Ben blij dat ze me behoorlijk boos heeft gemaakt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Ben blij dat ze me behoorlijk boos heeft gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 19:48

Wat een muts is het af en toe ook Boos!

Regina was al een week of twee vreselijk tegen mijn been, ging als ik er net op zat ongeveer zo been-hupppeltje-tik-huppeltje-tik-huppeltje-tik-bok-rennen. Ik begon 'r dus al behoorlijk zat te worden, tanden ligt het niet aan, zadel ligt volgens mij ook goed. Drukt nergens heel erg, en is ongeveer een half jaar geleden door iemand die bij een stalgenoot zadels kwam passen beoordeeld als passend.

Had al even met min instructrice ge-pb't, haar advies was sporen erom en flink voorwaarts rijden. Had zelf ook namelijk het idee dat ze gewoon haaer grenzen weer aan het opzoeken is.
Had de sporen dus al uit de kast gehaald, maar ik ken mezelf waarschijnlijk had ik er niet genoeg mee gedaan (ben af en toe een beetje te lief voor haar Bloos). Ik stap op en na één rondje stappen begon ze al (eerder deed ze niets in stap) ik geef haar een tik en ze neemt een sprong en geeft een behoorlijk gemene bok. Toen was ik haar zo zat, dat ik haar dus wel echt aan het werk gezet heb. Elke aarzeling of vorm van protest been, geen reactie sporen erin. En met succes!
Ze liep nog niet zo als ze gelopen heeft, maar reageerde na een half uur weer op m'n been en liep op eigen benen zonder rare sprongen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:55

Soms is het weleens goed als je (gecontroleerd) boos wordt !
Als er lichamelijk gezien niets is wat je paard in de weg staat om haar werk te doen, dan moet je soms even hard tegen hard spelen, zeker als ze je aan het uitproberen is.
Het is niet leuk om te doen, maar je moet toch wat, en dan kun je maar beter korte metten maken met het gezeur.
Is voor je paard ook fijner om meteen te weten waar ze staat, de spelregels moeten nu eenmaal duidelijk zijn.
Ik hoop dat je deze positieve ervaring een vervolg kunt geven, ik wens je in elk geval heel veel succes met je opstandige dame

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:05

Wat geeft het dan een heerlijk gevoel als je afstapt he? Dat het eindelijk naar je zin gaat Haha! echt super! soms hebben die beestjes gewoon een duwtje ( mepje schopje) in de buik nodig Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 23:34

Heb er iig weer van geleerd dat ik niet te lief voor haar moet zijn Schijnheilig

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:46

weer wat geleerd.....

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:09

Ja, soms kan dat echt helpen even boos te worden! Vandaag heb je de grootste stap gezet, waarschijnlijk gaat het morgen al weer (nog) veel beter...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:33

Klinkt als mijn leven Lachen
gelukkig gaat het altijd weer beter vanaf het punt dat het even niet meer gaat Lachen

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:38

idd...soms moet je gewoon een keer echt GOED boos worden...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:42

Klinkt alsof je mijn goede voornemen van dit jaar verwoord heb Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:08

Hahahaha ja die paardjes van ons....... Ik herken dit zo verschrikkelijk. Ik was ook altijd veels te lief voor Nappie (en soms nog wel hoor Bloos ) en dan ging ie me in de maling nemen *LOL*

Nou ben je er in ieder geval achter hoe je haar weer aan het werk krijgt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:14

goedzoooo:)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:57

Jouw paardje weet haar plaats weer Lachen
Soms is het inderdaad weer even nodig.
En werken dat ze dan ineens weer kunnen Schijnheilig
Het gaat de komende dagen vast nog beter als je je consequente handelen vast weet te houden.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 14:01

Baal dus behoorlijk van het weer nu Boos! De bak was vrijdag al vrij nat, dus we zulllen vandaag wel kunnen zwemmen. Wordt vrees ik dus toch weer even vrij, wat over het algemeen een slechte invloed op haar heeft. Nou ja, zolang ik nog niet geweest ben heb ik nog een klein beetje hoop dat ik kan rijden Knipoog.

Hoop echt dat één keer zo gereden te hebben voldoende is geweest, want hoewel het wel effect heeft gehad vond ik het toch echt niet prettig om zo te moeten rijden