Weer de dierenarts erbij gehad!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Weer de dierenarts erbij gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 20:05

Het houd maar niet op, gisteren maar weer de dierenarts bij Nappie gehad Huilen Word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van..........

Al sinds september heeft Nappie een hele rare uitslag op zijn rechter lichaamshelft. Het begon na 2 weken weiland met veel kuil (en weinig gras) na de 2e week kreeg ie ineens allemaal rare bultjes aan de rechterkant van zijn lichaam, voornamelijk bij zijn flanken en van zijn rug naar de onderkant van zijn buik. Jeuken dat het deed, zo gauw als zijn deken af ging dan begon ie met bijten, echt heel zielig!

Gelijk is er een schimmelkweek gedaan maar daar kwam niets uit en heeft hij Voreen en Prednisolon gehad (prednison). Ook heeft hij inmiddels een kuur antibiotica gehad Frusty en is hij gewassen met verschillende shampoos om de jeuk te stillen.

Gisteren dus maar de Uithof laten komen. Eigenlijk wilde ik dat niet meer omdat er altijd een horde studenten mee lopen, maar de dierenarts in kwestie heeft ons zo fijn te woord gestaan Ze zijn wel meer dan 40 minuten met hem bezig geweest, alles nagelopen en mijn verhaal in alle rust kunnen vertellen.

Ze hebben nu dus 2 biopten genomen wat niet xzonder slag of stoot ging Schijnheilig Mijn altijd zo lieve ruin heeft voor het eerst van zijn leven iets willen doen wat ik hem nog nooooooiiiiiiiit heb zien doen: uithalen Boos! Resultaat was dat hij met praam, verdoving (onderhuids) een voorbeen omhoog en knijpen in zijn hals uiteindelijk onder handen is genomen. Hij was nogal beledigd daarna *LOL*

Nu is het afwachten wat pathologie ervan zegt. Ben benieuwd wat eruit komt en hoop deat ze er iets aan kunnen doen want Nap heeft er pijn aan dat zie je aan zijn reacties......... Ze dachten trouwens aan een imuunziekte Verward Trouwens moet zeggen dat ik het wel even helemaal heb gehad nu met alle doktersrekeningen Huilen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:09

pfff jeetje zeg, wat erg...
kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent...ben ook nog steeds aan het afbetalen..
heel veel sterkte en hou je ons op de hoogte?

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:12

Jeetje zeg...
Kan het me ook heel goed voorstellen dat je het heb gehad zo langzamer hand!
Veel sterkte voor jou & lieve Nappes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:13


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:25

He bah wat vervelend zeg! Veel sterkte ermee!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:24


oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:25

Mijn paard heeft ook sinds 2 weken hele rare bulten op z'n buik. Het zit voornamelijk aan de linkerkant. Het zijn echt vochtbulten die 'm ook erg zeer doen. Bij mijn paard denken ze aan een voedselallergie, omdat hij ook een ontstoken blinde darm heeft. Ik mag nu alleen hooi en biks geven. Heb je al geprobeerd of het misschien iets in z'n dieet is ?

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:27

isabelle"]
[quote="Ilindra schreef:
http://pcwww.liv.ac.uk/sarcoid/question4.htm
Het lijkt toch niet op iets dat hierbij staat?
Sterkte ermee.



dit moet je niet kijken terwijl je aan het eten bent
[/quote]

Nee, zeker niet! Wat een ontzettend vieze dingen zitten er tussen, je paard zal het maar hebben... Scheve mond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 02:47

Wat vervelend zeg!
Hopelijk geeft dit eindelijk uitsluitsel, want zo in onzekerheid zitten maakt het alleen maar erger natuurlijk....
Sterkte Ach gut

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 09:51

Jeetje dat is niet zo tof..Ik weet van een aantal paarden hier op stal dat ze ook niet tegen kuilgras kunnen en dus gewoon hooi krijgen... Zodra als dat deze paarden kuil krijgen dan begint het weer ..
Miss kun je is een ander voerrantsoen proberen?? Verward

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 20:14

Ik heb al het een en ander geprobeert te veranderen in het voer en aan dekens. Hij heeft al een paar weken op alleen maar hooi gestaan maar dat werkte ook niet Het gaat gewoon af en aan met die bultjes, soms denk je dat ze bijna weg zijn en dan de volgende dag zitten er weer meer.

Wel weet ik heel zeker dat het hem zeer doet. Hij kijkt tegenwoordig niet echt gelukkig als ik hem borstel en een zadel opdoen gaat ook gepaard met hele boze blikken Verdrietig

De dierenarts denkt trouwens niet dat het door het voer komt, hij denkt eerder aan een inwendige oorzaak en geen uitwendige oorzaak

Hoop dat ze op pathologie een beetje voort maken, wil nu wel heel graag weten wat het is

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 20:22

Ilindra schreef:
http://pcwww.liv.ac.uk/sarcoid/question4.htm
Het lijkt toch niet op iets dat hierbij staat?
Sterkte ermee.



Nee, zo ziet het er allemaal niet uit Het zijn allemaal hele kleine bultjes (0,5 cm2 groot) die voonamelijk nu rond zijn flank zitten en achter het zadel van af de rug naar de onderkant van zijn buik gaan. Je ziet die dingen pas echt goed als je hem hebt geschoren of als hij nat is, alsof hij helemaal onder de muggebultjes zit!

Het kan trouwens wel zijn dat hij een stof bij zichzelf aan maakt waardoor er een soort van vergiftiging optreed en dat via zijn huid eruit komt (dat zegt dus die arts in Utrecht) maar dat zou betekennen dat dat alleen maar onder controle gehouden kan worden met corticosteroiden, dus een paar maal per jaar een kuur. Hoop dus echt niet dat het zoiets is want dan mag ik ook niet meer op wedstrijd met hem

Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:21

Jeetje Tes,
Ik wist wel dat Nap er nog steeds last van heeft maar dat het nog steeds zo heftig was wist ik niet Bloos! !

Wat vervelend, ik hoop dat je snel een antwoord hebt, laat je met het weten?!

Als hij zo'n last heeft, waarom zet je hem dan niet een tijdje stil Verward Als het zadel hem nu pijn doet. Maar ja, wat moet je dan met poetsen en zijn deken. Nee, dat heeft dus ook geen zin. Duimen dan maar dat het snel goed komt OK dan! !

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:20

Bij mijn paard doen de bulten ook erg pijn. Volgens de arts van de kliniek duidt dit juist op een lokale ontsteking van de huid en niet op een inwendige oorzaak.
Ik hoop dat je snel weet wat er precies aan de hand is.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 01:49

Heel veel sterkte voor jou en Nappie en ik hoop dat ze snel achter de -behandelbare!- oorzaak kunnen komen!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:33

Wat naar zeg! Ik hoop dat er iets uit het onderzoek komt... Wanneer hoor je meer, of wisten ze dat nog niet?

Sterkte!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:50

Jeetje, ik hoop voor je dat je snel weet wat het is.
Heel veel sterkte met Nappie!