oh god tog soort mishandeling?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:24

Ik heb ook een tijdje voor zo'n 'paardenmarkthandelaar' gewerkt. Niet mijn type persoon (beetje vage zaakjes hield 'ie er op na), maar met een hart van goud. Voordat mijn vriendin hem hielp, wist 'ie ook geen zak van paarden. Hij zei altijd 'je moet er op gaan, dat kan best'. Wij deen gewoon altijd wat ons het beste leek voor het paard en uiteidelijk bleek dat altijd dat het beter ging op onze manier, dus na een tijdje ging liet 'ie ons bepalen wat er met een bepaald paard gebeurde en als hij het dan met winst kon verkopen deed 'ie het.
Later kocht 'ie ook alleen nog maar onbeleerde paarden van 3 jaar of ouder, liet ze door ons zadelmak maken en verkocht ze dan weer. Paarden van een jaar of 2 kocht 'ie gewoon niet meer, hoogstens van een jaar of 2 en een half.

Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat 'paardenmarkthandelaren' (ik kreeg het idee dat die boer dat ook was) niet per se 'slechte' mensen zijn. Het is vaak puur onwetendheid waardoor veel paarden slecht terecht komen. Dankzij ons is 'mijn' handelaar zijn paarden met veel meer respect gaan behandelen. Op het moment dat ik bij hem reed was er voor mij geen andere mogelijkheid om met paarden om te gaan. Ik kan me voorstellen dat dat bij jouw vriendin ook het geval is. Misschien heeft jouw vriendin geen invloed op deze boer, maar misschien kan ze hem wel laten inzien dat je paarden op een andere manier moet behandelen wil je er wat aan hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Elegance_, Googlebot, Loes1996, Misslev, onpaard, Sababber en 16 bezoekers