Openingstijden stal opeens anders

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Openingstijden stal opeens anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 17:01

Grrr, kwam vandaag op stal en er hing een briefje dat de staltijden veranderen.
Per direct mogen we in het weekend niet meer na 18.00 uur op stal komen, voor de rust van de paarden.
Op zich begrijp ik best dat er staltijden zijn, maar 18.00 uur in het weekend is gewoon erg vroeg, zeker als we op wedstrijd zijn./ Zal morgen maar eens vragen hoe het nou moet als we op wedstrijd gaan.

Voorheen was de stal elke dag open van 's ochtends tot 's avonds 22.30 uur. Het zal wel even wennen worden om in het weekend altijd op tijd te zijn. Droom nu nog meer van paarden bij huis, zodat ik gewoon zelf kan bepalen wanneer ik mijn paarden doe. En niet overgeleverd ben aan de 'macht' van stalhouders......

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:04

Beetje vreemd idd. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die ook in het weekend moeten werken, en dus pas 's avonds naar stal kunnen. Dat kunnen ze toch niet verbieden?

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 17:09

lijkt mij ook niet, ik ga er zelf morgen maar even over praten over het hoe en wat van deze nieuwe regel. zeker omdat vele bij ons op stal juist hier staan omdat we zo flexibel naar onze paarden toe konden gaan en er nu ineens zomaar uit het niets deze regel komt.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:09

18.00 is wel id wel heel erg vroeg. als je werkt, de hele dag op school zit oid. kun je niet je je paard daar niet neer zetten!

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:14

Ik vind het wel vroeg, maar ben eigenlijk niet anders gewend. Bij ons mag je in het weekend ook tot 18:00 komen, en doordeweeks tot een uur na de laatste les (manege!). Dat betekent meestal tot half tien, en aangezien ik tot negen uur werk is dat niet echt ideaal. Dus wat dat betreft is half elf veel beter.
Vroeger stond ik bij mensen aan huis, en daar mocht ik komen wanneer ik wilde (niet midden in de nacht natuurlijk). Dat was echt ideaal, maar ja daar hadden we weer geen binnenbak. Het lijkt me heerlijk om paarden aan huis te hebben, en het helemaal zelf te kunnen bepalen.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:24

zo gerritje dat meen je niet??????????????????????? en hoe zit het met doordeweeks? Het wordt wel steeds erger he op stal? Hoe gaat met ucky?!

theunissen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:33

Hallo gerritje, bij ons op de stal /Pension mogen we doordeweeks tot 22.00 komen, en zat.zon tot 20.00 maar als je concours hebt en later komt is dat geen probleem,geef het wel even door,denk er wel aan ook een stal houder heeft recht op een paar uurtjes vrij,moet ook een keer uit kunnen gaan.? Pling Pling

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 17:39

Megantjuh schreef:
zo gerritje dat meen je niet??????????????????????? en hoe zit het met doordeweeks? Het wordt wel steeds erger he op stal? Hoe gaat met ucky?!


door de weeks gewoon tot half elf 's avonds hoor! Uck loopt al beter, de da komt dinsdag weer.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 17:44

theunissen schreef:
Hallo gerritje, bij ons op de stal /Pension mogen we doordeweeks tot 22.00 komen, en zat.zon tot 20.00 maar als je concours hebt en later komt is dat geen probleem,geef het wel even door,denk er wel aan ook een stal houder heeft recht op een paar uurtjes vrij,moet ook een keer uit kunnen gaan.? Pling Pling


begrijp me niet verkeerd, ik vind openingstijden helemaal niet vreemd, maar dat ze nu zo ineens er zijn. Dat is gewoon even wennen. Ik zou namelijk nooit op een stal gaan staan waar ik net genoeg tijd zou hebben om na mijn werk de paarden te doen. Maar ik sta hier nu al bijna een jaar (was altijd erg tevreden) en moet nu gewoon even wennen aan dit denk ik. En dan is bokt fijn om het even van je af te schrijven, toch??

De stalhouder woont niet bij stal en is er ook niet de hele dag. Alleen bij de voertijden dan zijn ze er en als ze de eigen paarden doen. Zie niet in wat er voor de stalhouder persoonlijk anders aan is als er nog mensen zijn tot bijvoorbeeld 20.00 uur.

Denk ook wel dat het geen probleem vormt als je op wedstrijd gaat.
Het is gewoon wennen, eerst was alles mogelijk en nu we weer vol staan (we hebben 12 stallen) komen er ineens nieuwe regels.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:48

Hmm dat valt dan gelukkig nog mee!! Wel jammer dta we nu in het weekend niet meer later kunnen komen, en als je nou in het weekend overdag weg moet ofzo?

theunissen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:09

IK weer, hebben jullie geen overleg over bepaalde onderwerpen,zoals sluitingstijden enz, de andere stalbezoekers,hebben die er geen problemen mee??? ik geloof dat ik het wel goed getroffen heb op mijn stal. De stal is wel aan huis en dat scheeld misschien wel heel veel,is er toezicht bij jullie??? of hebben jullie alle maal een sleutel van stal?
Met overleg is er altijd wel iets te regelen.DOEI Lachen Knipoog Haha!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:27

Bedoel je dat er grenzen zijn aan wanneer jij bij je paard mag komen? Al kom je om 3 uur 's nachts dat moet jij toch weten!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 18:34

ja er zijn dus grenzen, op zich niet zo vreemd. maar dat was eerst gewoon van in de ochtend tot 's avonds half 11. helemaal geen probleem mee.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:39

Hmm apart, al wil ik midden in de nacht mijn paard rijden, dan moet ik dat zelf weten! (als ik het licht maar uitdoe!)

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:46

Ik zou het misschien kunnen begrijpen als de stallen aan huis staan van de pension houder, die wil misschien ook z'n rust.

Maar ik begrijp dat hij er niet eens bij woont en het dus alleen om de paarden hun RUST gaat? Dat begrijp ik niet helemaal, 12 paarden.. hoeveel mensen komen er bij jullie ingodsnaam over de vloer dan?
Bij ons staan er rond de 13/15 paarden/pony's en dan is in het weekend vaak iedereen al geweest voor 6-en, dus als er dan nog eens iemand komt na 6en.. met wat voor een drukte hebben die paarden te maken dan?

Woont er uberhaupt iemand bij de stallen? want het lijkt mij, hoelanger er mensen rondlopen per dag hoe beter, hoe meer er dus opgelet word en hoe eerder je kunt zien of een paard plotseling ziek wordt ofzo.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:42

wat raar dat het zo ineens word ingevoerd en dat daar helemaal geen overleg bij gepaard gaat helemaal omdat de stalhouder er toch niet bij woont.(dat ik dat ook wel weer link vind is weer een ander verhaal Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:42

Het is idd vreemd om dat zo opeens op te hangen.
Je zou hier op zijn minst een vergadering met de pensionhouders over kunnen hebben toch Verward

Bij ons op de manege mag je op
Zaterdag tot 20.00 uur
Zondag tot 19.00 uur.

Dit zijn redelijke tijden.

Snap wel dat mensen zelf een beetje privacy willen hebben, maar je kunt het niet maken om dat zo opeens met een A4-tje bekend te maken.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:24

Bij mij op stal mag je doordeweeks tot 22.00 uur en in het weekend tot 18.00 uur komen. Totaal geen probleem mee. Op 1e kerstdag was de stal zelfs gesloten en op 2e kerstdag om 16.00 uur. Bij mij is de stal ook aan huis, dus het is wel begrijpelijk dat die mensen ook rust willen en die ene dag per jaar...Zul je net zien dat je dan extra veel zin hebt om te rijden!! Andersom is het ook zo, dat we ook iemand op stal hebben staan die op zaterdag werkt en die mag wel 's avonds komen als ze klaar is met werken. Bij ons staan ong. 20 pensionklanten, best veel dus. Ikzelf rij altijd 's avonds laat, rond half 9. Voordeel is dan dat ik de hele bak voor me alleen heb, vaak dan. Dan is het wel even wennen als iedereen in het weekend overdag komt. Maar ja, ik begrijp het wel. Het is een kwestie van wennen! Enneh, de eigenaar staat altijd voor iedereen klaar, dus....

Wel raar idd dat ze dat zo onpersoonlijk hebben gedaan. Hebben jullie geen vergaderingen ofzo?

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:45

Bij ons mag je komen wanneer je wilt..
er is zelfs eens iemand bij haar paard in de box blijven slapen

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:47

vervelend die staltijden.. ik heb een hele tijd op een stal gestaan waar de openingstijden waren (jawel....) van 13.00 tot 18.00 uur, en dat elke dag.. behalve zaterdag dan mocht je ook 's ochtends komen.
Ik zat toen nog op de middelbare school, dus als ik uit was moest ik altijd als een gek naar huis fietsen, snel omkleden en naar Evita.. uitmesten, rijden en dan was het alweer 6 uur. Dan was het ook nog eens lekker spitsuur in de bak en paddock dus even lekker een uurtje buiten staan zat er ook niet in voor evita.

Als ik daar aan terug denk ben ik zoooooo blij dat ik nu op een leuke stal sta!! ook lekker dichtbij maar hier zijn de openingstijden elke dag van 8.30 tot 22.00 uur. en in noodgevallen dag en nacht, dat vind ik prima tijden! ben blij dat ik nu gewoon de hele dag naar m'n paardje toe kan.. ik heb nu eindelijk het gevoel van een eigen pony Haha!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:47

Onze pensionstal is in het weekend om 19.00 gesloten, maar na overleg kan daar altijd een uitzondering voor gemaakt worden, bijv. wedstrijd, ziekte paard, enz. Ik zie het probleem daarvan niet zo, maar ik werk dan ook niet in het weekend...

Gewoon even vragen aan je stalhouder, misschien heeft ie soortgelijke "ongeschreven regels" in gedachten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:56

Wel erg apart dat zoiets 'per direct' ingaat en jullie daar niet op zijn voorbereid. Maar misschien wilde de stalhouder er geen discussie over? Toch vind ik het niet erg netjes zoals hij het heeft aangepakt, zeker niet als het maar zo'n kleine stal is. Dan kan daar toch van tevoren over worden gepraat?

Onze stal gaat in het weekend ook om 18 uur dicht. Dat is inderdaad vervelend als je in het weekend werkt, maar aan de andere kant is het ook wel prettig voor de paarden en voor de stalhouder dat er niet (zoals doordeweeks) tot 's avonds laat drukte in de stallen is. Voor de rest hebben we niets te klagen daar, dan neem je zo'n punt maar op de koop toe. Overigens is het bij ons geen probleem als je eens wat later terugkomt van een wedstrijd: even een telefoontje naar stal als je op een half uur rijden bent en dan kun je er zo in. Zo lang het maar niet ieder weekend is, maar dat spreekt voor zich (en dat doen we ook niet). De keren dat de stalhouder voor ons om 5 uur moest opstaan en voeren omdat we vroeg van huis moesten, zijn trouwens ook niet meer te tellen... Bloos!

Sterkte voor Uck trouwens, en een virtuele handtekening van mij & hoefafdruk van Ret voor op z'n gips! Lachen
Laatst bijgewerkt door Karin op 28-12-03 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:57

Wel raar dat dat zonder aankondiging zomaar wordt opgehangen zeg Verward
Bij de pensionstal waar ik sta mag ik komen wanneer ik wil. Dat vindt iik wel lekker hoor, al kom ik om 6:30 'smorgens dat maakt de eigenaar van de stal helemaal niks uit OK dan!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:19

Charmaine schreef:
Op 1e kerstdag was de stal zelfs gesloten en op 2e kerstdag om 16.00 uur. Bij mij is de stal ook aan huis, dus het is wel begrijpelijk dat die mensen ook rust willen en die ene dag per jaar...Zul je net zien dat je dan extra veel zin hebt om te rijden!!


Dat van eerste kerstdag vind ik dus heel raar! Gaat de staleigenaar dan persoonlijk alle paarden rijden / losgooien / longeren / poetsen e.d.?
Tuurlijk die mensen zullen ongewtijfeld zo af en toe hun rust en privacy willen hebben, maar hebben ze er dan zo'n last van dat er mensen op stal komen op eerste kerstdag? Dan vraag je toch of iedereen voor 4 uur gereden wil hebben op zo'n dag. Hoort erbij als je een pensionstal hebt.

Verder vind ik het ook erg vreemd dat de tijden per direct verander worden. en dan niet een uurtje eerder dicht....
Zo iets hoor je toch een maand van te voren aan te geven en even te overleggen met de mensen die in het weekend werken en die daardoor in de problemen komen.

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:49

Zo, dat is wel erg vroeg zeg!!!
En zomers dan? dan is het tot 11 uur licht ?