Eindelijk een dressuurzadel voor Pjelk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Eindelijk een dressuurzadel voor Pjelk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 00:13

Vanochtend ben ik met kennissen naar De Stal (in Noordwijk) geweest voor een nieuw zadel voor Pjelk. En ik hoefde niet veel te passen. Er werd meteen een heel breed, voor Friezen gemaakt, Thorowgood zadel op gelegd. Nu was ik daar niet zo weg van want vind ze niet zo mooi om te zien en bovendien had ik het idee dat bij die zadels de boom heel slecht was omdat bij twee paarden die ik ken de voorboom plat op de schoft lag Verward .
Dit zadel bleek echter heel mooi te liggen. De kussens waren breed en er zat veel ruimte tussen zodat ze mooi stevig lagen. Echt, ik had nog nooit een zadel zo stevig zien liggen op Pjelk en hij bleek nog heel fijn te zitten ook Tong uitsteken .
De volgende die we probeerden was de Wintec Pro dressuur van de dochter van die mensen ( niet dat die te koop was, maar ze hadden die niet meer op voorraad Bloos! ). Die lag wel mooi maarja, een nieuwe konden we niet proberen. Dus toen nog maar een Wintec 500 vz erop. Maar die was net een wip-wap Haha! .

Toen waren we eigenlijk al wel weer uitgepast want veel meer brede zadels hadden ze niet. Toen toch maar de Thorowgood genomen en me dus toch laten overtuigen door het volgende:
-Tien jaar garantie op de zadelboom (dat hoor je niet vaak dus dat klonk goed).
-Drie jaar garantie op de rest van het zadel
-Mooie ligging
-Diepe zit en dikke wrong.

Vanmiddag heb ik hem meteen even geprobeerd en wat was dat wennen zeg! Het zadel voelde heel hoog (anders rij ik vz)en ik kon niet eens goed zitten in de galop Clown dus iedereen aan de kant van de bak in een deuk want mijn gehobbel zag er wel leuk uit geloof ik. Ook de beugels onder het zweetblad vond ik heel raar zitten. Ik hoop dat het gauw gaat
wennen.

Wat trouwens wel mooi is, is dat mij oude Wintec vz zadel waarvan ik dacht dat het niet meer goed lag op Pjelk, wel bleek te passen en die hou ik er nu nog lekker bij voor het springen.

Doei, doei

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:51

gefeliciteerd.... Lachen We wachten op de foto's.... Haha!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 17:16

Dank je Lachen . Mijn vader heeft onlangs een digi gekocht dus zal ik wel gauw foto`s maken. Al weet ik nog steeds niet hoe ik ze hier plaatsen moet Frusty

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:21

dat wil ik anders ook wel voor je doen hoor... Haha!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:36

Gefeliciteerd, en heel veel rijplezier ermee!

En trouwens... zo'n nieuw zadel went snel genoeg hoor! Ik heb sinds een twee weken een nieuw zadel, maar gebruikte van de week nog even mijn oude... ik vond het echt helemaal niet meer lekker zitten Lachen !

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:46

ik was ook van plan een thorowgood dressuurzadel te kopen, heb nu een maxam thorowgood vzh zadel zit heerlijk is niet mooi en kraakt ontieglijk

voor een dresuuur wilde ik liever een wintec, maar moet toch nog ff wachte

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:42

Gefeliciteerd !
Altijd weer leuk en spannend om zo'n grote aankoop te doen.
Een ander zadel is altijd weer wennen, maar je zult zien dat je er snel mee overweg kunt.
Ik wens je heel veel rijplezier (of is het voorlopig hobbelplezier ? Knipoog ) !

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 00:49

SmithsGirl schreef:
dat wil ik anders ook wel voor je doen hoor... Haha!


Nou, heel graag! Ik maak morgen denk ik wel even foto`s en dan zal ik je die binnenkort sturen.
Miko: ik hoop dat het bij mij net zo gaat. Morgen wordt de tweede keer dat ik ermee rijden ga Wow! en dan nog wel in de les... Ben benieuwd.

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:54

Gefeliciteerd!!