Au! Knie gebutst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 23:19

Ben met Gipsy aan het oefenen met hekjes, ben het zat om er iedere keer af te moeten, ze moet maar leren dat ik er op blijf zitten en vanaf haar rug het hekje op doe. (zou het nog lukken? Ze is al 13 en soms erg hardleers!)
Op zich zit er vooruitgang in, hekjes die opengeduwd moeten worden lukken meestal nog wel. Het moeilijkste is nog om dicht genoeg bij het hekje te komen zodat ik het zonder al teveel acrobatische stunts open kan doen. Op 2 meter afstand van het hekje gaat ze doodleuk stilstaan, wachten tot ik afstijg, door slim te sturen krijg ik haar meestal wel vlak bij het hek. Alleen als ik het hekje open duw en ze ziet het gaatje daar wil ze daar dus doorheen stormen, terwijl ik het nog niet helemaal open heb en dan buts ik dus soms, zoals vandaag, met m'n knie tegen dat hek aan, au! Inhouden wil niet erg lukken als je er half naast hangt met een hek in je hand en de teugels in de andere. Dat moet ze dus nog even doorkrijgen, gewoon rustig stappen, soms lukt het heel goed, soms niet. Op dit moment gaat afstappen nog een stuk sneller, maar ja, ik ben lui..... (en ik wil dat ze het leert!)
Duwhekjes gaat ze ooit wel leren, trekhekjes gaat volgens mij niet werken, dat kan ze echt niet bevatten! Nou ja, kan ik de helft van de tijd blijven zitten.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:18

jeetje helemaal geen reaktie. nou hier eentje van mij.
Waarom ga je niet oefenen door iemand aan de andere kant van hek het paard tegen te houden. Net zo lang tot dat ze niet meer door wil lopen? Dan kom je weer ietsjes verder!
succes.

gr,
Prima

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 11:22

Citaat:
Op 2001-11-09 10:18, schreef Prima:
jeetje helemaal geen reaktie. nou hier eentje van mij.
Waarom ga je niet oefenen door iemand aan de andere kant van hek het paard tegen te houden. Net zo lang tot dat ze niet meer door wil lopen? Dan kom je weer ietsjes verder!
succes.

gr,
Prima


Zou een idee zijn, maar ik denk dat als er iemand aan de andere kant staat, ze er helemaal niet meer in de buurt wil komen! Ze is niet zo aaibaar. Bovendien heeft ze dan volgens mij zoiets van: Waarom moeilijk doen als iemand het hekje ook even open kan houden?
Ach, ik modder vrolijk door, als ze het leert is het leuk, en anders is het gewoon pech hebben en afstappen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:29

is het datzelfde paardje als wat ik gezien heb? Ze leek me niet zo moeilijk?!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:31

*LOL*
wat klinkt dat herkenbaar en als je 'm bijna openhebt doen ze een pas opzij of naar achter waasrdoor je het hek los moet laten (anders hang je in het hek zonder paard)Dat vind lodewijk het leukste want hier gaan de hekken dan gelijk vanzelf dicht grrrr.

Ik heb de pogingen gestaakt om het lot te leren idd omdat ik zo vaak blauw van 'm afkwam dat het veiliger en sneller si om af te stappen Lachen

Floor die deed het wel heel super en heb ik het ook pas met 8 aangeleerd. die ging terug op je stem etc.sterkte iig met verder aanleren Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 16:52

Citaat:
Op 2001-11-09 10:29, schreef Prima:
is het datzelfde paardje als wat ik gezien heb? Ze leek me niet zo moeilijk?!


Jep, zelfde paard. Ze is niet zo moeilijk hoor, maar als ze iets moet doen dat ze spannend vindt (bijvoorbeeld een hekje) dan is gelijk alles spannend, dus ook iemand die bij het hek staat.
Bovendien is het een enorme draaikont buiten, ze kan echt niet stilstaan als je er op zit, zeker niet als ik ook niet stil zit. Heb je haar net voor het hek geparkeerd, buk je voorover om het hek te pakken, loopt zij alweer achteruit. Frusty Frusty