Bijna ermee gestopt!slechte les&onverwacht bezoek!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Bijna ermee gestopt!slechte les&onverwacht bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 18:44

ben nu nog moe van mn les van 15.00-16.00

Quentin begon al flink te staken&steigeren tijdens het losstappen, gewoon nog aan een lange teugel, dius meteen flink aan het werk gezet, maar hij kon niet rechtuit lopen, niets da heen en weer wiebelen, hofd kantelen, en bij iedere kuithulp voor een zijgang ging meneer rennen, en vertikte het om ook maar 1 pas opzij te gaan
ook in de normale draf ging hij steeds rennen

maar als ik hem tegen wilde houden, op de normale manier of at grover, hij liep er gewoon doorheen, en dan ineens vol op de rem en extreem steigeren en daarna in een hoek blijve staan, steed somhoog en weer landen en weer dreigen en weer echt omhoog, instructeur pakt dan longeerzweep en slaat hem keihard waar ie hem maar kan raken, en dan vliegt ie naar voren, maar dat gaat zo akelig dat ik na een keer of 4/5 er zo'n genoeg van had, wat ik ook deed hij negeerde al mn hulpen, en steeds steigeren(ben er 1x mee omgeklapt en heb zo'n hekel aan dat gesteiger) en dan werd ie naar voren geslagen door instructeur(mijn hulpen leveren alleen maarnog meer getsieger op) en ik wilde echt nietmeer, kramp in mn handen van het tegenhouden en hij liep nog te rennen, en alle hulpen kwamen gewoon niet door

ten weer flink staken en wonder boven wonder kreeg ik hem er zelf doorheen, en toen gingen we in draf op de volte steeds 2/3 passen verruimen en weer terugrijden en dat een keer of 10 per volte, ik zat er met n nogal cagie en verbeten gezicht op, inmiddels al meer dan 3 kwartier te vechten, hoor ik ineens wel blijven lachen he renske, ds ik keek half op stond er een man naast de bak,maar ik keek ff snel dus dacht ik dat het de vader was van degene die na mij lest, 2 rondjes later zie ik ineens dat het de fokker en dus de vorige eigenaar is van Quentin!

ik balen dat hij zo liep te kloten, al liep ie op t laatst wel weer goed, maar normaal loopt ie zo gaaf op het eind van de les, en nu zo matig....

maar hij heeft me een hele tijd geleden met Quentin gezien tijdens een optocht+puzzelrit van 40 km, en daar had hij hele mooie foto's gemaakt van Quentin, dus die komt ie nog een keer afgeven.
Mn instructeur kent hij al heel lang, maar hij wist niet dat ik daar op deze dag altijd les heb, degene die Quentin heeft ingereden is familie van he, zij lest het uur voor mij bij Ton, die kan rijden die had Quentin toen ie bijna 6 was al in de M1, nu wordt ie 11 en zitten we eindelijk bijna in de Z1.... Bloos

maargoed, hij zou de foto's wel een keer bij mij afgeven, of aan zn nichtje(of ja niochtje, ze is 28 ofzo Knipoog ) zodat zij ze aan mij kon geven

maar ja ik baalde wel dat hij zo slecht liep en vervelend dee,d net terwijl hij komt kijken, er zit zoveel meer in, oke meer dan ik eruit kan halen, maarnormaal kan ik hem toch wel beter aan t lopen krijgn

ach ja binnenkort weer een aantal wedstrijden bij Quentin zn oude club en dan is hij er ook wleens, soms is ie da zelfs ringmeester, dus dan maar even flink gaan showen met Quentin Cool zodat hij ziet dat ik zn paard niet compleet vern**kt heb, maar er toch wel mee op de goede weg ben
een tijdje geleden heeft ie me ook wel zien losrijden, toen had ik hem wel redelijk aan t lopen, maar ja in de les loopt ie normaal echt zo gaaf, en dan komt hij kijken en da is het net terwijl het superslecht ging, maar ja volgende keer beter, wie weet komt ie wel vaker kijken nu hij weet dat ik er elke donderdagmiddag ben, hij woont er heel dichtbij!

zal meteen ens vragen als ik die foto's krijg of ie nog foto's van een baby-Quentin heeft Lachen

maargoed, ik heb nog tijden het 'gevecht' besloten dat ik het echt niet opgeef, heb mezelf 2 jaar geleden toen ik er echt schrik van had omdat ik er mee was omgeklapt voorgenomen hem naar de Z1 te rijden, omdat iedereen zei dat lukt je niet doe hem toch weg, en nu moet ik nog 2 wp in de M2 en ik mag Z1 starten, dus nu ik zo dichtbij ben geef ik echt niet op!heb het wel een moeilijker gehad met hem, eeuwen vastgezeten in de L, toen leek de Z echt heel ver weg, dus ik zal wel gek zijn om nu ik er zo dicht bij ben er mee te stoppen!maar dat gestaak en gesteiger was vandaag zo extreem, zelfs mn instructeur was verbaasd omdat het al eeuwen goedgaat in de les, ik ben wel ziek geweest, en hij heeft dus weinig gedaan laatste 2 weken, kan ook daar mee te maken hebben

morgen clubles, dinsdag clubles en donderdag weer priveles, ik blijf doorzetten. wij komen er wel(hoop ik Knipoog )

Samshorse

Berichten: 63
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:53

Met zo'n instelling kom je er zeker weten wel!

Veel succes!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:58

Inderdaad veel succes. En gewoon door blijven gaan. Dit zijn vaak eenmalige acties, ik hoop in dit geval ook.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:01

De aanhouder wint, dus niet te lang bij stil blijven staan. \heel veel suces

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:30

idd gewoon doorgaan je doet het hartstikke goedhoor.
veel succes !!

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:35

gewoon door gaan Lachen
Het zal wel aan het weer liggen

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:44

beetje veel spelfouten Tong uitsteken

Nee, gewoon blijven doorgaan het lukt je wel en misschien zie ik je zondag nog wel even bij machie op stal..

Mag je mijn merrie ook wel even rossen al je het aan durft Haha!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:53

sorry hoor, maar: 'de instrecteur pakt de longeerzweep en slaat hem waar hij hem slaan kan??????' Is dat wel normaal??? of kan het niet anders. Verward

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:00

Ik ben dus niet de enigste die dat dacht... Scheve mond

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:00

Je instructeur was blijkbaar ook niet erg gechameerd van zijn gedrag Verward

De komende week krijgt voldoende beweging lijkt mij Haha! , kijken hoe hij dan loopt de laatste les, waarschijnlijk een stuk rustiger, dan heeft hij misschien teweinig z'n energie kunnen verbruiken de afgelopen les/tijd.

Veel suces met je wedstr. de komende periode! OK dan!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:06

kristie schreef:
sorry hoor, maar: 'de instrecteur pakt de longeerzweep en slaat hem waar hij hem slaan kan??????' Is dat wel normaal??? of kan het niet anders. Verward

Normaal is het niet, maar dikke kans dat het wel nodig is, helaas wekren niet alle paardjes op liefde en geduld.
Vind het wel goed dat je doorzet! En ach jullie zitten vast zo in de Z OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:16

Lief, neem van me aan dat als je echte bonje hebt met je paard dat er dan juist iemand staat te kijken waarvan je eigenlijk alleen maar wil dat diegene alleen het goede ziet. Dat is altijd zo!!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:18

Lieke"]
[quote="kristie schreef:
sorry hoor, maar: 'de instrecteur pakt de longeerzweep en slaat hem waar hij hem slaan kan??????' Is dat wel normaal??? of kan het niet anders. Verward

Normaal is het niet, maar dikke kans dat het wel nodig is, helaas wekren niet alle paardjes op liefde en geduld.
Vind het wel goed dat je doorzet! En ach jullie zitten vast zo in de Z OK dan!
[/quote]


Sorrie,ik doe het ook zo........ zeker bij notoire steigeraars......... wat anders dan! Hoppa naar voren ermee, desnoods door een flinke tik tegen de bibs met longeerzweep.........

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:26

ja maar een flinke tik tegen de bibs is wat anders dan slaan waar hij hem slaan kan!!!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:26

kristie schreef:
sorry hoor, maar: 'de instrecteur pakt de longeerzweep en slaat hem waar hij hem slaan kan??????' Is dat wel normaal??? of kan het niet anders. Verward

Nee het is niet normaal, maar dat staken en steigeren is ook niet normaal als ik het zo lees! Dat kan en mag je niet zomaar toestaan. Ze is er tenslotte al eens mee omgeklapt...

Balen dat het ie weer zo tekeer ging. Hou het maar op een week weinig gedaan! Succes ermee!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:28

kristie schreef:
ja maar een flinke tik tegen de bibs is wat anders dan slaan waar hij hem slaan kan!!!


euh, ik denk dat ze het ook zo bedoeld........ je kan met een longeerzweep met de beste wil van de wereld niet twee snelle tikken achterelkaar geven........ daar zullen altijd een seconde of 15 tussenzitten en dat is genoeg voor een paard om benen te maken Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:29

gijsenkim"]
[quote="kristie schreef:
ja maar een flinke tik tegen de bibs is wat anders dan slaan waar hij hem slaan kan!!!


euh, ik denk dat ze het ook zo bedoeld........ je kan met een longeerzweep met de beste wil van de wereld niet twee snelle tikken achterelkaar geven........ daar zullen altijd een seconde of 15 tussenzitten en dat is genoeg voor een paard om benen te maken Haha!
[/quote]


ik heb altijd de neiging om de benen van een leerling te raken met het puntje van het touw Clown Clown Clown , wordt me nooit in dank afgenomen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:34

Het gaat met Q dus echt met pieken en dalen Scheve mond.

Hoop voor je dat dit dalletje niet zo diep is Lachen

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:39

gijsenkim schreef:
ik heb altijd de neiging om de benen van een leerling te raken met het puntje van het touw Clown Clown Clown , wordt me nooit in dank afgenomen


Ben ik even blij dat Arti niet steigert Bloos

Ontopic:

Wat balen joh dat hij weer zo deed en dan natuurlijk precies als iemand staat te kijken...hopelijk kun je hem volgende keer wat beters laten zien, succes!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:49

gijsenkim schreef:
Lief, neem van me aan dat als je echte bonje hebt met je paard dat er dan juist iemand staat te kijken waarvan je eigenlijk alleen maar wil dat diegene alleen het goede ziet. Dat is altijd zo!!!!

*amen*

Dit is gewoon zo waar, is niet leuk meer Haha!

En dat met die zweep zo als je het leest staat er toch:

Citaat:
maar als ik hem tegen wilde houden, op de normale manier of at grover, hij liep er gewoon doorheen, en dan ineens vol op de rem en extreem steigeren en daarna in een hoek blijve staan, steed somhoog en weer landen en weer dreigen en weer echt omhoog, instructeur pakt dan longeerzweep en slaat hem keihard waar ie hem maar kan raken, en dan vliegt ie naar voren, maar dat gaat zo akelig dat ik na een keer of 4/5 er zo'n genoeg van had, wat ik ook deed hij negeerde al mn hulpen, en steeds steigeren(ben er 1x mee omgeklapt en heb zo'n hekel aan dat gesteiger) en dan werd ie naar voren geslagen door instructeur (mijn hulpen leveren alleen maarnog meer getsieger op) en ik wilde echt nietmeer, kramp in mn handen van het tegenhouden en hij liep nog te rennen, en alle hulpen kwamen gewoon niet door

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:02

gijsenkim"]
[quote="Lieke"][quote="kristie schreef:
sorry hoor, maar: 'de instrecteur pakt de longeerzweep en slaat hem waar hij hem slaan kan??????' Is dat wel normaal??? of kan het niet anders. Verward

Normaal is het niet, maar dikke kans dat het wel nodig is, helaas wekren niet alle paardjes op liefde en geduld.
Vind het wel goed dat je doorzet! En ach jullie zitten vast zo in de Z OK dan!
[/quote]


Sorrie,ik doe het ook zo........ zeker bij notoire steigeraars......... wat anders dan! Hoppa naar voren ermee, desnoods door een flinke tik tegen de bibs met longeerzweep.........
[/quote]

Ik denk dat als jij Renske was, en je Quentin zijn karakter kende, dat jij precies t zelfde zou doen, als je tenminste een beetje verstand hebt... Ton heeft echt heel veel verstand van paarden, en Renske weet ook heel geod wat ze doet, dus wees niet bang dat er bij hun dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.

Even ontopic, jammer rens, dat Q zo vervelend deed toen zijn fokker kwam kijken! Maare, dat jullie er kwamen heb ik altijd al geroepen he:P

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:41

Jeetje dat is echt balen. Maar toch goed aan gepakt en uiteindelijk redelijk goed afgesloten. Dat is heel wat op zo'n moment!
Inderdaad jammer dat die man er stond, maar volgende keer gaat het vast beter. Niet te druk over maken!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:52

Da's geen goed nieuws Renske, maar toppie dat je doorzet met hem, menig persoon was er al mee gestopt!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:58

Als ik dit verslag lees, moet ik toch gelijk aan jouw topic denken waarin je twijfelde over eventuele verkoop omdat je al een paar keer een aardig bod hebt gehad. En het woord wat dan in me opkomt is: Verkoop dat *&^$%

Maar goed, dat is makkelijk banketstaaf. Ik heb ook eens een periode gehad dat het niet lekker ging. Niet dit soort gedrag, maar we kwamen niet vooruit. Dat andere mensen zich afvroegen waar ik het doorzettingsvermogen vandaan haalde. Ben toen ook doorgegaan naar het doel wat ik mezelf gesteld had.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 10:02

zie nu pas al mn spelfouten Bloos!

maar thanx voor alle reacties, en ik ga vanavond weer vol goede moed naar clubles!
maar dat staken, dat zit er nou eenmaal in, zeker nu ie een tijdje niet veel heeft gedaan omdat ik ziek ben geweest, ja een paar keer flink longeren maar dat is toch anders dan wanneer je er op zit

even over dat slaat met de longeerzweep als ie omhoog gaat, hij klimt met zn voorbenen op de bakrand als ie de kans heeft, en hij weet t altijd preies zo te doen dat ie gaat staken in een punt van de bak waar mn instructeur niet is, tegen de tijd dat hij naast mij&Q is, klimt Q al de bakrad op, dan haalt ie met de longeerzweep uit zodra ie er bij kan, en of hij hem dan op zn kont, tegen zn achterbenen of onder zn buik raakt maakt dan even niet uit, als hij maar naar voren gaat, heb er 1x onder gelegen en dat was eens maar nooit meer!
maar hij slaat hem altijd ergens aan de achterkant, is ook logish want als je bij een stakend paard met een zweep aan de voorkant komt klap je zeker achterover

en essie79, tsja ik ben nou eenmaal koppig Haha! heb me voorgenomen om met hem naar de Z te gaan, en dan heb ik daar heel veel voor over! en het ging een tijd juist zo goed, maar ja met de feestadagen geen les gehad, en ben een tijdje ziek geweest, maargoed, het is weleens slechter gegaan dus met wat geduld kom ik hier ook wel weer doorheen, maar soms dan heb ik het echt ff gehad, en dan helemaal als zn vorige eigenaar komt kijken, dan wil ik graag dat ie ziet dat het goed gaat(hij woont 2 dorpen verder dan ik, dus hij kreeg ook al die verhalen t/m achterover klappen te horen, die baalde er dus ook van dat het zo slecht ging)
maar wie weet komt ie wel nog een keer kijken, en anders ziet ie me wel bij de wedstrijden bij Quentin zn oude club daar is ie soms ringmeester of komt gewoon even kijken
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 09-01-04 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt