paarden moeten binnen bij vriesweer!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:41

Ik heb dat niet gezien Verward op welke zender was dat dan?
En als het slecht voor ze is oeioei dan is Evita nu al lang dood *LOL* . Want die staat iedere winter buiten in het vriesweer zonder deken
trouwens dan vraag ik mij ook af waarom bijvoorbeeld shetten niet zijn uitgestorven Haha! . Die komen namelijk uit een nog kouder klimaat..

Voor mij is een schuilstal al meer als voldoende, dan kunnen ze zelf ook kiezen als ze liever binnen blijven of niet.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:14

hoe langer ik er bij nadenk hoe idioter ik het vind
En deze maatregel komt dan hoogstwaarschijnlijk van mensen die nooit van hun leven een paard hebben vastgehouden zeker Van welke organisatie of hopeloze individu komen deze woorden?

Ik heb trouwens Evita en Prima juist uit hun lijden verlost en op de lekkere warme stal gezet. Ze kwamen van uit de verte aangeslofd en ze zagen er alles behalve bevroren uit Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:07

Moet je mijn arme paard zien in de sneeuw eergisteren Huilen . Hij kon niet meer opstaan van de kou, stoute paardenbeul die ik ben Boos!

Afbeelding

mevrouw vond het leuk in de koude sneeuw te rollen Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:08

Leentje, de brief was heel mooi verwoord en ik denk ongeveer hetzelfde als wat alle paardenliefhebbers hier denken OK dan! . Tja de reactie van de organisatie ontgaat mij een beetje hoor Scheve mond . Hoe langer ik er over nadenk hoe harder ik moet lachen Haha! . Want Evita en Prima vonden het vrijdag geweldig om in de sneeuw te gaan rollen, zouden ze nooit doen als ze het te koud vonden. Daarnaast moest ik 's avonds toen het toch al een goede -6° vroor Prima nog gaan halen in de wei, die WILDE nog eens niet naar binnen(en ze heeft geen deken op Schijnheilig )
Verder is het toch ook zo, dat als je paarden zo gaat beschermen en dekens opgooien en binnenhouden terwijl het niet nodig is en ze een goede wintervacht hebben, dat je dan toch het natuurlijk afweringssysteem afbreekt hé? Maw paarden die de kans krijgen om een goede wintervacht te kweken en verder met rust gelaten worden zijn veel beter bestand tegen ziekten dan paarden die als dutjes vanaf het moment dat het kouder dan 5° is de stal op gezet worden met een dik deken aan...

Voor mij is het ruim voldoende als de paarden beschikking hebben over een shuilstal, water en voldoende ruwvoer.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:21

Ik heb het bericht vandaag in HBVL gelezen, en daar werd het gelukkig meer door de ogen van veehouders bekeken. Een veehouder vertelde ongeveer juist hetzelfde als wij over regen en koude, en ze plaatsten een foto van een goed gevoede koe die lekker nochalant in de sneeuw lag met de commentaar van de boer erbij die vroeg alsof het eruitzag dat ze kou leed.

Maar vooral het laatste stukje vond ik ook belangrijk en had ik over het hoofd gezien, weet niet als het hier al in een reactie is te sprake gekomen. De reden dat veel van deze dieren geen schuilstal hebben is omdat de regering er zo moeilijk overdoet, de helft KRIJGT er gewoon geen. Je moet hier in België toestemming vragen aan die, en aan die en dan goedkeuring van die, en dat mag niet daar staan want dat is zo een gebied, en niet groter dan dat want dan is het zus, en dan is het zo niet goed. Mijn ouders verkopen paardenstallen en tuinhuisjes en zo en ik weet van hen dat ze altijd de meeste problemen hebben met die stomme vergunning....

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:53

leentje schreef:
heb ik wel even vermeld, natuurlijk is dat zo, langs de andere kant mag dat geen excuus zijn om je paard zonder beschutting te laten in de winter
.


Nee dat is ook weer waar, maar als je soms ziet wat sommige allemaal moeten doen om er een vergunning voor te krijgen dat vind ik ook iets minder. Maar idd dat mag wel geen reden zijn waarom de paarden niets hebben om te schuilen.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:02

Nu maar eens eventjes serieus(ahum Schijnheilig ) STEL dat dit voorstel word goedgekeurt(wat ik eerlijk gezegd nooit zie gebeuren maar ja België een apenland zegt men wel hé Tong uitsteken ) wie o wie van ons bokkers alleen al gaat braafjes deze wet opvolgen? Schijnheilig

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:48


I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Mariett en 41 bezoekers