Z-dresuur ook Z-springen?(heel veel lol gehad)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Z-dresuur ook Z-springen?(heel veel lol gehad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 01:11

Vanmiddag waren wij en de verzorgster haar paard die z-dressuur loopt aan het opjagen in een afgezet stukje weiland dat als bak gebruikt wordt. Op een gegeven moment springt dat paard over het schrikdraad van +/- 120 cm. Verzorgster in de stress,wij lol. Toen geprobeerd om hem weer over het schrikdraad te laten springen wat hij natuurlijk weigerde Haha!. Zij probeerde om het paaltje uit de grond te trekken maar ze kreeg schokken Schijnheilig. Wij halster om zijn knar gedaan en paaltjes uit de grond gerukt paard naar voren gesleept en paaltjes weer in de grond gedouwt. Toen liep ie dus kreupel. Wij ff aan de longeerlijn laten draven om te kijken welk been het was. Nou het rechtervoorbeen dus,dus ff op het erf heen en weer gestapt en toen ff gevoeld of het warm was en het was een beetje warm maar niet heel erg. Paard maar op stal gezet en pluk hooi gegeven. Nou moeten we morge ff kijken of ie nog kreupel loopt en anders de eigenaar waarschuwen. Doei, doei
Groetjes Flapper,Ldwtje,Jacqje4ever.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:13

Flapper schreef:
Vanmiddag waren wij en de verzorgster haar paard die z-dressuur loopt aan het opjagen in een afgezet stukje weiland dat als bak gebruikt wordt. Op een gegeven moment springt dat paard over het schrikdraad van +/- 120 cm. Verzorgster in de stress,wij lol. Toen geprobeerd om hem weer over het schrikdraad te laten springen wat hij natuurlijk weigerde Haha!. Zij probeerde om het paaltje uit de grond te trekken maar ze kreeg schokken Schijnheilig. .


Waar woon jij?

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:20

Is dit serieus?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:20

In alphen aan den rijn?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:52

Dit slaat echt NERGENS op! Boos!

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 01:55

ja heel serieus!!!!!!!!
Vlakbij Alphen a/d Rijn........
waarom serieus??
groetjes Flapper, Jacqje4ever, Ldwtje

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 01:56

Natasha schreef:
Dit slaat echt NERGENS op! Boos!

Pardon??
Hoezo slaat dit nergens op??? Vind je dit normaal dan????
Nouw wij niet.........

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 02:09

Sorry is dat LOL ????
Een paard heeft een hoofd en geen knar hoor!
De eigenaar van dat paard zal blij met je wezen!

ldwtje
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 02:16

haalo???
Dat paard stond harstikke rustig achterin het weiland, op het eerste zicht niets mis mee, hij deed nog gewoon alles en lief zijn enzo.
Wij hadden lol dat ze (omdat ze meestal nogal rot tegen ons doen en ons ook voor alles laten opdraaien) in paniek schoten terwijl er toen nog niets met dat paard aan de hand was. Waarschijnlijk is ie kreupel geraakt toen ze hem er opnieuw over wilde jagen!! en dat was zielig ja, maar daar konden wij echt niets aan doen!!!.
(bericht kan niet meer worden verbeterd), en trouwens de eigenaar bemoeit zich bijna niet met de paarden, hij voert ze, hij mest ze uit en dat is HET. Daarom verhuurt hij ze.
Ons taaltje sorry, ik wist niet dat je het erg zou vinden.....

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 02:28

Ik vind dat jullie wel erg nonchalant met andermans paard omgaan. Ik had me vreselijk schuldig gevoeld als zoiets door mij was gebeurd.

Ik zou maar gewoon stoppen met die paarden en je eigen op elkaar uit gaan leven. Te erg gewoon dat jullie hierom lachen Boos!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 07:59

Even vor de duideijkheid: je jaagt een paard niet op. Zeker niet met dit soort weer, waar overal de grond bevroren is. Vraag me af of jullie wel helemaal bij je volle verstand waren. Boos! Ik ben blij dat het niet mijn paard is geweest, ik denk niet dat ik mild had greageerd, het is ook niet echt 'goed'afgelopen he???
Jullie moeten je schamen dat je het vol trots hier zit te vertellen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:45

er wonen toch nog bokkers in die buurt? afschieten Haha!

het kon heel goed het paard z'n dood worden, dat weet jij ook best. je hebt er geen lol in te hebben dat het paard ontzettend veel pijn heeft, wie de eigenaar ook is, wie de verzorger ook is!

ik ben blij dat jullie niet rijden. en als jullie dat wel doen help...

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:50

ldwtje schreef:
haalo???
. Waarschijnlijk is ie kreupel geraakt toen ze hem er opnieuw over wilde jagen!! en dat was zielig ja, maar daar konden wij echt niets aan doen!!!.
(bericht kan niet meer worden verbeterd), en trouwens de eigenaar bemoeit zich bijna niet met de paarden, hij voert ze, hij mest ze uit en dat is HET. Daarom verhuurt hij ze.
Ons taaltje sorry, ik wist niet dat je het erg zou vinden.....



beetje achterlijk niet!!
eerst word er verteld dat jullie hem eroverheen ging jagen en dan dat jullie er niets aan konden doen,

Vind het erg dom dat jullie en paard over schrikdraad heen jagen,

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:13

Pff Je gaat je paard toch niet op het draad heenjagen?
Weetje wel hoe link dat is?
Hij hoeft maar te blijven hangen en daar ligt hij!!

ECHT NIET NORMAAL

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:21

Nja ik wou niet reageren omdat alles al gezegd is maar doe het toch.
Jullie zijn ontzettend onverandwoordelijk bezig.
Stel je voor dat ie was blijven hangen..Wat had je dan gedaan! Paard vast in SCHRIK draad dus onder stroom helemaal in paniek en jullie lachen!?

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:34

ik vind het zowiezo raar hoor, dat paard sprong vast neit uitzichzelf over dat lijntje heen!!


jullie zullen hem vast zo hebben vastgezet, dat ie geen andere uitweg zag.

ennu, erover trug jagen vind ik helemaal raar!!
ik snap best dat dat andere meisje in diepe stress was, dat zouw ik ook zijn!!
en, tis een grote fout, om eerst dubbel te liggen, lollig dta beest trug jagen, en dan erachter komen dat ie wel een beetje kreupel loopt.

beter opletten

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:38

asjoe4ever schreef:
ik vind het zowiezo raar hoor, dat paard sprong vast neit uitzichzelf over dat lijntje heen!!




dat hoeft niet waar te zijn hoor Lachen
het paard van mn zus sprong ook wel eens over de omheining heen, ook als je hem niet opjaagde, dus dat is niet waar!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:42

Van een "bijna-student" mag je toch iets meer verstand verwachten Scheve mond
Zelfs een pennymeisje van 7 jaar oud zou zoiets nog niet in haar hoofd halen
Als je zo met paarden omgaat, ben je echt geen paard waard.

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:48

Nou, dat paard had duidelijk niet zoveel pret als jullie, anders was hij natuurlijk nooit over dat draad gesprongen, dat is pure paniek geweest!
Als ik de eigenaar was geweest, had degene die dit 'grapje'heeft uitgehaad iig mogen opdraaien voor de veeartskosten en daarbij nooit meer in de buurt van mijn paard mogen komen...wat een idioten zeg.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:49

Niet echt een strakke actie nee , sowieso al niet om met een groepje een paard op te gaan jagen ... en al helemaal niet als het vriest en dus hoogstwaarschijnlijk ook bij jullie de grond erg hard is... dat is al erg stom.
Bovendien als je dat paard met een groepje meiden achter de broek zit en het dier over de draad gaat dan lijkt het ook alsof jullie te ver gegaan zijn en het dier jullie ontvlucht is....

En hoe haalt iemand het in z'n hoofd om een paard weer terug te willen laten springen over een schrikdraad , en nog eens van die hoogte ook ?!

Al met al klinkt als een ontzettend domme actie van jullie allemaal... Scheve mond

Ik mag toch hopen dat ik het mis heb en dat de bodem bij jullie op 1 of andere manier WEL goed was ? Al kan ik het me bijna niet voorstellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:56

Zulke mensen als jij moet je ook ook eens met een groepje op gaan jagen.
Kijken of jij niet weg rent.
Verstand zit letterlijk in je kleine teen, als het daar al zit.
En een levenslange stempel op de kop ik mag niet in de buurt van dieren komen, zou ook wel wat zijn.
Tjee zeg, wat een aktie Boos!

Ik hoop dat ze jullie de DA kosten laten betalen.
Bij een beetje opvoeding zou je dat trouwens zelf al aanbieden.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:01

Wat een mensen bestaan er toch..
Als dat paard 1 keer over t draad springt zonder erin te blijven hangen mag je al blij zijn, dan ga je toch niet proberen om m er nog een keer overheen te jagen??
Ik zou nu maar de eigenaar bellen, t paard is toch nu al kreupel???

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:15

Flapper schreef:
wat krijg je als je een fries met een haflinger kruist? Juist, een ezeltje!!


En wat voor ezel ben jij dan wel?

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:26

Ik geloof dat alles al gezegd is. Niet te geloven, zo onverantwoordelijk.
Je hebt in je profiel gezet dat je bijna student bent. Van de middelbare school zeker??
Misschien moet je eens wat meer boeken over paarden gaan lezen, voordat je met ze aan de slag gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:43

Tjemig wat een extreem stomme actie zeg!!! Verder ben ik het met al het bovenstaande eens...