Stomme burenruzie...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Stomme burenruzie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 19:32

Ik ging net met de hond lopen en m'n buurjongentje stond buiten vuurwerk af te steken. Dus ik keek zo heel ff, maar liep daarna gewoon door. Kom ik terug staat in de voortuin van de buren onze buurvrouw op me te wachten. Zegt ze zo tegen me: "Je durft wel hè tegen zo'n klein ventje?" Dus ik zeg: "Pardon?"
"Jah, hem een vuil poedersuiker te noemen..."
Dus ik zo vet verbaasd: "Dat heb ik niet gezegd! Wanneer zal ik dat dan gezegd moeten hebben?"
Dus m'n buurjongentje:" Wel waar, dennet toen je met de hond wegliep zei je je bent toch maar een vuil poedersuiker."
Het bloed liep ondertussen vanonder m'n nagels vandaan van kwaadheid.
Ik hoorde m'n buurvrouw nog wat tegen me roepen (geen idee wat overigens), ik riep nog wat in de geest van "Nou jah zeg" en heb kwaad de deur achter me dichtgetrokken.

Nu moet alleen m'n zus nog een aanvaarding hebben met de buren, en dan hebben ze iedereen bij ons thuis wel gehad. Het is gewoon echt niet normaal wat die mensen over ons zeggen. Ze wilden ook al onze kat een enkeltje Domburgs bos geven, omdat hij zogenaamd de hond in de achtertuin opjaagde. (draaide op fikse ruzie met m'n moeder)
Van m'n vader dachten ze dat hij de sleutel van het tuinhek had, omdat hij toen het huis te koop stond hij over de schutting was geklommen omdat het onkruid bij ons in de tuin stond. (M'n vader boos naar de buren, die niet open durfde te doen)

*zucht* Sommige buren

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:33

Nou jaa.. je deed niet eens wat ! wat een poedersuiker zeg, dat buurtjongetje van je !
Ik zou me er maar niet te veel van aantrekken .... ze zijn het niet waard !

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 19:39

Yellowfish schreef:
Nou jaa.. je deed niet eens wat ! wat een poedersuikerventje zeg, dat buurtjongetje van je !
Ik zou me er maar niet te veel van aantrekken .... ze zijn het niet waard !


Inderdaad. Die mensen sporen echt niet Ik zei het zo tegen m'n ouders en m'n moeder stond gelijk met hoge poten op de stoep, maar de buurvrouw was natuurlijk al lang naar binnen vertrokken

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:40

aaahhh, als ik zo'n dingen lees besef ik weer goed wat een luxe het is om geen buren te hebben...... Bloos!

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:42

jemig, echt niet normaal!! Bij ons in de buurt hebben ze ook zulke mensen... die doen alles ''goed'' en zodra de buren iets doen komt de gemeente erbij omdat ''hun uitzicht verpest wordt door dat hekje'' ofzoiets.. dat is toch niet normaal Boos!

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:18

verkaatje schreef:
jemig, echt niet normaal!! Bij ons in de buurt hebben ze ook zulke mensen... die doen alles ''goed'' en zodra de buren iets doen komt de gemeente erbij omdat ''hun uitzicht verpest wordt door dat hekje'' ofzoiets.. dat is toch niet normaal Boos!

Onze buurvrouw is net zo als de auto iets over de streep van het parkeervak stond/staat belt zij de politie.
Voetl zich boven iedereen verheven maar na haar een paar keer op haar nummer gezet te hebben is het rustig
En ondertussen heeft zij met heel de straat al heibel.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 20:42

Wij hebben van die perkjes met struikjes voor de tuin liggen (er zit zeg maar een stoep tussen) en achter die perkjes staan de auto's van ons blok huizen geparkeerd.
Een tijdje terug stonden mensen van de gemeente nieuwe struiken te planten. De buurman is toen zó tekeer gegaan dat de mensen gewoon zijn weggelopen. "Ik kan hier geen kant op met m'n auto!!" (daar bedoelde hij dus mee dat hij zijn auto niet in de tuin kon zetten, omdat hij dan de stoep over moet, en nu staat z'n auto wel 4/5 meter van z'n huis af Bloos! )
Hij heeft die gemeentelui gewoon staan afbekken. Echt associaal Die mannen krijgen ook maar een opdracht

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:57

Sjees sommige mensen.. Wij hebben ook van die zeur-buren maar gelukkig net niet zo erg als die van jullie zeg.. Succes!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:47

sommige mensen hebben echt geen tollerantie meer, maar je verhaal van dat poedersuikerventje, mamsie is goedgelovig ten opzichte van haar kindje, ik zou me er niks vaan aantrekken is het allemaal niet waard, natuurlijk is het niet leuk en als ze je niet willen geloven nadat je de waarheid hebt gezegd is dat hun pakkie aan, blijkbaar hebben ze wat tegen je aangezien het hele gezin behalve je zus eraan moest geloven en die waatschijnlijk ook eerstdaags aan de beurt is, buren, soms zijn het je beste vrienden en soms woon je liever in de middle of nowhere!!

laat je avond niet vergallen door hun, misschien een goed voornemen voor hun door 2004, tolerantie ten opzichte van je buren

lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:56

wij hebben ook een beetje van die buren whihi wij hebben een paar (dunne) hoge bomen in de tuin staan en die moesten maar effe van ze weg want anders hadden ze 10 min minder zon :S
en we hebben een paar vogeltjes in een voliere en de kanarie gaf geluid vette klachten want ze werden gestoort met eten door een kanarie Haha! echt schitterend!!!!
over de haan hebben ze nog niet gezeurt hoelang zal het duren ??
groetjes laura.
p.s. wel lastig hor zulke buren en wat een rot buurtjochie

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:02

wij hebben het dan niet zo erg maar we hebben ongeveer 3 maanden pamba nu en die staat langs het pad maarja het pad is van de buurvrouw mkaar dat stukje is wel van ons waar pamba staat er ligt stro in de stal dsat waait op het pad en ze komt zeren en allemaal van die dingen bah stinkmodder

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:20

ik heb gelukkig hele fijne buren, maar ik kan me voorstellen dat je gek wordt van zulke buren. Ik had vroeger een buurvrouw die niks beters te doen had dan de hele tijd uit het raam kijken naar wat de rest van de buurt aan het doen was. Lekker niks van aantrekken, jij weet wel beter!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:39

Ben ik even blij met mijn buren.. Die zeuren echt nooit terwijl ik me muziek soms niet zachtjes heb staan en zomers de honden nog weleens hard blaffend de tuin in rennen sóchtends vroeg..
Kan me voorstellen dat het voor jou echt heel vervelend is zeker als ze over je beesten beginnen (daar kan ik toeminste echt niet tegen over mij mogen ze alles zeggen maar van me beestjes blijven ze af)..

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 03:09

Sinds wij ruzie met de buren hebben gehad (en de rest van ons straatje ook met hun) is het hier heerlijk rustig.
In de zomer kan je tenminste lekker in de tuin zitten zonder eindeloos geemmer van die oude zak..... Haha!
Bij ons in dit geval ieder nadeel toch een voordeel.
Met de rest v.d. buurt hebben we het gelukkig getroffen.
Maar toch sterkte ermee want het is het leukst als je normaal met elkaar kan omgaan!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 04:38

wij kennen dat ook wel ja. dankzij onze buren hebben we onze hond weg moeten doen omdat wij hem in de tuin lieten poepen (is dus 2x gebeurd, 1e maal was hij niet zindelijk en 2x maal was hij erg ziek en aan de diaree). toen hadden ze een brief naar de gemeente gestuurd en kregen wij daar dus een brief van of we de hond op de daarvoor bestemde plaatsten uit wilde laten ipv de tuin :S

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:07

duivelintje schreef:
wij kennen dat ook wel ja. dankzij onze buren hebben we onze hond weg moeten doen omdat wij hem in de tuin lieten poepen (is dus 2x gebeurd, 1e maal was hij niet zindelijk en 2x maal was hij erg ziek en aan de diaree). toen hadden ze een brief naar de gemeente gestuurd en kregen wij daar dus een brief van of we de hond op de daarvoor bestemde plaatsten uit wilde laten ipv de tuin :S



En dan heb je het over jullie eigen tuin? Verward
Btw ook ik heb geen superrelatie met mijn buren maar wijd daar niet over uit op bokt,omdat het een ander niets aangaat!

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 16:17

Ik ben gelukkig niet de enige die van z'n buren last heeft zie ik Haha!
Ik kan nog zat andere dingen opnoemen over de buren, maar ik hou het hier maar bij denk ik

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:41

Wat een klereventje zeg.
Achterbaks loeder!!!
Ben blij dat ik het goed met de buuren kan vinden.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 20:25

Mijn ouders wonen hier geloof ik al bijna 30 jaar en hebben bijna tot nooit problemen met de buren gehad. Onze buren wonen er sinds mei en hebben al meer dan genoeg ruzie met ons gehad

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:43

Tssss... dat slaat echt nergens op . Nou ja, je der niet te veel van aantrekken! Het ene oor in en het andere oor weer heel hard uit! gewoon vergeten dus!