Drachtige merrie opjagen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 05:37

Nou ik heb vanmiddag ook mijn paarden opgejaagd hoor, en ze vinden het gewoon een leuk spelletje. Ze vinden het heerlijk, een lekker hoge bok erbij. Ik had er ook een drachtige merrie tussen lopen ( Tong uitsteken ) natuurlijk hoor je daar rekening mee te houden, een drafje of een klein galopje meer niet.

Dus als ik jouw verhaal zo lees, merk ik niet helemaal wat er nou echt verkeerd aan is. Kijk als ze echt met de zwepen slaan of de paarden tot het uiterste drijven, ja dan kan ik het met je eens zijn

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:12

Ja ze vinden het heerlijk dat opjagen!
Lekker donderstenen (met z'n 3-en) lekker in een volle draf of een galopje met een lekkere bok erbij door de bak! Je ziet ze gewoon genieten als ze even die beentjes strekken
En wat Tancreda zegt, het lijkt "zielig" misschien, maar ze vinden het echt leuk zo'n spelletje! Het kan echt geen kwaad, zeker niet.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:58

pmarena schreef:
Opjagen op de respectvolle en speelse manier dat paarden er zelf duidelijk van genieten , flink gasgeven en showen en lekker een excuus hebben voor een paar flinke bokken , daar is naar mijn mening niks mis mee , ook niet voor een drachtige merrie.

Zolang het rustig opgevoerd wordt , even een beetje loskomen vanuit stal en dat het paard zelf aangeeft hoe gek die het wil maken die dag Haha!

Over de zeik jagen met veel herrie , stress en gemep en direct vanuit stal dwingen om te rennen , dat is altijd iets waar ik een gruwelijke hekel aan heb , bij elk paard / dier.

Ik neem aan dat je dit laatste gezien hebt , en dat vind ik dus ook niet kunnen.

Gewoon lekker ruig spelen met je paard en met respect en rust elkaar lekker uitdagen zodat het dier zichzelf eens helemaal kan laten gaan ,
alle enrgie en wildebrasserigheid eruit kan gooien vanuit eigen vrije wil , dat is prima.

Ik zal zelf een paard dat al echt een flinke buik begint te krijgen liefst lekker rustig en vloeiend in tempo houden , wandelen en rustige ritten , stress enzo vermijden.

Maar als ze zelf aangeeft te willen spelen en scheuren los in de bak ,
dan wil ik wel voor de sier een paar keer al in m'n handen klappend en door m'n knieën gaand "FFFFSSSSSHTT!!!!" roepen hoor , zodat ze al scheten latend door de bak heen tetterd met een excuus om een paar smerige bokken en stuiters te maken , met een intens boevig en genietend gezicht Haha!


Hahaha *LOL*
Dat doen die van mij eigenlijk nooit Haha!
Meer dan 2 bokken komen er niet uit als ik ze opjaag dan vinden ze het al genoeg en staan ze schaapachtig te kijken: En nu? Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:28

Ach er zijn wel meer dingen waar je je druk over kan maken niet? Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Flubberboot, Karintich, Milow2018, MiVita, Rex_Rolfo, xAnthea, xRoossie95 en 116 bezoekers