go fie, go anky! (jumping mechelen)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

go fie, go anky! (jumping mechelen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 11:30

eigenlijk is het een verslag van gisteren Haha!

kür: start 13u

8 combi's deden hun uiterste best. de beste was Fie Skarsö met Münchausen een Hohenstein hengst. een imponerend dier met machtige muziek die je kippenvel deed krijgen. Vingers aflikken

2e was arlette Holsters met Melvin, de Flemminghruin. go arlette! OK dan! heel leuke kerstkür met mooie timing tijdens de pirouettes.

op de derde plaats hadden we een uiterst tevreden Peter Gmoser met Jester, een zoon van Amulet. af en toe had hij wel wat 'force' nodig om deze ruin terug te nemen, maar toch keurig gereden.

Hannelore Volders reed Jakko mooi rond en ze reed een toch wel moeilijke kür vond ik. ze eindigde als laatste, maar ze is toch een belofte voor de toekomst. komaan België!

(voor verdere uitslagen verwijs ik naar de site van jumping mechelen => maandag, results.)

dan de freesyle kür. heb nog nooit zo geconcentreerd weten te zijn, dit van 14u30 tot 17u aan één stuk. Bloos

Op de eerste plaats.........tatarata.........anky met salinero en ze haalde 80, 825%. onwijs mooie kür en prachtig gezongen.
heb er even opgelet. zowel wanneer ze nog buiten de ring reed als in de ring. dit paard loopt op eigen benen, anky, hoe je je paarden ook inrijd, ik zag je enkel in de ring maar Cheese! OK dan! (dat zegt genoeg)

2e hadden we edward gal met een explosieve Lingh (76,075%) prachtig dier, prachtig gereden!

3e hadden we antoinette Falandt met Jarwo. ( 74,7% ) keurig hoe zij rijdt!


4e Sven Rothenberger met Barclay II. hm, eigenlijk niet zo speciaal (vond ik)

5e Marlies van Baalen met Idocus. keurig hoor.

Jazz met Tineke Bartels vinden we terug op een 9e plaats met net geen 70%. keurig, maar ze mag hem toch echt niet zo kort in de nek rijden. spijtig dat ie in de stap effe ging sterrenkijken. maar er is ook zulk geroezemoes en echt storend lawaai daar in die nekkerhallen.

de belgische Jeroen Devroe haalde een 7e plaats en liet dus oa Bartels, Capellmanm,... achter zich. super hoor! hij heeft die 70% gehaald, en kreeg terecht een super mega applaus Haha!

ook het vermelden waard: peter gmoser met Willibald's don debussy, de schimmel-donnerhall ruin. ik vond het Pling hij eindigde 13e.

Hyper! nou, dit kattebeestje heeft genoten Vingers aflikken van de dressuur. Hyper!

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:58

wordt zeker niets van uitgezonden?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:01

Aaaaaah! IK ben vreselijk jaloers op je... Ik was zooooooooo graag naar de dressuur gaan kijken, maar helaas was alles zo snel uitverkocht... Ik zat mezelf gisteren helemaal op te vreten dat ik niet kon gaan kijken. Vooral Ling had ik wel eens irl willen zien, dat vind ik zo'n machtig paard.
Volgend jaar beter!
Heb je foto's?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 13:57

helaas geen foto'. heb geen digi, en om een hele dag een camera mee te slepen,........
k'had het eigenlijk wel moeten doen. lingh was idd zeer imponerend. leek wel een fluitketel die aan het koken was en toch was alles beheerst.

mss zenden ze wel iets uit.
ik denk woensdag op canvas ofzo, of anders moet je eens bij paardentv gaan kijken.
nou en als je persé volgend jaar wil gaan, dan maken we er een bokt-meeting van! afgesproken? Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:09

Idra schreef:
, maar helaas was alles zo snel uitverkocht...


En dan zeggen ze dat het slecht gaat met de economie, ik vond de prijzen aardig pittig Scheve mond

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 14:10

ja, reken maar sarabande. de prijs voor maandag => 40 euro.
en de zaal zat stampvol. (ook voor de dressuur!!!) Haha!

je kon nog kaartjes kopen aan de kassa hoor, Idra.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:09

kattebeest schreef:
ja, reken maar sarabande. de prijs voor maandag => 40 euro.
en de zaal zat stampvol. (ook voor de dressuur!!!) Haha!

je kon nog kaartjes kopen aan de kassa hoor, Idra.


ECHT??? Damn... das wel heel stom dan! Iederen op de manège raadde me het af om zellfs maar te proberen, omdat het toch sowieso vol zou zitten Boos! .

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:29

Jaaaaaa, Mickey en ik zijn ook geweest en het was echt genieten
We hebben echt mooie sport gezien, het was zeker de moeite waard.

Mocht je nog op zoek zijn naar foto's: Mickey heeft wat foto's gemaakt, hopelijk zijn ze gelukt Cheese!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:46

ik was er gisteren ook, en ik heb wel foto's, enkel van het springen spijtig genoeg (had de digi pas 's avonds), toch wil ik er even aan toe voegen dat de punten toch niet altijd even eerlijk verliepen, ik weet natuurlijk niet op wat zo'n jury allemaal kijkt, maar er werden soms toch aardig wat fouten gemaakt op de pirouttes. Ik vond die oostenrijker het beste!
en anky tja die mag zelfs verkeerd op haar paard zitten en nog steeds wint ze Haha!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 18:56

peter gmoser bedoel je! ja die was super! zeker met z'n donnerhall schimmel. vond het spijtig dat ie slechts 13e was?????

wat vonden de bezoekers van Hannelore volders?

ja, idd de pirouettes en piaffe verliepen niet altijd even vlekkeloos.

tommeke

Berichten: 39
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: herent belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:24

heeeej

lobke wij zijn ook gaan kijken zondag!!!
het was echt zalig
maar ik denk dat sarah nog wel foto's ervan heeft Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:33

kattebeest schreef:
wat vonden de bezoekers van Hannelore volders?


Ik vond dat ze een leuke proef liet zien
Heel relaxed en stabiel, het zag er netjes uit.
Haar paard vond ik wat gewoontjes, niet echt een blikvanger.
Ik had het idee dat ze weinig risico's wilde/durfde nemen en op zeker reed.
Onder sommige omstandigheden kan dat een heel goede keuze zijn (ik ken haar achtergrond/ervaring/leeftijd paard etc. niet), en hopelijk blijft ze in de toekomst zo netjes rijden en wordt het allemaal nog net iets flitsender

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 14:04

ja, ze is ook nog maar 20 jaar en begint het steeds aardiger te doen. haar proef was wel idd net vond ik. ze nam steeds (als enigste) de binnenhoefslag Haha!
ik hoop dat we nog van haar gaan horen de komende jaren! en dat het idd flitsender wordt!