Zaterdag naar de zadelmarkt in Urk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Zaterdag naar de zadelmarkt in Urk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 23:37

jajajaj ik weet het indereen zal wel weer zeggen negatieve reacties hebben op de zadelmarkt maar iik MOET het toch eerst met me eigen oogjes Haha! zien of het ook echt pruttel is daar. Ik ben dus op zoek naar een zadel voor me bijrijdpaard (heb nu westernzadel) Ik heb in onder zoekfunctie al verschillende reacties goed en slecht gelezen en ga zaterdag de lange trip maken (van hengelo naar urk is wel 2 1/2 uur rijden) om een naar de zadels te kijken en evt te kopen.

Jullie horen nog van me!!
Gr CLaudia

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:05

Ik wens je heel erg veel succes!

(Maar had je ook al niet een ander topic gestart over de zadelmarkt?)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:32

Nou succes d'r mee. Zou je voor mij ff naar de hoofdstellen willen kijken Knipoog Dan waag ik me mss ook eens naar Urk. Dat hoofdstel Gold heb ik mijn oog op laten vallen.......

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:40

Ben benieuwd!
Pas als je er ZELF geweest bent kun je ook echt oordelen lijkt mij.

Melanievs

Berichten: 724
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Amsterdam & Getelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:00

Ik heb daar ook mijn westernzadel vandaan. En het ziet er misschien niet allemaal proffesioneel uit, maar het zijn goede zadels. Goed sterk leer, en ik weet niet waar mensen het vandaan halen, om zo te gaan roddelen over iets wat helemaal niet waar is. Ik raad je zadel markt voor een leuk zadel wel aan, want het zijn goede zadels, van goed sterk en mooi leer. Zoals ik al zei: Het ziet er niet allemaal zo uit dat alles zijn eigen stekkie heeft, maar de zadels zijn OK dan!

Hier een foto van mijn westernzadel:

Afbeelding

P.s Dit zadel heb ik al 1 jaar.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:22

fjordyloverr schreef:
Ik raad je zadel markt voor een leuk zadel wel aan, want het zijn goede zadels, van goed sterk en mooi leer.


Ik ben van mening dat je echt moet zoeken tussen al die zadels totdat er echt iets geschikts bij zit. Mijn paard kreeg regelrechte drukplekken van dat zadel en dat leer (ondanks zijn wekelijkse onderhoud) sleet ontzettend hard. Verder kreeg je ontzettend last van je kont van dat zadel.
Je moet zelf weten, maar sinds ik een ander zadel heb loopt mijn paard stukken beter.
Wel een voordeel zit aan dat Divoza gek is van die zadels. (kocht hem bij zadelmarkt 225 compleet, verkocht hem bij divoza voor 200 kaal Haha!).

Hoe luidt de spreekwoord ook alweer? Goedkoop is duurkoop ?!

Verder heeft zadelmarkt naar horen zeggen wel goede dekens, bitjes en hoofdstellen.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 18:58

hmmm kimmy misschien een rare vraag maar wat voor een soort last kreeg je van je dat aan je kont Haha!. Ik heb ooit op een zadel gereden waar ik complete schuurmplekken op mijn billen van kreeg. Kijk dat wil ik nu natuurlijk niet krijgen...of zouw dat kunnen omdat het niet de goede inchmaat was???

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:12

hmmm Haha!, Ik kreeg eerst gruwelijke blaren op mijn kont Haha!... Maar ik kwam er achter dat ik een te grote rijbroek aan had Knipoog
Pijn kan ik niet beschrijven *LOL* maar ik ging er ontzettend scheef door zitten. Ook zit je niet 'opgesloten' tussen de zadels en kan je je knieeen niet aan leggen op de wrong, met als gevolg dat je benen heen en weer zwieberen! Je leert zo allemaal verkeerde dingen aan!

Succes, en ik ben benieuwd wat je gaat doen... een zadel kopen of neit. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:18

Gewoon doen!! Ik had ook zo'n zadel, zat goed, lag goed (terwijl mijn pony een moeilijke rug had), zag er goed uit en het leer was ook van redelijke kwaliteit.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:43

Afbeelding

Mijn stockzadel van zadelmarkt.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:01

claudia23 schreef:
(van hengelo naar urk is wel 2 1/2 uur rijden)



Eh, dan zal de reis gelukkig voor jullie nog wat meevallen.
Volgens routenet is de reis namelijk een uur en 47 minuten.

Van Hengelo OV (NL, 7551)
Naar Urk (NL, 8321)
Afstand 138,7 km.
Reisduur 01:47

Ik hoop dat je een geschikt zadel kunt vinden. Zelf zou ik er geen zadel kopen.
Ik zou de gezondheid van mijn paard niet willen riskeren door een slecht passend en/of scheef zadel te kopen. Ik ben namelijk zelf niet kundig genoeg om te zien of het zadel helemaal goed past.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:51

claudia23 schreef:
jajajaj ik weet het indereen zal wel weer zeggen negatieve reacties hebben op de zadelmarkt maar iik MOET het toch eerst met me eigen oogjes Haha! zien of het ook echt pruttel is daar. Ik ben dus op zoek naar een zadel voor me bijrijdpaard (heb nu westernzadel) Ik heb in onder zoekfunctie al verschillende reacties goed en slecht gelezen en ga zaterdag de lange trip maken (van hengelo naar urk is wel 2 1/2 uur rijden) om een naar de zadels te kijken en evt te kopen.

Jullie horen nog van me!!
Gr CLaudia


Hey Claudia,

ja ik hebe r ook negatieve reacties over gehoord, maar net wat jij zegt eerst met je eigen ogen zien....nou ik ga morgen ook zaterdag ook nara urk en dan naar zadelmarkt....want wij gaan sochtends omdat ze om 14.00 uur dicht zijn"!
Wij gaan ook naar zadels kijken en wij hebben er al een watredichte winterdeken besteld en die ligt al achter uit voor ons en we moeten dan zelf maar ff kijken hoe het gaat!
Dus wel toevallig haha want ik ga morgen dus ook!

Groetjes [***]

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:29

wij gaan er een tuig kopen, maar momenteel zijn alle tuigen uitverkocht. zijn ze dan zoooo slecht dat ze uitverkocht zijn???

en ik had er ooit een westernzadel voor mijn toenmalige verzorgpaard, maar dat paste niet meer toen ik een fjord kreeg, was een leuk ding en nu verkocht aan een manege voor gehandicapten

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:58

Als ik dichter bij had gewoon was ik er zeker gaan kijken voor een stock of westernzadel, maar het is gewoon simpelweg niet te doen om daar 'even' heen te rijden met het risico dat het niet past en dat we dus weer terug kunnen Scheve mond helaas...

Hopelijk slaag je daar iig en vind je een zadel wat past en fijn zit! Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:57

En ben je al terug uit Urkie?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:19

Nou ik ben vamorgen bij urk geweest we waren er maar een paar minuten wij wouden een zadel en een winterdeken.
De winterdekens zijn goed en goedkoop maar de zadels zijn wel goedkoop maar als jij over 2 jaar de boom wil veranderen dan kan dat niet!
Dat wij waren er zo´n 10 min. omdat we dachten van ja het is wel een grote zaak dus je kunt er ook veel doen "dus niet"!
Het was een waardeloze zaak vind ik...!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:25

kimmy schreef:
hmmm Haha!, Ik kreeg eerst gruwelijke blaren op mijn kont Haha!... Maar ik kwam er achter dat ik een te grote rijbroek aan had Knipoog
Pijn kan ik niet beschrijven *LOL* maar ik ging er ontzettend scheef door zitten. Ook zit je niet 'opgesloten' tussen de zadels en kan je je knieeen niet aan leggen op de wrong, met als gevolg dat je benen heen en weer zwieberen! Je leert zo allemaal verkeerde dingen aan!

Succes, en ik ben benieuwd wat je gaat doen... een zadel kopen of neit. OK dan!


Zo onstaan er dus vooroordelen. Je zegt dat je vreselijke last had van je kont, als er iemand op in gaat zeg je van dat je rijbroek te groot was ... Had er niemand op ingegaan werd dit aan het zadel toegeschreven terwijl het om de broek ging Clown

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:29

animals schreef:
maar als jij over 2 jaar de boom wil veranderen dan kan dat niet!

dat kan bij geen enkel zadel, of je moet al een verstelbare boom hebben.
Een zadel kun je aanpassen door de kussens te veranderen, maar zodra je aan de boom gaat sleutelen kun je er donder op zeggen dat het zadel scheef wordt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:33

germie"]
[quote="animals schreef:
maar als jij over 2 jaar de boom wil veranderen dan kan dat niet!

dat kan bij geen enkel zadel, of je moet al een verstelbare boom hebben.
Een zadel kun je aanpassen door de kussens te veranderen, maar zodra je aan de boom gaat sleutelen kun je er donder op zeggen dat het zadel scheef wordt.
[/quote]

Je kan wel verstellen maar dan heb je vaak wel een zadel voor een tinker,fjord enzo!!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 19:51

ik ben der weer!!! Het is me reuze meegevallen en heb dus ook flink veel geld uitgegeven!!!

Ik kwam daar dus toen het super druk was, maar goed naar ff kijken had ik een vzh zadel op het oog die me wel wat leuk goede kussen lekkere zit en goede vulling in de kussens. Ik zo van die wil ik wel hebben, wou ze hem voor me pakken was die er niet meer in 18 inch...ik baalen

Maar goed ik verder kijken toen zag ik in het plastic een mooi zadel liggen wat echt perfect was geen lelijke plekken, super kussens, en een heerlijke zit OK dan! (ik heb er wel een half uur op gezeten om te kijken of ik geen zere kont kreeg Clown ). Die was er gelukkig wel in 18 inch. Tevens heb ik een hoofdstel aangeschaft van maar 25 euro (zadel was trouwens 190) wat ook van een goede kwaliteit was en die er niet raar of flets uitzag. En heb ik een bontne shjabrak en een gewoon dikke shjabrak (hoe schrijf je dat eigenlijk Bloos! )

Totaal kosten dus 250 euro. Maar goed ik vind dat ik er wel netjes ben behandeld en zij wisten wel degelijk waar over zij het hadden. Ik was gelukkig wel zo slim om mijn huisdge western zadel mee te nemen (dat was ook weer een heeel gesleep.

Mijn paardje heeft nu dus een compleet nieuwe outfit!!! Haha!

Fotoos volgen, en mijn advies is ga zelf ff kijken in Urk

Gr Claudia
Laatst bijgewerkt door Madelief28 op 03-01-04 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:04

Ha foto's! Ben benieuwd naar het hoofdstel! Kun je daar misschien een dicht-bij foto van maken Knipoog

Succes maar met je nieuwe outfit ik hoop voor je dat je er nog heeeeel lang plezier van hebt!