Hoezo kapsones?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Hoezo kapsones?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 23:09

Was vandaag met Luna aan het rijden in de binnenbak.
He tging heel goed ze was echt braaf. ( dat wil wat zeggen want normaal gaat ze het liefst als een rodeopaard door de bak Haha! )
Maar ik reed langs de hoek bij de kantine en daar liep net iemand langs waat Luna van schrok. Scheve mond
Dus ze springt op zij geeft een bok en rent een paar meter weg.
Daarna kon ik haar weer gewoon terug nemen en was er niks meer aan de hand, nou was er nog een meisje ik zal haar M noemen aan het rijden en ja haar paard werd ook wat kijkerig toen Luna schrok.
En wat denk je dat ze zecht....
Sjesuz kan jij niet eerst leren rijden ofzo voor je bij mij in de bak komt rijden.....
Je hallo ik heb een jong paard dat nou eenmaal wel eens schrikt lijkt me normaal.
Vervolgens, wat ben jij ook een trut dat je met gips gaat rijden dat slaat toch nergens op. ?
Ik kan haar prima rijden ook met gips.
Hoezo Mheeft kapsones???
Moest het even kwijt, en dat terwijl Luna zo goed haar best aan het doen was.... Verward

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:13

Tja, in mijn ogen is met gips rijden ook niet al te slim, maar om iemand daarom een trut te noemen?

Misschien moet zij leren paardrijden zodat haar eigen pismerrie niet aan de andere kant van de bak staat als iemand anders schrikt? Knipoog

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 23:17

Zij heeft haar paard gekocht toen hij op Z nivo liep.
En dan maar roepen dat ze zo goed kan rijden (ja dat zecht ze echt)
Nou ik moet Luna dat allemaal nog leren ze is pas 4 en geen 19 zoals haar paard.
maar bedankt in elk geval een iemand die me niet gelijk voor gek verklaard... Haha!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:26

so banketstaaf!!

mijn lerares heeft welleens tegen ons gezecht dat we met kapsones op je paar dmoet zitten, maar daar bedoelde ze onze houding mee. dit heeft dan weer ietsjes veelste veel kapsones!!
dara kan ik echt niet tegen! tegen zulke mensen!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:12

wat banketstaaf van haar,
waren er al niet meer problemen op stal bij jou met rijden? of was dat topic niet van jou?

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 00:17

jep dat was van mij.
maar van die vrouw kan ik me nog iets bij voorstellen.....

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:21

Ja, die blikken krijg ik ook wel eens.
Mijn paardje gaat met een noodvaart de bak door als hij schrikt.

Mijn instructeur heeft gezegd dat ik me van niemand wat aan moet trekken en gewoon lekker gaan rijden.

Want ik kan niet elke dag met iedereen rekening houden, want dan kan ik nooit rijden. (bij wijze van spreken).

Maar ja, niets tegen M zeggen, en gewoon lekker rijden.

P.s. Maar met GIPS rijden vind ik niet een al te best idee.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:40

ik ben toevalig gister uit het gips gekomen OK dan! en ik vraag me nog steeds af hoe jij kan rijden met gips? Je kan je hulpen niet gedoseerd geven en behalve dat is het ook nog een gevaarlijk (stel dat je blifjt hangen o.i.d.) en zeker met een jong paard. Vooral ook nog als ze alle kanten opschiet. Wat dat betreft kan ik me haar reactie wel voorstellen.

Verder is het wel belachelijk dat ze zo reageerd op je paardje dat wegrent omdat ze schrikt. Maar naar mijn idee kan dat je dat beter opvangen als je gewoon beide handen en beide benen kan gebruiken..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Hoezo kapsones?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:02

Zonnebloem schreef:
Vervolgens, wat ben jij ook een trut dat je met gips gaat rijden dat slaat toch nergens op. ?


Tsja, je wil het misschien niet horen, maar die reactie kan ik nog wel begrijpen eerlijk gezegd... hoewel ik ipv trut het woordje trut dom had gezegd... want het is natuurlijk wel ongelooflijk dom he! Zeker met een jong paard dat nog wel eens een gekke sprong kan maken. Ik weet niet hoe je in het gips bent beland, maar zolang je er in zit is dat niet omdat je zo mooi 'heel' en 'genezen' bent... als je er nu bijvoorbeeld op valt oid dan zou je wel eens een stuk verder van huis kunnen zijn met je blessure! Je hebt maar 1 lijf, wees daar nou maar gewoon zuinig op! En ik bedoel het niet l*llig hoor, zie alleen liever geen berichtje van je dat je blessure verergerd wordt. Haha!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:07

tsja een jong paard kun je ook niet laten roesten. Kun je weer opnieuw beginnen ja!

De mensen die t ni hebben kunnen dat een paard weleens de benen neemt, snappen gewoon nix van paarden Hoop dat ze ooit een boek krijgen over hoe een paard in mekaar zit

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:17

Elan schreef:
tsja een jong paard kun je ook niet laten roesten. Kun je weer opnieuw beginnen ja!


Oh? Dus als je een paard inrijdt, je geeft hem een paar maanden rust kan je weer opnieuw beginnen? Doen een heleboel mensen toch iets fout hier.
Heb nog geen een keer gehoord dat een jong paard na een paar maanden rust weer helemaal opnieuw beleerd moest worden.

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:18

ken het probleem ook, gelukkig is het bij mij nu niet meer zo erg als vroeger. Sommige mensen reageren nu eenmaal zo, maar dat is niet leuk, vaak zijn ze gewoon zlef bang dat hun paard dan ook raar gaat doen. Hebben ze zeker niet te zeggen dat jij moet leren rijden want als ze dat zelf goed zouden kunnen dan zouden ze geen last van het geschrik van jou paard moeten hebben toch???
Maar bereidt je maar voor op nog veel meer kapsones mensen als je eenmaal van plan bent te gaan startten, want dan is het nog veel erger!

P.S is een persoonlijke mening, maar ik zou ook wel voorzichtig zijn met rijden met gips, straks val je er af en dan zit je er nog langer mee. Je paardje vergeet echt niet zo snel wat hij heeft geleerd en met longeren kan je hem op conditie houden

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:23

#Ymke#"]
[quote="Elan schreef:
tsja een jong paard kun je ook niet laten roesten. Kun je weer opnieuw beginnen ja!


Oh? Dus als je een paard inrijdt, je geeft hem een paar maanden rust kan je weer opnieuw beginnen? Doen een heleboel mensen toch iets fout hier.
Heb nog geen een keer gehoord dat een jong paard na een paar maanden rust weer helemaal opnieuw beleerd moest worden.
[/quote]

Ik heb dat wel gehoord (niet eigen ervaring) Ik help bij een trainings en africhtingsstal. Degene die africht is heel ervaren Heeft erg veel paarden ingereden (fok en handelsstallen en particulier) Heeft orun allround en is Z ruiter. Die zal het toch wel een beetje weten niet?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:26

Misschien wel, maar ik weet ook uit ervaringen dat bijna alle jonge paarden het gewoon weer oppakken. Benader sjuimpje hier op bokt maar eens, die kon na een paar maanden gewoon weer weg rijden. Het is maar net hoe je je paard beleerd.

Waarom leren ze een veulen anders voetje geven en meelopen voor die de opfok ingaat??

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:31

dat vind ik appels met peren vergelijken.

En ja het hangt er misschien ook vanaf welke oefeningen het gaat. Er op zitten en de gangen rijden is wat anders dan dressuurmatige oefeningen.

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:32

het zal wel niet meteen weer hetzelfde zijn als voor de rustperiode, maar ook jonge paarden hebben een goed geheugen en ze pakken het echt heel snel weer op! jehoeft zeker niet helemaal overnieuw te beginnen en zeker niet als het maar een maandje is

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:34

Elan schreef:
dat vind ik appels met peren vergelijken.



Hoezo ? Een veulen heeft ook 4 benen ,2 oren, 2 ogen en een vacht hoor!

Voor een veulen is het meelopen net zo'n moeilijke oefening als het reageren op het been voor een 4jarige..

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:53

orsini schreef:
het zal wel niet meteen weer hetzelfde zijn als voor de rustperiode, maar ook jonge paarden hebben een goed geheugen en ze pakken het echt heel snel weer op! jehoeft zeker niet helemaal overnieuw te beginnen en zeker niet als het maar een maandje is


Dat is mijn ervaring ook. De conditie en spieren zijn misschien wat minder, maar dat is er snel genoeg weer aan gereden. Bovendien verliezen paarden pas conditie als ze langer dan 5 weken niets doen, bij de mens gaat at veel sneller. Stond al eens in Bit.
Bovendien is een aantal weken rust voor een jong paard juist goed. Dan kan hij verwerken wat hij allemaal over zich heen heeft gekregen. Daarna gaan ze weer met meer zin aan het werk.
Als paarden dan alles weer vergeten zijn is mijn mening dat het niet goed bevestigd is geweest. En je kunt een heleboel diploma's hebben, maar dat betekend niet dat je wat doet met hetgeen je geleerd hebt. (Dit is in het algemeen bedoeld, val niemand aan.)

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 13:20

Dat van dat gips kan ik me nog wel voorstellen ja dat ze zo reageert maar dat andere?
Zij heeft nu al twee keer haar paard vol op de rem getrokken terwijl ik achter haar reed (wel met voldoende afstand) Luna schrok daar alle twee de keren heel erg van maar een sorry ofzo kon er niet af.
En het is inderdaad niet slim om met dat gips te rijden maar ik denk er maar niet bij na wat er allemaal kan gebeuren....
Ik kan haar bokken en goed uitzitten dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken ben alleen wel eens bang datr ze tegen de want loopt ofzo en mijn been dan plet. Maar ik blijf bij mijn mening, wat een kapsones heeft dat mens zeg!!!!