Ga er maandag weer aan geloven : LESSEN!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Ga er maandag weer aan geloven : LESSEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 21:47

Heb net de instructrice van een stalgenootje gebeld en een afspraak gemaakt voor aanstaande maandag voor een kennismakingsles.... Scheve mond

Het is alweer een tijdje geleden dat ik les heb gehad, maar merkte met mijn huidige paardje dat ik tegen het een en ander begin op te lopen wat ik, zo 123 niet op kan lossen.
Ik heb haar manier van lesgeven gezien en dit bevalt mij wel zo op het eerste oog. Ik hoop dat het aanstaande maandag klikt tussen ons drieen want ik vindt het hier in de omgeving erg lastig om een goede instructrice te vinden.
Ik zie er best een beetje tegenop, omdat het al een tijd geleden is dat ik les heb gehad en de eerste keer zal gaan worden met dit paard, zal mij benieuwen hoe blij hij maandag met mij zal zijn, Haha! Schijnheilig hij probeert er tegenwoordig, als ik hem wat harder wil laten werken, onderuit te piepen. ~~}>
Nou, zal mij tijdens het weekend even mentaal voor gaan bereiden Rolleyes

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:08

Hihihi, bij er onderuit piepende paardjes is het *bijna* altijd fijn iemand in het midden te hebben staan, mits die persoon het ook nog eens voor elkaar krijgt dat het minder wordt Knipoog

Succes maandag.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:51

Veel plezier & succes

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:30

Succes d'r mee. Ik heb eindelijk weer na twee weken vakantie van m'n instructrice weer les......... Het kan niet snel genoeg weer woensdag zijn.....

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 14:37

Sily schreef:
Hihihi, bij er onderuit piepende paardjes is het *bijna* altijd fijn iemand in het midden te hebben staan, mits die persoon het ook nog eens voor elkaar krijgt dat het minder wordt Knipoog

Succes maandag.


Ja, ik hoop idd dat de instructrice mij wat tips kan geven om dit te voorkomen, het onderuitpiepen....is zwaar vervelend en als ik er nu niet op tijd bij ben loopt hij straks helemaal met mij weg en dat is natuurlijk niet de bedoeling Schijnheilig

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:53

Fijn dat je les krijgt! Volgens mij is het altijd fijn les te hebben, hoe goed je ook rijdt.... Al is het maar dat je instructeur je nog weer eens wijst op de dingen die je eigenlijk al lang al weet maar even vergeten was Lachen .

In ieder geval: veel plezier!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:31

Succes Knipoog Ik vind het heerlijk even een uurtje lessen lekker de aandacht voor mij en Guus ...... Zou wel meerdere dagen per week willen lessen.
En ik merk dat ik er een stuk gemotiveerder door ga rijden, nu begin ik met rijden en dan doe ik eerst de oefeningen die ik heb meegekregen van mijn instructrische het is niet zomaar iets doen in de bak..... wat ik voorheen dus wel deed.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:05

Ik weet er ook alles van, na ruim drie jaar geen les en maar weinig rijden bhalve op ijsco's. Ben ik weer gaan lessen met mijn bijrijdpaardje Eef (KWPN-merrie). Gelukkig maar want ook zij probeert om onder het werk uit te komen. Nu ik weer les gaat het inderdaad stukken beter. En gelukkig blijkt dat ik niet zo heel veel ben vergeten Haha! .

nicoletje
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:09

het gaat altijd veel beter als je gaat lessen en het is soms nog leuk ook

nicoletje
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:16

het gaat altijd veel beter als je gaat lessen en het is soms nog leuk ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:04

Altijd goed om eens wat kritiek te krijgen vanniemand die er verstand van heeft!! Ik vind lessen trouwens toch ookm altijd wel weer leuk.Het geeft je inspiratie voor oefeningen die je zelf kan doen

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 21:39

Daarom heb ik er er ook zin in, maar aan de andere kant wordt ik ook wel wat zenuwachtig..... Verward
Ik hoop iig wel dat zij mij enkele tips kan geven zodat hij beseft dat het gaan klooien geen zin heeft.
Ik vindt het moeilijk om hem te bestraffen op die momenten omdat ik zijn achtergrond ken, hij is flink verpest door zijn vorige berijdster en heeft de zweep meerdere malen op de verkeerde manier gezien (aftuigen in de stal omdat hij tijdens parcour een balkje had gehad door iets wat zij fout deed Boos! )
Ik ben hard met hem bezig geweest om hem weer ontspannen te krijgen en het vertrouwen op te bouwen. Durf hem hierom denk ik niet een keer goed aan te pakken, ben bang dat het opgebouwde vertrouwen weer een knauw krijgt (en ik ben een beetje een softie tov hem omdat hij dus regelmatig verkeerd behandeld is)
Maar goed, ik zie maandag wel hoe het gaat en hoop iig dat de instructrice en ik een beetje gaan clikken, en dat zij mij kan helpen om hem op een verantwoorde manier weer op zijn plek te zetten.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 01:11

Nou, de kennismakingsles is achter de rug!! ~~}> Ik had Nielsson al een kwartierje losgestapt zodat we het halve uurtje goed konden benutten. Ze heeft ons eerst lekker los laten rijden zodat hij ontspannen ging lopen en lekker neerwaarts kwam. Ik ben er ook op gewezen dat ik nogal zwabberende onderbenen heb en hem eigelijk de hele tijd aan zit te drijven Scheve mond Had dit zelf nooit zo in de gaten gehad, maar ben er op gaan letten en die benen zijn idd een drijvende factor. Moet hier dus maar eens flink op gaan letten. *LOL* Ook moest ik hem meer voorwaarts laten gaan omdat hij maar een beetje liep te 'sloffen' Kreeg wel de complimenten dat ik verder erg mooi rechtop zat en niet een concequente 'geldzoeker' was. Als ik dan nu die onderbenen een beetje onder controle krijg dan is het plaatje compleet.
Moet mijn rijstijl gaan omzetten en ervoor gaan zorgen dat hij moe wordt ipv ikzelf Schijnheilig Toen we eenmaal een beetje bezig waren en ik hem wat voorwaartser had lopen had hij het schijnbaar te druk om gekke dingen te gaan doen.... Haha!
Toen mijn conditie op een gegeven moment niet meer mee wilde werken zijn we gestopt en toen hadden we er een klein uurtje(!) opzitten.
Ze geeft erg prettig les, rustig, kan goed onderbouwen wat ze bedoeld en geeft ook aan wanneer hij goed liep en liet mijzelf ook meedenken en voelen. Zelf start ze Z2 dus de komende jaren kunnen we wel bij haar blijven lessen, dat niveau hebben wij nog lang niet bereikt. Knipoog
Ze vindt Nielsson een erg leuk paardje en ik ben in mijn nopjes want ze wil mij verder gewoon priveles gaan geven. Hoefde voor dit uurtje niets te betalen dus dat was ook een leuke meevaller!!

Overal ben ik dus erg tevreden, de volgende les heb ik haar aangeboden om zelf even op Nielsson te stappen zodat ze een beetje weet hoe hij aanvoelt, vindt het wel prettig als mijn instructrice zelf even kan aanvoelen hoe hij loopt.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:28

Fijn dat de les goed bevallen is. Het is tenslotte toch debedoelong om steeds een beetje verder te komen .

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:00

Leuk hoor, dat het zo fijn klikt... En super dat de eerste les gratis was!!!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 17:59

Zeker prettig, ben deze week een beetje bezig gegaan met de tips die ik had gekregen, heb hem deze week dus sinds een tijdje weer eens in het zweet gereden, je kon merken dat hij voor de verandering eens aan het werk moest. Alleen die onderbenen van mij.......hier moet ik echt aandacht aan besteden!! Maar ik ben me er nu tenminste bewust van, dus het begin is er!!