel onderdoor kon zodat ze ook even alleen kon gaan staan als ze dat wou.
nouja gelukkig heeft honey er niks aan over gehouden.