Wederom soesjes trakteren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Wederom soesjes trakteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 22:47

Want ik lag vandaag weer eens naast mijn paard.
Het is namelijk bij mij op stal de gewoonte als je van je paard af valt dat je gebak moet trakteren. Nou aan mij hebben ze een goede dan, want ik ben in 2003 al zeker 5 keer van Ricardo afgevallen (met als toppunt 3x in 1 week) en vandaag dan van Lavendel...

Eigenlijk was het nog heel l*llig ook; mevrouw moet weer hengstig worden en reageert dan heel merrie-achtig op paarden die haar tegemoet komen. De ene keer heftiger dat de andere keer, maar toch... En wat ze dan doet? Ze draait gewoon 180 graden om. Ben je dus lekker aan het draven en opeens hoor je een brul en ga je de andere kant op... nou, dan knipper je eens met je ogen, maak je een links-/rechtsomkeerd en ga je door met waar je mee bezig bent. Het is niet echt een probleem, of in ieder geval; ik weiger om dit een probleem te vinden. Het is een echte merrie op die dagen. Vandaag was zo'n dag.

Dus ik ben lekker aan het rijden, zoek haar een beetje op met voor haar moeilijkere oefeningen, wordt ze toch heet! Op dat moment steekt ook die forse wind op waar ze het met het weerbericht al over hadden (we reden in de buitenbak) en komt er een paard me tegemoet. WHAM, BRUL Vendel de andere kant op, doet een sprong opzij en ik sta ernaast... Nou dat wordt weer roomsoesjes halen... mijn stalgenoten stonden alweer smakkend aan de kant...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:13

haha.
leuk he merries?
haha Sorry maar ik moet heel erg om je verhaal lachen.
En je stalgenoten hebben inderdaad geluk met jou, kan ik daar ook niet komen staan met Luna? Haha!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 23:17

Heb je ook honger dan?
*mopperdemopper* met een klein glimlachje

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:29

nouw, een soesje gaat eraltijd wel in Haha!
Let op over een paar dagen loop je met een big smile rond als je hier aan denkt (dat is bij mij het geval als ik weer eens van Luna afgedonderd ben)

xjessiex

Berichten: 715
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: wkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:31

Haha..
Wat een leuke regel Lachen
Ik denk dat ik alleen zou gaan rijden als er niemand is Schijnheilig
En wat dat merriegedoe betreft...
Veel sterkte Ach gut *LOL*

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 23:36

Het is ook nog een beetje mijn eigen schuld dat ik nu moet trakteren, want degene waarmee ik samenreed maakte al een 'mondje-op-slot' beweging... maar ik kon mijn mond niet houden toen iemand vroeg waarom we zo geheimzinnig zaten te lachen...

Nee, erg is het niet... Sterker het is goed voor je ego... het houd je met beide benen op de grond - letterlijk -
Maar ik voel me wel een beetje... Clown Bloos

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:48

ze kijken op je stal daar elkaar van het paard af zeker want dan is het soesjestijd hihihihihi

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:55

haha,wat een leuk verhaal,maar die regel komt me bekend voor!!
die hadden ze ook by paul derrez,als ik me niet vergis!!
nou,succes met je merrie verder,en ik ben benieuwd of mijn merrie ook van die kuurtjes gaat krygen!!
maar dat houd je wel lekker jong..

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 21:23

isabelle schreef:
ze kijken op je stal daar elkaar van het paard af zeker want dan is het soesjestijd hihihihihi


Nou, eigenlijk wel... ik kreeg onlangs al de opmerking 'of het niet weer eens tijd was', want ze hadden trek... Nu maakt het niet uit wat je trakteert, maar de vorige keer had ik ook soesjes gekozen en die waren heel goed bevallen. Er stond zelfs eentje bescheiden te juichen toen ik vertelde dat het weer zover was... Niet omdat ik ernaast had gelegen, maar omdat die soesjes zo welkom zijn.

Nou ja, gedeelde smart is halve smart... maar het blijft gek als je bedankt wordt omdat je zandgehapt hebt...

Ik kan er wel om lachen, ik reageer hetzelfde als ik de traktatie van een ander oppeuzel... misschien ben ik zelfs wel erger! Extreme duivel

Op mijn vorige stal hadden ze een turflijst; bij drie keer zandhappen -> trakteren. De regel op deze stal zorgt voor nog vaker snoepen. Vingers aflikken