Waar is de moed van paarden gebleven??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:56

Elk paard is nogal wel moedig zoals hier al is gezegd, maar het leven van de mens is gewoon drastisch verandert.
Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft dat vroeger het paard een belangrijk 'vervoermiddel' was. Paarden werden niet gelijk nu voor hobby of sport gehouden maar voor werk en vervoer. En zeker in de amerikaanse westerntijd had vrijwel iedereen daar wel een paard. Die paarden moesten dagdagelijks in het drukke stadsleven rondlopen en zullen meer dan eens getuige zijn geweest van schietpartijen. Dus ze zijn van jongs af aan veel meer gewoon dan een paard dat enkel zijn eigen paddock en een stukje bos kent, met af en toe een plastiek of zeiltje om te spelen. Dat kan je eigenlijk niet meer vergelijken met nu, nu heeft de mens auto's en dergelijke en is het paard naar een tweede plaats verschoven. Daarbij zal het 'tam' maken van paarden zeker ook niet zonder slag of stoot heben gegaan. Ik ben hier niet zeker van, maar volgens mij waren de methodes om paarden braaf te maken niet zo diervriendelijk als vandaag.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, ardanwan, AVdB96, Dnies90, Esther_r20, Gigixponys, Hanjan, ImkeTarek, Lukasje, Mauritzio, stefanie33, vilheide en 186 bezoekers