Gisteren bij de kliniek in Emmeloord geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 10:59

Gisteren ben ik met Razinda naar Emmeloord geweest voor een second opinion. Ik wilde bijna afbellen want ik was doodmoe en ik had helemaal geen zin. Maar toch gegaan, samen met een goede vriend. We moesten er om 11 uur zijn en wilden om 9 uur vertrekken, maar dat werd half 10 omdat hij in de file stond.

We gingen via Enkhuizen omdat je anders ontzettend in de file staat. Razinda liep voetje voor voetje achter me aan de trailer in, ze wilde niet echt graag. Volgende keer dat ik met haar met de trailer weg ga, ga ik iets 'leuks' doen heb ik besloten, want iedere keer dat ze in de trailer moet, eindigt ze in een kliniek. Niet leuk voor haar dus. We waren gelukkig stipt om 11 uur bij de kliniek.

Wat is het daar mooi zeg, heel anders vergeleken bij Utrecht, dit ziet er meer uit als een luxe pensionstal ofzo. We moesten even wachten en terwijl we in de wachtruimte zaten met mijn rontgenfoto's + CT scans, zag ik ineens dat de arts van de kliniek in Utrecht, die Razinda vorige maand nog behandeld had, daar ook rondliep!! Frusty
Ik kon wel door de grond zakken, hij had me natuurlijk al snel gezien en ik schaamde me kapot, en voelde me heel schuldig. Die vriend die mee was, moest wel lachen, en zei dat dat alleen mij kan overkomen! Haha! Het ergste was nog, dat hij bij de hele behandeling van Razinda bleef!!! Oh wat voelde ik me daar rot over. Ik had het liefst willen omdraaien en naar huis willen gaan. Verdrietig

Razinda werd eerst gesedeerd en er werd in haar mond gekeken. Met zijn vieren stonden we aan haar hoofd te trekken, ik had de praam vast, mijn vriend moest haar tong vasthouden, de arts die haar behandelde bekeek haar mond en de arts uit Utrecht Frusty hielp daarbij.

Later die dag gingen ze ook nog foto's maken. Ik mocht daar niet bij blijven en ik moest Razinda uit handen geven en in de wachtruimte gaan zitten wachten. Vreselijk vond ik dat. Dit keer was ze zo versuft dat ze amper op haar benen kon staan en we voetje voor voetje naar de trailer liepen.

Maar om een lang verhaal kort te maken; de arts gaat nog overleggen en laat me volgende week weten wat hij er van denkt. We hebben wel het een en ander besproken. Ook hij zegt dat domweg die bult weghalen geen optie is, dat kan gewoon niet. Wat er verder mogelijk is gaat hij dus uitzoeken. Waar ik wel van schrok is dat er kleine tumoren zitten of kunnen zitten, dat begreep ik niet helemaal, die nu nog goedaardig zijn maar ook rare dingen kunnen gaan doen in de toekomst.

Maar ik heb mijn beslissing al gemaakt eigenlijk, ik laat er niets aan doen. Geen klinieken en artsen en prikken meer voor Razinda, het is genoeg geweest. Mijn hart brak toen ik haar daar zo zag, ze hoeft dit niet meer.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 11:07

Wat balen dat je dan een second opinion laat doen en dan een arts van de eerste keer er ook bij is, dat zou niet mogen kunnen. Frusty
Wat verschrikkelijk dat ze nou ook nog weer tumoren heeft ofzo. Ze blijft ook nergens van gespaard.
Sterkte hoor.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 11:11

Wat knap van je dat je zo een beslissing neemt. Je zou de mensen de kost moeten geven die er anders over denken. Toch hoop ik dat je volgende week een beetje positieve uitslag krijgt. Heel veel succes aankomende week en natuurlijk e verdere tijd.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 11:21

Ik weet dat heel veel mensen er anders over denken, of haar sowieso nooit hadden laten opereren maar haar gewoon hadden laten inslapen. Ik weet dat ik het goed doe op deze manier. Vorige week zeiden er mensen tegen me dat als je zo'n jong paard al op geweekt voer zet, dat ze dan nooit oud kan worden. Dit omdat de darmfunctie dan niet goed zal kunnen zijn. Gelukkig zei de arts in de kliniek dat dit niet zo is, en dat ik gewoon dit voer kan blijven geven. Maar ja, het is afwachten hoe haar gebit zich ontwikkelt. In ieder geval doe ik er alles aan om haar gezond te houden. Ik weet in ieder geval dat het een geweldig lief paard is en een heel fijn rijpaard.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 11:35

Jeetje, wat een gedoe....
Emmeloord is mijn reguliere kliniek, mijn paard vind het niet meer nodig om met het monsteren te draven, hij kent het daar nu wel Lachen
(Normaal zou hij graag draven op vreemd terrein)
Ik ben zelf nog niet eerder in Utrecht geweest dus kan me daar niks bij voorstellen.

Mijn paard heeft ook altijd zulke 'fijne' eindhaltes met de trailer dus die moet ook op 'positieve trailer routes' Knipoog

Sterkte met Razzie...maar wel balen als je dingen als tumoren hoort Scheve mond\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 13:31

Wat een gedoe toch allemaal. Ik ben blij dat je een besluit hebt genomen en ik hoop dat dat jou een beetje rust geeft.
Wat de toekomst zal brengen kan niemand je met zekerheid vertellen. Geniet daarom met volle teugen van alle fijne momenten die je hebt met je paarden.

Alle goeds en knuffels voor Razinda en jou wens ik veel sterkte met dit verstandige besluit.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 13:39

jeetje zeg, arm paardje, en arme jij natuurlijk.
Je was wel vlak bij me in de buurt trouwens, ik woon in bovenkarspel en Polly staat in Enkhuizen.

Heel veel sterkte toegewenst.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 14:13

Dat is inderdaad balem, dat de arts uit Utrecht erbij was. Je hebt natuurlijk recht op een second opinion, maar ik kan me wel voorstellen dat je je opgelaten voelde.
Verder dus niet zoveel nieuws, alleen het telefoontje nog afwachten, maar goed als ze niet geopereerd kan worden, scheelt jou dat weer een hoop piekerwerk.
Dat over die tumoren is erg vaag, hebben ze daar niets specifiekers over gezegd, anders moet je daar even een lijstje met vragen over maken, die je dan kunt stellen als je de arts toch spreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 19:56

Wel vervelend dat die arts uit Utrecht erbij bleef, die had immers al een mening. Hopelijk komen ze met een positief bericht.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 20:12

Maartje, je hoeft je toch niet te schamen omdat je een second opinion laat doen, dat geeft alleen maar aan dat je het beste wil voor je paardje!!! Fijn dat de onduidelijkheid over dat voer dat slecht zou zijn uit de wereld is, nu maar afwachten op de verdere reactie van de artsen.....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:43

Hey meis, wat fijn dat je voor jezelf nu een beslissing hebt genomen. Ik begrijp je wel. Je wilt alleen het beste voor jouw paardje en niet meer die onzekerheid. Jammer dat ze je dan nog laten schrikken met die tumoren e.d. Het zal wel loslopen, vertrouw daar maar op. Maar wat balen dat die arts uit Utrecht daar was zeg!!! Ik zou me net als jij behoorlijk opgelaten hebben gevoeld. Boos!
Dikke knuffel aan Razin hoor!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 10:52

Ik begrijp heel goed dat je Razinda niet weer laat opereren, ik denk dat ik het ook niet had gedaan. Vage bedoening over die tumoren... Maar het zal gerust allemaal goedkomen hoor!

Emmeloord is inderdaad een hele fijne kliniek, ik heb er ook hele goede ervaringen opgedaan, fijne mensen, mooie accomodatie, ruime parkeergelegenheid.

Utrecht is altijd zo'n gekkenhuis: niks voor mij!

Geef Razinda een knuf van me!

Groetjes Mieke

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:13

Knap dat je uberhaupt gegaan bent?

Toch ben ik erg benieuwd waar ze mee komen volgende week Verward . Misschien hebben ze een hele mooi oplossing waardoor je de bult en misschien ook de tumortjes kwijt bent.

Laat het over je heen komen denk erover na en neem dan een beslissing. Je wilt haar graag tot haar 21 (of verder) houden en als dat betekend nog een ingreep is het misschien de moeite waard
Verward . Ze is verder zo braaf en lief dat ik niet denk dat haar karakter er verder onder zal lijden. Ze heeft vertrouwen in je en dat zal nooit weg gaan daar ben ik van overtuigt. Ook al weet ik dat jullie toch altijd wel pech hebben maar eens moet je eens geluk hebben Lovers.

Succes en wehoren graag de uitslag Lovers.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 11:51

Bedankt voor jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte! Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:08

Hee, ik lees je bericht nu pas! Wat goed dat je die beslissing hebt genomen. Geen ziekenhuisellende dus meer voor Razinda. Maar hou het wel goed in de gaten hè, ook al zijn die mogelijke tumortjes goedaardig.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:20

Goed van je dat je een beslissing hebt genomen. Dat neemt vast een hele hoop onzekerheid weg. Een vraagje: was de second opinion meer een soort bevestiging voor jouzelf omdat je misschien toch al zat te denken om het toch niet te doen?

En een knuffel aan Razinda!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 13:52

Maarten, ja misschien wel. Ik zat ook stiekem te hopen dat ze niet kunnen opereren en dat het zo goed is ofzo...

Mijn dierenarts vond dat ik maar eens voor een 2nd opinion moest gaan en ik had daar zelf ook wel aan zitten denken. Het was nu of nooit voor mij. Ik ben blij dat ik het heb gedaan, al weet ik niet wat de arts me gaat vertellen volgende week. Maar ik ben eigenlijk 100% zeker dat ik er niets aan laat doen, tenzij het natuurlijk nodig is voor haar gezondheid.

Ach ja, we zullen in ieder geval opvallen op de wedstirjden! Clown

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:54

Haha je zal toch wel opvallen want Razinda gaat gewoon super mooi lopen Lovers .

En nu ik haar mams ook aan het werk heb gezien Kwijl kan het niet anders dat Razinda dat ook kan Party!! .

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 13:55

Haha, dank je! Lachen

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:28

Ik zou me om het uiterlijk niet druk maken, zolang ze er geen pijn aan heeft.....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 23:16

Precies, dat vind ik ook, hoewel veel mensen daar anders over denken. Al had ze 10 bulten op haar hoofd, dat vond ik haar nog net zo lief en mooi! Lovers

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:31

Maar stel dat het nu kwaadaardig is dan laat je haar toch wel helpen???????????????

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 15:02

Tuurlijk, maar dat is het waarschijnlijk niet. Als het nodig is laat ik haar uiteraard helpen, maar ik bedoel dat ik geen cosmetische operatie laat doen als het niet nodig is.