So dat voelt echt heel anders

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

So dat voelt echt heel anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 18:00

Vandaag had ik eerst les met Azra. Toen we daarmee klaar waren vroeg mijn instructrice aan mij 'Heb je dadelijk zin om mij met Madras te helpen?'.(Madras is een van haar paarden) Ik ging eerst Azra uitstappen en afzadelen en toen weer terug. Vroeg me al af wat ze met helpen bedoelde.
Ik mocht er dus op rijden, want ze had geen tijd meer om allebei haar paarden te rijden.

Met Madras (het paard waar ik dus op mocht rijden) rijdt ze nu Z en ik kan je vertellen dat rijd HEEL anders dan mijn eigen Haflingertje.

Dat paard is zo goed op de hulpen en zo rustig in de aanleuning, dan kom ik weer met beide benen op de grond en besef dat Azra en ik nog heel veel moeten leren.

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:59

ja ik ken het gevoel Lachen Met de pony's start ik nu L1 en L2, na de selecties (11 jan is de laatste) wordt dat L2 en M1, maar ik rij in het weekend nog een paard erbij dat Grand Prix heeft gelopen.... en ik kan je verzekeren dat ik al heel wat geleerd heb Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 03:16

Maar jij en Asra zijn op de goede weg Lot, daar ben ik van overtuigd!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:25

Lijkt me echt gaaf, om op zo'n paard te zitten! Ik kan me voorstellen dat dat een verschil is...

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:16

Knipoog.....hele andere kijk op de wereld krijg je dan he...
Heb in de tijd dat ik nog op de manege reed ook geruime tijd het paard van me instructrice gereden (die daar toen ook stond) en echt superveel van geleerd. Dat paard kan ook Z lopen en gooit daarnaast vrij hoog op. Dus moest zowel ritme vinden, mijn houding was niet perfect en daarnaast moest ik hem lekker laten lopen. De eerste paar keer kwam ik echt ruim moe van het paard, maar wel enorm voldaan....men...daar heb ik pas echt goed leren rijden, want daarna gingen alle andere paarden rijden ook ineens beter...had het gevoel echt te pakken en daardoor weet je ook wanneer het later bij een ander paard in de richting komt!!
Was er altijd vol lof over dat ik 'm mocht rijden. Anderen verklaarden mijn instructrice voor gek, maar ze heeft wel diverse mensen dat gevoel gegeven, waarmee die ook weer verder konden....sinds een aantal maanden staat ze ook bij ons op stal en Miekjuh hier op bokt heeft er laatst voor het eerst op gezeten en die stond net zo te kijken als ik toendertijd. Lachen...