Wat nu? Toch niet weer verkopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:29

verdorie, hier moét toch een reden voor zijn... Verward dat zijn echt van die momenten waarop het ergerlijk is dat dieren niet gewoon kunnen zeggen wat er scheelt!
niets verkeerd met het zadel? het bit? hoe lang doet hij dit dan al?


ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:39

KimS"]
[quote="ingeo schreef:
verdorie, hier moét toch een reden voor zijn... Verward dat zijn echt van die momenten waarop het ergerlijk is dat dieren niet gewoon kunnen zeggen wat er scheelt!
niets verkeerd met het zadel? het bit? hoe lang doet hij dit dan al?


hey
hij doet het ook met een ander zadel op hoor. Het is al mijn derde zadel voor hem, en daarbij rijd ik hem soms ook nog met een springzadel van mijn baas (2 verschillende) heb ook al geprobeerd zo'n gele gelpad, en er zit tegenwoordig een schapenvacht tussen.
Aan het bit lijkt het me ook niet te liggen, aangezien hij het bij verschillende bitten doet. Had eerst een dubbelgebroken met koper tussenstukje, nu een gewone rvs watertrens. En bij springen hebben we een keer een vriendelijk appelbitje geprobeerd.
Hij doet dit meestal zo 1 of 2 keer in de week, toch al sinds een maand of 2..
xxx
[/quote]

dus is het eigenlijk wel in de herfst-winter begonnen?

ikzelf zou (om uit te testen) eens drastisch zijn krachtvoeder veranderen. tijdelijk, gewoon om te zien of dat verandering brengt. baat het niet, dan schaadt het niet dus.
gewoon alléén goede kwaliteit hooi, ad lib, en gehakselde luzerne volgens zijn gewicht. dan kan je daarna weer verder kijken.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:50

KimS"]
[quote="ingeo schreef:

dus is het eigenlijk wel in de herfst-winter begonnen?

ikzelf zou (om uit te testen) eens drastisch zijn krachtvoeder veranderen. tijdelijk, gewoon om te zien of dat verandering brengt. baat het niet, dan schaadt het niet dus.
gewoon alléén goede kwaliteit hooi, ad lib, en gehakselde luzerne volgens zijn gewicht. dan kan je daarna weer verder kijken.


ik heb ook al aan voedsel verandering gedacht, maar wat zou ik dan kunnen geven? We hebben op stal: stibro, mengeling met melasse (is best energierijk dacht ik), gewone mengeling (met geplette meïs, granen, geplette gerst en witte haver) zemelen, zwarte haver (deze best weglaten vermoed ik Knipoog ) en bietenpulp, maar deze eet hij nooit op, hij laat dat steeds liggen tot 's nachts en eet het dan pas op
xxx
[/quote]

ik zou echt twee weken álle normale krachtvoer weglaten. dat lijkt misschien erg, maar als hij zijn buikje vol goed hooi mag eten blijft hij echt wel op z'n pootjes staan Knipoog !
wel gehakselde luzerne erbij, eventueel met maïsolie doorheen.
verandert er niets in zijn gedrag: ok, dan is dat als direkte oorzaak tenminste uitgesloten.
verandert er wél wat, dan kan je van daaruit begin zoeken wel krachtvoer hij wel, en welk hij niet kan verdragen!


ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:41

KimS schreef:
die lucerne, waar vind ik dat? wat voor soort voer is dat?
xxx


dat is eigenlijk ook als krachtvoer te beschouwen, maar dan zonder zetmeelbron. het is gehakseld en dan met een beetje melasse wat plakkerig gemaakt zodat het niet te stofferig is.
het wordt in heel veel paardenvoederhandels (ook AVEVE) verkocht, vraag maar even!
je mag er gerust 200 ml maïsolie per dag doormengen (dat is nog niet veel), maar ivm. aanpassing (ook qua smaak) niet in één keer maar over enkele dagen telkens wat meer bijgieten.
als het oa. aan het voeder ligt, zou je zéker na twee weken (eigenlijk al eerder) resultaat kunnen zien, maar gezien hij maar een paar keer per week 'een aktie plaatst Knipoog ' moet je toch een tijdje doorgaan.
veel paarden zijn in de winter al nerveuzer (oa. door hogere schildklieraktiviteit) maar die voeder-energiebommetjes kunnen er voor sommige echt teveel aan zijn.
je weet maar nooit dat die van jou daar ook onder valt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl83, Crista, Frieke84, marinst, pillow, vilo en 119 bezoekers