Bandageren.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 23:00

Heb er ook niet altijd evenveel zin in. Ik ben nogal lui aangelegd...grijnz! Soms rijd ik met bandagesen Maril heeft een periode stalbandages omgehad...pffff, wat een gedoe was dat! Liever rijd ik met 3-1 pezen. Heb ik ook niet altijd zin in, als ik weinig tijd heb en dan rijd ik met kunststof pijpkousen. Maar Imatador mag echt nooit zonder goede peesondersteuning gereden worden en MOET dus met de Action 3/1 gereden worden, om allevier de benen. t'Is dat het echt noodzaak is, maar ik heb er lang niet altijd zin in!!!!

Groetjes Suzanne


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 08:57

Het hangt ervanaf wat veiliger is. Imatador heeft ooit een flinke peesblessure gehad en daarmee 6 maanden stalrust gehad. Het is goed genezen (volgens de echo), maar we rijden hem altijd met goede ondersteuning. Een kunststof peesbeschermer (pijpkous) is goed tvv aantikken, wondjes etc, maar geeft niet genoeg ondersteuning. Ik kan wel bandageren en in feite gaat het net zo snel als het om doen van die Actions, maar voor het gevoel is het veel meer werk, dus heeft ie 9 vd 10 keer die 3/1 om!!!

Groetjes Suzanne

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 09:57

Hai Running,

Ja, dat bedoelde ik ook!! Marillion rijd ik ook meestal met kunststof pezen (eskadron), inderdaad om zijn been te beschermen tegen aantikken etc, dan is het ook veiliger. Ik bedoelde meer dat het per paard verschillend is...voor Imatador is het nl niet veilig, omdat zijn pees juist extra ondersteund moet worden en dat geeft een kunststof peesbeschermer dus niet echt....

Groetjes Suzanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _MelissaV, Bloodymary, jokari, nafkedemi en 28 bezoekers