Waarom eerste eigen paard vaak een ''leerpaard''?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Waarom eerste eigen paard vaak een ''leerpaard''?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 10:46

Ozis is mijn eerste echte eigen paard. Ik heb haar gekocht omdat ik lekker recreatief met haar wil rijden en wellicht op den duur wat serieuzer wil gaan dressuren . Nu moeten wij beide nog een hele hoop leren, opzich natuurlijk helemaal niet erg maar nu hoor ik toch regelmatig :''wees niet zo bang dat je iets fout aanpakt met haar, je moet toch ook leren? Het is je eerste paard dus zie het als een leerpaard'' Scheve mond Dat vind ik ergens zo vreemd.... Ik wil namelijk verder met Ozis, het is niet mijn bedoeling om over een jaartje, wanneer ikzelf meer geleerd heb, opzoek te gaan naar een ander paard. Veel mensen lijken dit vreemd te vinden Verward Hoe denken jullie daarover? Is je eerste paard echt vaak een ''leerpaard''?


MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 10:48

Waarschijnlijk hoort dit bericht thuis bij PP Bloos! Bloos ?


MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 13:45

Mij werd destijds ook aangeraden om een ouder paard te nemen met heel wat ervaring en waar alle knopjes aanwezig waren. Toch ben ik gegaan voor een 7 jarige merrie die zelf nog heel wat moet leren. Gewoon verliefd geworden Knipoog (en geen spijt van overigens hoor Knipoog )

Maar wat ik meer bedoel, sommige mensen gaan er vanuit dat je je eerste paard voor een x aantal jaren rijdt om vervolgens hoger op te gaan naar een ander nieuw paard met meer capaciteiten. Nu is dat voor iedereen natuurlijk zijn eigen keus maar ik rijd eigenlijk gewoon recreatief en ik hoef niet zo nodig echt hogerop met een ''beter'' paard. Ik heb het gewoon naar mijn zin met Ozis en hoop haar nog vele jaren te kunnen houden Lovers . Sommige paardenmensen in mijn omgeving lijken dit nogal raar te vinden Scheve mond Ik vroeg me af hoe jullie daarover dachten Lachen
Laatst bijgewerkt door MarchaL op 07-01-04 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 13:57

Citaat:
maar ik zie hem neit als een zoals jij het noemt "leerpaard"


Begrijp me niet verkeerd Bloos! Dat is niet mijn mening vandaar de aanhalingstekens Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daisy91, Robin_Rikkie, rover_, Rubio, sberg, sterregoud, tienus63, Vagabondo, YandexBot en 94 bezoekers