verslagje van ons bezoek aan Zadelmarkt, viel mee.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

verslagje van ons bezoek aan Zadelmarkt, viel mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 19:24

Omdat een bezoek aan Bataviastad gepland was, zijn we ook even langs Urk gereden.

Ik ben er een keer eerder geweest en toen was alles opgestapeld en kon je niets vinden. Nu waren de zadels geordend, en bij de hoofdstellen en de dekens stonden zelfs de prijzen.

De zadels: De duurdere westernzadels zagen er goed uit, het leer was stevig, en zeker geen karton. Ze waren ook wat zwaarder dan de goedkopere uitvoeringen. Hoe de pasvorm is weet ik niet, want ik heb geen verstand van westernzadels, maar het leer vond ik niet verkeerd en ze waren ook goed afgewerkt.
De engelse zadels waren zeer wisselend. Er lag 1 kunstofzadel waar bij de schoft totaal geen ruimte was, daar staken een soort flappen kunstof naar beneden. Dit was dus geen aanrader. Ook de springzadels vielen tegen, de Uncle Tom springzadels zou ik niet op m'n verzorgpaard durven leggen. De kussens waren hard en dun.
Een aantal vzh en dressuurzadels waren heel redelijk, die kun je vergelijken met goedkope zadels bij andere ruitersportzaken. Er was er zelfs 1 met keilkussens, en mooi leer. Je kunt het uiteraard niet vergelijken met stubben of een ander A-merk, maar slecht waren de zadels niet. Het nadeel vind ik het passen en geen geld terugkrijgen als het niet past. En hoe het met de garantie zit weet ik ook niet.
Sommige modellen lijken alleen voor brede paarden met weinig schoft geschikt.
De stockzadels heb ik even vluchtig bekeken. Er lag nog 1 suede, deze is toch het minste van kwaliteit, en als je wat wilt, zou ik een duurdere uitzoeken. De beugels zijn vaak lastig te verstellen, maar de afwerking van het zadel zelf is niet verkeerd.

De hoofdstellen: een standaard kwaliteit voor een standaardprijs. Een aanrader vond ik de Ascot hoofdstellen, deze zijn dan ook nog 35 euro. Deze zijn mooi afgewerkt, sierstiksels, gedeeld kopstuk.
De stang en trens hoofdstellen zijn voor ruiters die rijkunstig nog niet aan stang en trens toezijn: gecombineerde neusriem Haha! Verward
Verder is de kwaliteit niet verkeerd en als je zo'n hoofdstel als trainingshoofdstel wilt gebruiken kan dat denk ik prima.
Wel moet je goed op de maten letten, want ik heb het idee dat niet altijd de maat klopt met wat erop staat.
De westernhoofdstellen: de duurste zijn van mooi leer, mooi afgewerkt, mag natuurlijk ook wle voor die 39 euro. De goedkoopste vond ik erg kitsch, en vrij scherp met dat zilverwerk.

De dekens: een aanrader, de winterdekens zijn mooi afgewerkt, goede kwaliteit zo op het oog. De regendekens vond ik ook erg mooi.

dekjes: niet veel van gezien, omdat alles in kratten lag. Maar die fleecedekjes zijn redelijk dik, maar wel erg stug. En het model leek niet super. Meer kan ik er niet over zeggen.

Omdat de voltigesingels uitverkocht waren, zijn we zo weer weggegaan, niets gekocht dus.

oftewel: het is goed dat er nog goedkope spullen te verkrijgen zijn, het is vergelijkbaar met de startzadels. De hoofdstellen zijn van Pagony kwaliteit. Geen topkwaliteit. Maar wel zo op het oog acceptabel voor het geld. Na een jaar of wat zul je weer nieuw moeten kopen. Wil je echt intensief bezig, koop dan iets van betere kwaliteit.
De zadels zouden voor mij niet geschikt zijn, ik rij intensief, en heb lange bovenbenen en ben zelf heel kritisch. Maar voor iemand die net begint en nog niet al te intensief rijdt kan het denk ik wel.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:51

Ik hoor het al: niks voor mij.
Was Bataviastad nog leuk? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:21

Ik rij zelf een of zelfs twee keer per dag en ahd altijd een zadel van zadelmarkt op mijn poy liggen. Het lag veel beter dan een heel dur zadel dat ik eerst had en ook bleef hij mooier. Toen ik hem na een jaar bij mijn pony verkocht zag ie er nog zo goed als nieuw uit, dus ben het er inderdaad mee eens dat het goed is dat er tenminste nog iemand is die goedkope spullen van redelijke kwaliteit verkoopt. Ik vond het zadel dat ik had trouwens ook supergoes zitten.

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:56

was dus niet echt super leuk daaro? nog wel wat gevonden in bataviastad trouwens?

xxx natal

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:39

germie schreef:
. De hoofdstellen zijn van Pagony kwaliteit. Geen topkwaliteit. Maar wel zo op het oog acceptabel voor het geld. Na een jaar of wat zul je weer nieuw moeten kopen. Wil je echt intensief bezig, koop dan iets van betere kwaliteit.


Waarom toch?
jamaica rijdt al 2 jaar met haar merkloze goedkope hoofdstelletje
Hon al 4 jaar.....

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:51

oja ik was er gisteren... je kan er niet pinnen.... moet je eerst naar het dorp..... fijn als je een zadel wil kopen????

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 23:59

stef"]
[quote="germie schreef:
. De hoofdstellen zijn van Pagony kwaliteit. Geen topkwaliteit. Maar wel zo op het oog acceptabel voor het geld. Na een jaar of wat zul je weer nieuw moeten kopen. Wil je echt intensief bezig, koop dan iets van betere kwaliteit.


Waarom toch?
jamaica rijdt al 2 jaar met haar merkloze goedkope hoofdstelletje
Hon al 4 jaar.....
[/quote]
Mijn ervaring is dat ze wel lang mee gaan, maar dat de gespen gaan roesten. Dat heb ik met een hoofdstelletje van zo'n 40 gulden bijna 10 jaar geleden ondervonden. Het hoofdstel is nog prima voor gebruik, maar niet mooi meer. En dan wil je wel weer eens wat nieuws Knipoog

karinnina
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:00

Goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn maar je moet wel donders goed opletten wat je koopt, mijn dochter heeft zelf een merkloos dressuurzadel gekocht maar na een jaar zit daar nu al scheur op de naad aan de bovenkant in. Niet of moeilijk te repareren en waarschijnlijk geen echt leer ondanks het kaartje dat het echt leer zou zijn. Behoorlijk balen dus.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 03:31

germie"]
[quote="stef"][quote="germie schreef:
. De hoofdstellen zijn van Pagony kwaliteit. Geen topkwaliteit. Maar wel zo op het oog acceptabel voor het geld. Na een jaar of wat zul je weer nieuw moeten kopen. Wil je echt intensief bezig, koop dan iets van betere kwaliteit.


Waarom toch?
jamaica rijdt al 2 jaar met haar merkloze goedkope hoofdstelletje
Hon al 4 jaar.....
[/quote]
Mijn ervaring is dat ze wel lang mee gaan, maar dat de gespen gaan roesten. Dat heb ik met een hoofdstelletje van zo'n 40 gulden bijna 10 jaar geleden ondervonden. Het hoofdstel is nog prima voor gebruik, maar niet mooi meer. En dan wil je wel weer eens wat nieuws Knipoog
[/quote]

Maar dat probleem heb ik dus altijd, of ik nu iets duurs of iets goedkoops koop:
Na een tijd is iets nieuws heel lekker, vooral als t om paardenspullen gaat!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:50

Ik zit ook te twijfelen of ik het hoofdstel Goldy zal nemen van de zadelmarkt. Iemand hier ervaring mee? Het is een leuk hoofdstel! En met een beetje goed onderhoud gaan ze toch wel wat jaartjes mee?

Maar stang en trens een gecombineerde neusriem? Verward Dat zie je niet zo veel.....!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:17

graciaxxx schreef:
oja ik was er gisteren... je kan er niet pinnen.... moet je eerst naar het dorp..... fijn als je een zadel wil kopen????


Dat is inderdaad wel lastig. Wij hadden ook geen contant geld mee toen we een zadel gingen kopen, kom je daar....
Maar goed, da's ook alweer een tijdje geleden en dat zadel is nog in supergoede staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:18

LuvdaTossa schreef:
Ik zit ook te twijfelen of ik het hoofdstel Goldy zal nemen van de zadelmarkt. Iemand hier ervaring mee? Het is een leuk hoofdstel! En met een beetje goed onderhoud gaan ze toch wel wat jaartjes mee?

Maar stang en trens een gecombineerde neusriem? Verward Dat zie je niet zo veel.....!


Een vriendin van mij heeft het voor haar Haflinger. Zij is er erg blij mee.