ZENA opvoelen.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

ZENA opvoelen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 00:22

ik heb een ZENA Haha! een paardenmerrie sind 10 weken via een handelaar gekocht.(zie profiel en zoekfunctie voor verhaal Knipoog )

de laatste maand mag ze niet veel doen door een stikstofbehandeling aan benen,maar..........de laatste maand werd ze ook gigantisch DIK Lachen .

dus gisteren de afspraak gemaakt om op te voelen.

de kans was er:ik heb haar geen ene keer hengstig gezien terwijl ze toch iedere dag naar buiten gaat met de rest van mijn (mini) kudde.
waar onder mijn ezelhengst Verward die altijd feilloos laat zien wanneer er een gewillige dame in de buurt is.


maar HELAAS....... ze is niet drachtig gebleken.. Boos!

dus dat betekent dat ze zich goed heeft gedaan aan het stro uit haar stal.
ik mest nu anders uit en laat het overgebleven vieze stro over haar nieuwe stro.

kijken of ze afvalt?

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 08:12

Misschien zou je d'r op zaagsel kunnen zetten? Zal wel nergens op slaan wat ik zeg maar ik zou het niet weten...

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 15:32

op zaagsel zetten is een erg dure grap,ze moet nog maar een maand volhouden dan mag ze weer aan het werk als haar benen goed zijn...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:42

Helaas, maar als ze niet bewust was gedekt (omdat je haar nog maar 10 weken hebt he) dan weet je natuurlijk ook nooit wat er nou uit komt.

Wat ik trouwens altijd doe als ik schoon stro in de boxen heb gedaan, gelijk een bultje hooi of kuilvoer neerleggen. Dan beginnen ze niet aan het stro. Tja en verder net zoals jij doet, om de dag mest ik wel uit, maar echt alleen de drollen en de natte plekken en de rest weer netjes verdelen over de stal. Beetje recycling zeg maar Haha! En het zorgt ervoor dat ze het stro als vloerbedekking gebruiken en niet als maaltijd Haha!