gesprongen met renpaard :) !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

gesprongen met renpaard :) !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 20:48

vandaag had ik les met Just Having Fun. dit is eigenlijk een renpaard uit de galopkoers maar door haar zeer goede afstamming wordt ze nu gebruikt als kweekmerrie. ze was dit jaar niet drachtig dus ben ik haar beginnen rijden. Het doel was om ze wat dressuur bij te brengen maar ik kan niet alleen langs de weg met haar (ze heeft niet zo'n makkelijk karakter :s ) en dus vond ik het wat saai worden.

Ik had vandaag "dressuurles" en ik had gevraagd om aan het einde misschien even een kruisje te springen. eerst zijn we begonnen met een balkje, dan met een schuine balk, dan met een rechtje van 40-50 eerst in draf en dan in galop en het ging! Lachen of en toe probeerde ze er toch naast te sjeezen maar dit is haar maar een keer gelukt. ze was ook niet extreem rap ofzo. ik heb wel "gesprongen" in een zeer kleine piste, dan kan ze er niet zo vandoor gaan.

Ik ben wel trots op dr Haha! en zoals haar eigenaar zegt... ze heeft verborgen talenten Lachen, had hij ook nooit gedacht.

ik wil graag eens foto's tonen en zelf zien mar heb in die 3 maanden dat ik haar rij nog niemand gevonden om eens foto's te maken of te filmen :s

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:51

Volbloeds kunnen heel goed springen, dus ik vind het niet raar hoor. Wel leuk dat je het gedaan hebt voor de eerste keer

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 20:54

griebels schreef:
Volbloeds kunnen heel goed springen, dus ik vind het niet raar hoor. Wel leuk dat je het gedaan hebt voor de eerste keer


volbloeden uit de steeple chase misschien maar volbloeden uit de vlakke rennen zijn er helemaal niet op gemaakt om te springen en kunnen dan normaal ook niet springen (of hebben helemaal geen techniek, maar die heeft ze ook niet)
die volbloeden kunnen nadat ze van de renbaan komen gewoon vooruit en het liefst zo hard mogelijk...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:05

Met een goede training kunnen ze naar mijn mening allemaal springen. Je moet ze alleen als het ware "ombouwen"...

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 22:27

griebels schreef:
Met een goede training kunnen ze naar mijn mening allemaal springen. Je moet ze alleen als het ware "ombouwen"...


ik denk ook dat de meeste paarden dit kunnen. Ik zeg toch niet dat ik dit niet denk??
Ik ben (en blijf!) heel trots want ik rijd op een privépension waar de "specialiteit" volbloeden zijn en het is lang niet makkelijk om deze beestjes aan het springen te krijgen en bij sommige onmogelijk(je gelooft het of niet.) zij pakt het gewoon heel snel op.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:22

Ik bedoelde het ook niet aanvallend hoor Lachen

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:47

Ik heb een draver en als ik in de bak met haar ben en haar over een balkje wil laten stappen draait ze net zolang dat ze er langs gaat inplaats van erover . Nu had ik haar van de week los in de bak en daar stonden wat paaltjes in de bak met lint ertussen om de bak te kunnen verdelen. Mijn paard was even uit haar dak aan het gaan en rende op het lint af en nam een sprong en.....sprong EROVERHEEN. Ik wist niet wat ik zag ! Hoorde ik later dat ze dat wel vaker deed ( vrijspringen dus ). Ik was zo trots als een pauw ! Okee, het lint was ongeveer 10 cm hoog, Haha! maar toch.... Ik snap wel hoe trots je je voelt hoor Nathalieke ! Ik wilde ook meteen weten hoe hoog de lijn de vorige keren hing..... ( zelf heb ik niks met springen maar als je paard dan ineens zelf aan de spring gaat ).
Heb trouwens wel vaker gehoord dat er dravers zijn die gek van springen zijn . Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:16

heel leuk... Lachen Springen is idd een hobby van de meeste dravers en renpaarden... ik spreek uit ervaring... Haha!