Net als je er ff doorheen zit.... gaat het super

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Net als je er ff doorheen zit.... gaat het super

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 17:39

Net op het moment dat ik mij toch wel ging afvragen of ik het rijden met Matador wel door moest zetten (Matje heeft gewoon geen makkelijk karakter en dat is met rijden soms niet prettig kan ik je zeggen) heb ik heel erg fijn gereden!

Het ging de laatste tijd wel alweer wat beter hoor, maar eigenlijk hele basis dingen zoals het wijken, daar wil meneer niet aan. Dan gaat hij op zijn plaats staan stampen en drammen, zo van IK WIL NIET!! Stoom uit je oren

Ik heb veel geduld met hem gehad, maar soms zat ik letterlijk met mijn handen in het haar mezelf af te vragen waarom ik dit nu zo graag wil, en of het nu aan mij lag, of aan hem (of aan allebei misschien) Bloos

En altijd als Matje dan weer zijn befaamde staak acties opvoerde, dan stond er wel iemand te kijken en dan baalde ik als een enorme stekker natuurlijk !!

Anyway, gisteravond had ik schijnbaar de knopjes die er op zitten, gevonden.
Ik rij altijd graag alleen in de bak, dan kan niemand mij zien (erg fijn) en kan ik op mijn gemak prutsen zonder dat ik iemand in de weg rijd (ook erg fijn). *LOL*

Ik had een tijdje geleden van mijn instructeur een leuk oefeningetje gehad om tempowisselingen en rustmomenten te oefenen....

Je rijd (in draf) een gebroken lijn. Alleen, als je begint met de gebroken lijn, maak je eerst een volte van ongeveer 6 meter, daarna rij je de diagonaal op (eerste deel van de gebroken lijn) in midden c.q. uitgestrekte draf. Op X maak je wederom een volte 6 meter en stuur je de tweede helft van de gebroken lijn in, wederom in middendraf. Als je weer bij de letter bent, maak je daar ook weer een volte 6 meter.
(Issie duidelijk????????) Haha!

De kunst is, om tussen de explosies van de middendraf, de rust op tijd terug te brengen om de volte in te gaan. Dus... heel veel schakelen. Omdat Matje moeite heeft met op druk rijden vergt dat bijzonder veel van zijn incasseringsvermogen maar zo mogelijk nog meer van mijn kalmte en zachtheid der hulpen Knipoog

Normaal gesproken raakt Matje helemaal oververhit en gaat wederom staan stuiteren of zelfs achteruitlopen met veel betekende oren plat in zijn nek....
Maar nu??? Echt helemaal PERFECT !!! Ik was gewoon aan het genieten van het rijden en het leek wel alsof hij alles van mij aannam.

Netjes afgebogen, netjes in takt lopend, oortjes lekker bengelend aan de zijkant flapperen, bijna dansend door de bak heen!!! OK dan!

En natuurlijk.... ZAG NIEMAND HET !!!!!!

Zelfs het wijken deed meneer zonder pardon, netjes rechtgericht. Het was misschien maar goed ook, dat niemand mij zag, want ik zat me toch met een idiote grijns op mijn bakkes! Haha!
En bij alles maar roepen GOED ZO VENTJE !! Vingers aflikken

Gisteren had ik het dus, het magische samenspel tussen ruiter en paard.




WOW...... Pling

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:29

he topper toch dat jullie elkaar helemaal leken te snappen..
was vast matador zijn manier om te zeggen dat hij nog niet van je af wil

AR_Directie
Berichten: 39
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: - - -

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:35

Eindelijk de knopjes gevonden OK dan! Geweldig ! en nu maar hopen dat het zo blijft gaan he ?

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:37

Fijn is dat he, als het zo lekker gaat! Zeker als het een tijd wat minder lekker ging.

Ik hoop dat jullie dit gevoel vast kunnen houden! OK dan!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:41

Goed hoor! Je hebt hem natuurlijk wel heeeeel goed beloond na zijn prestatie. Bak slobber?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 19:47

AR_Directie schreef:
Eindelijk de knopjes gevonden OK dan! Geweldig ! en nu maar hopen dat het zo blijft gaan he ?


Ja, ha ha... dat is altijd maar afwachten nietwaar?

Ik ga dadelijk nog rijden (lekker weer alleen in de bak) en dan maar hopen dat het weer lukt.

Nou proberen natuurlijk om niet met zo'n "nou moet het weer zo gaan als gisteren"gevoel er op te kruipen, want dan gaat het zeker mis.

Gewoon niet te veel willen, dan gaat het vanzelf goed (ahum) Schijnheilig

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 19:48

Jennygirl schreef:
Goed hoor! Je hebt hem natuurlijk wel heeeeel goed beloond na zijn prestatie. Bak slobber?


Muesli ! Vindtie errug lekker !!! Met een scheutje lijnzaadolie erdoor

(wat een smaak he?) Tong uitsteken

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:54

OK dan! Goed zo!!
Heerlijk he, dat magische samenspel tussen paard en ruiter ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:08

Heerlijk hè!!
Maar meestal ziet het er niet zo slecht uit als je op Matje zit hoor, al voelt het misschien anders.

En jammer dat ik je net misgelopen heb Lachen

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 20:20

runningkawa schreef:
Heerlijk hè!!
Maar meestal ziet het er niet zo slecht uit als je op Matje zit hoor, al voelt het misschien anders.

En jammer dat ik je net misgelopen heb Lachen


Nah, het voelt idd heel erg af en toe! Maar als ik dan weleens een stukje film, dan valt het voor het oog heel erg mee, dat klopt wel.

Ja, op dat moment wilde ik wel dat iedereen binnen zou lopen, ik heb zelfs een keer keihard geroepen door de bak `ziet niemand mij nou!!`

Haha!

Maar Mark gaat zo nog proberen foto´s te knippen, als het niet te donker is dan.