Mijn "gevaarlijke" paard. Tsss sommige mensen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Mijn "gevaarlijke" paard. Tsss sommige mensen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 20:37

Omdat het vakantie is kunnen de kinderen voor een week een pony huren die ze dan elke dag een uur mogen rijden.
Er waren dus een stuk of 7 pony's in de bak toen ik Luna ging rijden.
Luna is 4 dus nog jong en met dit weer knetter fris. Ik stap op en ze gaat bokken ( nou ja een goed lijkende initatie van een wilde hengst is beter op zijn plaats Haha! )
Na een paar rondjes rodeo had ik haar weer onder controle en laat haar rustig weg draven, zecht op eens een vrouw die aan de rand stond te kijken" Wil je naar buiten gaan met dat gevaarlijke paard van je "
Dus ik zeg "Waarom zou ik ik mag hier rijden dus dat doe ik ook" waarop ze begint te schreeuwen dat het gevaarlijk is en dat haar dochter van de pony kan vallen enz. enz. En dat ze ervoor betaalde dat haar dochter kon rijden, en ik betaal geen pesiongeld zeker Verward
Ik dacht laat ik maar de verstandigste zijn en naar buiten gaan.
Goed buitenbak keihard natuurlijk en ze zijn aan het werk in de ban dus er wapperden een paar rode lintjes in de wind dus reden genoeg om heel hard te gaan rennen.
Nou daar zit je dan met je voet in het gips. Grrr Stoom uit je oren
Dus kort samen gevat, ik moet met mijn jonge en knettergekke paard een bevroren buitenbak in terwijl mijn voet in het gips zit omdat mevrouw denkt dat mijn paard gevaarlijk is, stomme trut!
Ik zei nog tegen haar dat dat bokken wel afgelopen was als ze haar stal frissigheid kwijt was maar ze luisterde niet eens. Verdrietig Heb het daarna tegen de eigenaaresse gezecht en voortaan mag ik gewoon binnen blijven als ze zo raar doet. Ze vond het al stom dat ik nu geluisterd had maar ik had geeb zin in een hele ruzie.
Maar ik ben nu wel echt kwaad, mijn paard gevaarlijk noemen ze is gewoon jong kan zij er wat aan doen?
sorry voor het lange en misschien warrige verhaal maar ik ben echt kwaad.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:41

*zucht* sommige mensen zijn echt onbegrijpelijk
Alsof jij niet weet hoe je met je paard om moet gaan ! Volgende keer gewoon niet luisteren, dan flikkerd dat kind van dr er maar af ! moet ze maar leren rijden Tong uitsteken

Sterkte met je gipsen pootje Knipoog

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:41

ach, zonnebloem, zo'n reakties kan je alleen verwachten van mensen die niks van paarden afweten....en die het in hun broek doen omdat hun dochtertje in hun ogen dan al verongelukt is....... Ach gut

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:47

sorry zonnebloem, maar dat jij met een gipspoot op een jonge frisse pony gaat zitten vind ik nog stommer dan dat gezeur van die mevrouw.
je zou toch beter moten weten, stel je voor dat je eraf gevallen was en je andere pootje ook nog gebroken had?

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:57

mijn moeder was vroeger ook zo Bloos!
maarre nu ik langer ervaring heb en nu ook 2 ponys is ze ervarender geworden *LOL*
dus denk maar zo die weet der nix van en gewoon lekker in de bak gaan rijden hoor

Andrew_lover

Berichten: 179
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: *._.*DraChten*._.*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:57

Jah idd gewoonm in bak!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:00

Billy schreef:
sorry zonnebloem, maar dat jij met een gipspoot op een jonge frisse pony gaat zitten vind ik nog stommer dan dat gezeur van die mevrouw.
je zou toch beter moten weten, stel je voor dat je eraf gevallen was en je andere pootje ook nog gebroken had?



sterker nog, stel dat het verkeerd gaat!.... Ik zou het ook op zn minst onprettig vinden als er bij sanne in de bak een ronddartelende pony rondsjeesd......... stel he dat je eraf pleurt en die pony gaat rennen.... met die kinderen in de bak......... leed niet te overzien..... Ik denk dat je er verstandiger aan had gedaan om te laten zien dat je een hoop verantwoordelijkheids gevoel hebt en dus even te wachten met rijden totdat de kids eruit waren

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:01

Ja je hebt soms mensen! Voortaan niks van aan trekken... enne ik ben het eigenlijk wel met Billy eens. Waarom ga je met een gipsen voet/been op je paardje zitten?

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:06

Mag ik even met je mee komen schreeuwen Stoom uit je oren

Is waarschijnlijk wer zo'n vrouw die er niets afweet natuurlijk...dom wicht

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:14

en toch... als je met z'n 8en in de bak zit dan kan ik me voorstellen dat een bokkend paard gevaarlijke situaties kan opleveren. Als jij er met je gipsen poot op gaat zitten is dat je eigen verantwoordelijkheid, dus daar zeg ik niets over.

Maar misschien als de bak druk is eerst longeren? lijkt me niet echt overbodige luxe...

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:16

schiet me nu ni af he, ma waarom rijden met uwe voet in't gips? Is dat niet een beetje gevaarlijk???

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:16

Waar er twee "vechten", hebben er twee schuld; dat lijkt me in dit geval ook wel.
Het is natuurlijk niet netjes van die vrouw om zo tegen je te schreeuwen, maar ik vind jouw gedrag ook niet echt sociaal.
Als de bak zo druk bezet is, dan zou je er voor kunnen kiezen om je paard eerst even te longeren zodat hij niet als een rodeopaard door de bak heen stiert.
Of even wachten totdat je wat meer ruimte hebt en anderen niet tot last bent.
Beetje raar om te denken dat jouw paard het enige paard is dat kan schrikken of gek kan gaan doen, dat geldt natuurlijk ook voor de andere paarden.
Ik vraag me ook af hoe goed jouw rijkunsten uit de verf komen op het moment dat je met een gipsbeen op een paard gaat zitten Scheve mond

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 21:17

Kan me voorstellen dat het er heftig uitzag maar daarna was ze toch rustig (tot we buiten kwamen)
En ik kan het gewoon niet laten om te rijden ook met gips. Het duurt nou al zo lang.... Ben het echt zat met die voet.
Maar dat is juist een reden om te zeggen blijf maar binnen. Wat een stom mens bah. Als ze het zo gevaarlijk vind dan gaat haar dochter toch lekker naar buiten. Ze zat op een heel oude en brave pony die nooit een stap verkeerd doet.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:21

Ik zie het toch als "van jouw probleem het probleem van een ander maken".
'k Las net in je profiel dat je zelf instructrice bent....... ik vind dat je niet het goede voorbeeld geeft

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:22

Ik kan de reactie van die mevrouw ook wel begrijpen Natuurlijk betaal jij ook pensiongeld, maar je kan ook even wachten tot die kids klaar zijn als je weet dat je pony fris is...

Ik heb het zelf ook weleens gehad met mijn nieuwe paard op concours. Die brak de hele losrijbak af en alles ging meedoen, toen ben ik er ook uitgegaan.
Ik wil geen ongelukken veroorzaken en ik moet er al helemaal niet aan denken dat mijn paard een bok geeft en daar een ander paard of andere ruiter ongelukkig bij raakt... Bloos

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:23

ben het met oscar eens........ juist jij moet weten wat de risicos zijn........

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:37

tja aan de ene kant heb jij evenveel recht op die bak dan de anderen, aan de andere kant kan ik die vrouw ook wel begrijpen...

Billy heeft op dat vlak gelijk, ik vind het ook zowiezo al onverstandig voor je eigen om met een gipsvoet te rijden, en al zeker met een paard met zoveel energie. Daarbij kan ik best begrijpen dat die vrouw schrik had dat jouw paard wel eens lelijk kon gaan uithalen naar een andere pony, het blijven moeders die hun kinderen alleen maar willen beschermen hé... Mijn moeder houd ook af en toe haar hart vast als ik of iemand anders in de bak op een vervelende bokknol rijdt...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 21:48

Misschien was het van mij ook wel onverantwoordelijk en ik weet heus wel wat er kan gebeuren.
Maar zeg dat dan als hij zo raar doet. Niet als hij rustig is.
En zeg het op een normale manier. En ik had geen tijd om te wachten moet er twee banen op nahouden om haar te kunnen onderhouden en moest dus werken. Ik heb het zo geregeld dat ik precies tussen mijn twee banen door mijn paard kan rijden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:02

Maar dan kun je haar voor die tijd toch even longeren?

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 22:06

Dan sleurt ze me de bak door. Trekt zich los en rent de weg op.
In de zomer is er nix aan de hand maar als het zo koud is...
Maar zodra ze uitgebokt is is er niks meer aan de hand.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:09

Maar misschien doet hij dat niet meer als je hem vaker longeert Knipoog

Als ik Evita lange tijd niets laat doen en dan longeer krijg ik ook een bok en ren show te zien, zelfde verhaal met Prima. Maar na een minuut of 10 is ze uitgecrosd en gaat het uitstekend, en als ik dan de volgende dag weer longeer gaat het stukken beter dan de eerste keer.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 22:17

Wil niet het risico lopen dat ze weer op de weg loopt.
En iedereen weet hoe mijn paard is en niemand maakt er een probleem van. En wat ik al zeg, daarna is ze zo rustig als wat er kunnen zelfs kleine kinderen op. En ga dan zeuren als ze zo raar doet en niet als ze rustig draaft.
En zodra de bak weer een omheining heeft ga ik natuurlijk wel weer longeren Knipoog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:20

Zonnebloem schreef:
En zodra de bak weer een omheining heeft ga ik natuurlijk wel weer longeren Knipoog


sorry dat laatste wist ik niet Haha!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:21

Ik snap de reactie van die moeder, maar ik snap jou reactie ook heel erg goed.

gijsenkim schreef:
sterker nog, stel dat het verkeerd gaat!.... Ik zou het ook op zn minst onprettig vinden als er bij sanne in de bak een ronddartelende pony rondsjeesd......... stel he dat je eraf pleurt en die pony gaat rennen.... met die kinderen in de bak......... leed niet te overzien..... Ik denk dat je er verstandiger aan had gedaan om te laten zien dat je een hoop verantwoordelijkheids gevoel hebt en dus even te wachten met rijden totdat de kids eruit waren


Eigenlijk vindt ik dan dat er voor die kinderen die een pony huren een apart tijdstip moet zijn. Ik vindt het zowiezo onverantwoordelijk dat die kinderen mogen vrijrijden met zijn 8ten zoder dat er een begeleider in de bak is..

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:21

Domme wijven zijn het.
Stel dat HUN dochter iets overkomt, maar als jij eraf valt in de buitenbak met je 'gevaarlijke' paard is het zeker niet erg....
ik had haar gewoon een hele grote bek terug gegeven....
maar ja iedereen doet het weer anders Lachen