Ik heb een maffe Haf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Ik heb een maffe Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 11:54



Als wij Nederlanders de keuze hebben tussen een dak boven ons hoofd en warmte of een plensbui, waar kiezen we dan voor? Juist!! Dat dak boven ons hoofd! Nou... zo zit Kim dus niet in elkaar Haha! Ze staat op dit moment bij mijn ouders vakantie te vieren en vannacht/vanmorgen heeft het nogal geplensd. Ze heeft de beschikking over een uitloopstal met een paddock en mag dus zelf bepalen of ze binnen of buiten blijft staan. Ze heeft dus duidelijk gekozen voor buiten *LOL* Toen ik net even bij haar ging kijken kwam ze net de box uitlopen. Beetje bij beetje zag ik haar grote lijf de deur uitkomen om vervolgens te zien dat ze zeik -en zeiknat was *LOL* Ze heeft gewoon lekker in de regen gestaan. Stoere haf!! Cool Ze heeft dan ook niet voor niets een lekkere dikke wintervacht. Haha! Het is erg opvallend om te zien hoe zo'n vacht in elkaar steekt. De natuur zit toch erg ingenieus in elkaar. De bovenkant van haar vacht is kletsnat en ligt als een laag op de droge ondervacht. Erg leuk om te zien hoe zo'n dier zich zelf warmhoudt Lachen

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:00

Haffies zijn gewoon gaaf!
Groetjes lundi

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:32

Idd een stoere haf. Cool
Heeft ze wel vaker van dit soort bijzondere dingen?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:57

Echt een buitenpaardje dus Lachen

Volgens mij zijn wij als eigenaren vaak veel softer dan de paarden die gewend zijn om buiten te staan.

Heeft ze het een beetje naar haar zin op haar vakantieadres?

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:05

hier is het net zo! als ik mijn paardje (connemara) niet af en toe zelf zou binnenzetten stond hij gewoon áltijd buiten! en hij heeft ook een open loopstal met paddock. maar nee, in de paddock met de kont in de regen, maar dan wél met zo'n gezicht van: ik vind dit NIET leuk .....stom beest, ga dan gewoon binnen staan?

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 13:12

*LOL* Tja.... blijkbaar is die wintervacht zo isolerend dat ze het gewoon te warm hebben als ze binnen staan Haha! Maar owéé als er hooi ligt in de stal, dan vindt ze die stal wel goed genoeg Het is gewoon een typische Haf

Het maffe is dat ze in Benneveld altijd 's nachts binnenstaat en als het slecht weer is ook, maar blijkbaar zou ze het niet eens erg vinden om buiten te staan.

Ze is sowieso een echt buitenpaard, ze mest zelfs buiten en heeft, sinds ze hier is (bijna een week) nog nooit in de stal gemest of geplast. Scheelt weer in de hennep (lees: kosten Haha! ).

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:19

Ja leuk he die vacht. Als het regent dat loopt het water er net als bij dakpannetjes vanaf.

Stoer hoor van je Haf Haha! De mijne wilde altijd maar wat graag naar binnen!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:23

had vroeger ook een haf, en kan me ook van hem niet herinneren dat hij ooit (zonder eten dan Haha! ) uit vrije beweging binnen ging staan....erger nog: had járen terug in één van die elfstedentochtwinters een haflingerveulen, het vroor dat het kraakte, en toen zegden ze dat het door een héle strakke wind een 'voeltemperatuur' zou worden van -40°! heb ik de jongeheer toch even verplicht stalarrest gegeven, want hij zag daar nog helemaal het nut niet van in Cool !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:32

Haha! Amanda, ook een haf Cool is van precies hetzelfde laken een pak. Ik weet nog goed, hoe m'n pa haar naar binnen had gelokt met een plak hooi, want anders werd ze zo nat Scheve mond Nou, ze vrat het hooi op, en stoof gelijk weer naar buiten, om daar lekker in de hoek onder de Wisseboom te gaan staan, lekker in de regen Haha! En het stro in de stal, dat is niet om lekker op te liggen, en te gaan mesten en alles, néé, dat is om op te vreten, en dan lekker op de vloer te gaan liggen. Die ik daarom bemat heb Haha! Gek beest, maar wel een lieverd Lachen

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:37

goed he??!!
als je maar weet dat dat de gezondste paardjes zijn die je kunt hebben!
de mijne komt uit de ardennen,heeft daar van jongs af aan altyd buiten gestaan met een kudde,en inderdaad deze dame weet niet beter.
zij gaat ook alleen naar binnen om te eten en is daarna zoooooo weer buiten.
en zelfs die stormen wat we nu hebben gehad die afgelopen dagen!!
het boeit haar niet!!!
fyn als je paardje ermee tevreden is toch!!??
groetjes

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:20

onze paarden staan altijd buiten, 's winters 's nachts binnen maar overdag buiten... Ik ben met 2 vriendinnen een buitenrit gaan maken in de plens regen en volgens mij is dat haf eigen want mijn maffe haf genoot met volle teugen terwijl de andere pony's het maar helemaal niets vonden!!
Groetjes

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:14

Stoere Kim... Haha! Soms zijn paarden idd moeilijker te begrijpen.... Haha!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:16

Ach, paarden hebben ook soms wel menselijke eigenschappen. Haha!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:45

Marsje schreef:
Ach, paarden hebben ook soms wel menselijke eigenschappen. Haha!



huh, ik zie mezelf daar nog niet buiten staan hoor Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen !

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:05

Een beetje paard lijkt op zijn baas toch Haha! zijn baas loopt ook warm voor eten. Maar leuk om te horen dat ze het zo naar haar zin heeft. heb je al een lange rit gemaakt daar?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:21

Mijn Noriker (ook uit Oostenrijk) heeft ook zo'n slimme bontjas aan! Hij wordt niet tot op de huid nat, terwijl hij van de zomer, met z'n zomervacht na een klein buitje al stond te rillen buiten!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:23

He maarten, wat lees ik nu een Haf??? Is Kim van jou? Wat leuk. ben even niet veel op bokt geweest dus misschien gemist dat je nu een eigen peerd hebt. Maar euhhh een haf, had bij jou toch echt een stoere fjord verwacht!

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:35

haha zo"n haflinger ken ik ook mijn ver\org haflinger stella die doet precies hetzelfde

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:37

hahhaa die kim van jou is wel een echte bikkel....

waarom staat ze nu bij je ouders als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:34

heb ook een maffe haf! loopt op een gezinnetje+kindjes af in het bos, om geaaid te worden.. moeder tilt t kindje op, en t kindje had een denne takje onder dr arm 'voor t kerstkransje met vogeltje' (oke dan)
t kindje aait liza, en vervolgens hapt liza t dennetakje weg!!(jaja je ziet t al , kindje huilen!) ik moest de dennetak weer uit liza dr mond halen haha
-roowz- maffe haffen rulen:D

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:38

haha mijn hafmerrie was vanochtend nogal pissig toen ik haar in de regen zette.....helemaal beledigd, haha

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:42

Maarten schreef:

Ze is sowieso een echt buitenpaard, ze mest zelfs buiten en heeft, sinds ze hier is (bijna een week) nog nooit in de stal gemest of geplast. Scheelt weer in de hennep (lees: kosten Haha! ).


Haha zo één heb ik ook, maar dan de kleinere Shet versie! Haha!

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:14

Ik heb geen haf.... En dat blijkt ook wel als je haar buiten in de regen zet! Echt niet dat Idie met haar hoofd tegen de regen in gaat lopen! Al moet ze de hele weg achterwaarts afleggen... Als ze daarmee kan voorkomen dat haar koppie in de regen komt? Dan maar lekker achterwaarts / zijwaarts! Haha! Schijnheilig

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 02:03

haha leuke haf !
handig zeg, dat ze niet helemaal nat wordt Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 09:50

alja schreef:
hahhaa die kim van jou is wel een echte bikkel....

waarom staat ze nu bij je ouders als ik vragen mag?


Ik wilde Kim eens kennis laten maken met ander terrein om gewoon eens te kijken hoe ze daarop reageert. Ik heb haar dus een week of twee vakantie gegeven Haha! Daarnaast is de omgeving van mijn ouders bij uitstek geschikt om lekkere buitenritten te maken. Ik heb dan ook op 2e kerstdag de trailer gepakt om, samen met Susan en haar paard Annabel, een lekkere lange buitenrit te maken op de Holterberg Cool Ik ben wel redelijk goed bekend in dit terrein, maar toch kwamen we op stekjes waar ik zelf nog nooit geweest was. Dat biedt perspectieven Haha!

Kim gedraagd zich erg goed moet ik zeggen en heeft het erg goed naar haar zin. Met Jelka, de Fjord van mijn ouders (die overigens erg eigenwijs is Haha! en dus ook de reden is dat ik niet voor een Fjord ben gegaan Gerritje Knipoog ) gaat het ook super! 1 keer gillen tegen elkaar en het was in orde. Hoewel ik wel de indruk krijg dat Kim de overhand heeft. Jelka lijkt wel stoer en brutaal, maar als het eropaan komt is ze maar een watje *LOL*

Hey… AnneMarie! Idie is gewoon ook een maf paard! Tong uitsteken