Voor het eerst in 4 jaar....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Voor het eerst in 4 jaar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 21:17

.... heb ik gisteren zonder zadel op Yorghos gegaloppeerd!
Ik had dat nog nooit eerder gedaan omdat Yorghos nogal een "tuigpaardengalop" heeft. Hij gooit soms behoorlijk hoog op en heeft veel knie-aktie. Niet echt comfortabel dus, en ik ben altijd bang geweest om eraf te kletteren.
Gisterenochtend ben ik naar het bos gegaan. Zonder zadel, omdat deze niet goed meer past. Yorghos was hartstikke braaf en het was lekker rustig in het bos. Ik besloot het er dus maar eens op te wagen.
Ik had mijn cap op en mijn telefoon bij me, dus voelde me redelijk veilig. Na een flinke draf heb ik een pluk manen vastgepakt en mijn benen goed aangeklemd en Yorghos mocht aangalopperen.
Het viel me niks tegen. Na een snelle start kon ik hem tot een lekker tempo terugnemen en na een meter of 40 kon ik ontspannen gaan zitten en de manen loslaten.
Gek, dat ik dit zo lang niet heb gedurft! Het ging super en Yorghos hield echt rekening met me. Ik ben trots op hem... en stiekum ook een beetje op mezelf!
Misschien niet echt een grote belevenis om te lezen, maar voor mij een hele stap. Ik wilde het gewoon even kwijt...

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:24

Goed van je!!! OK dan!
Galop zit makkelijker dan draf
De eerste keer dat ik aan galoppeerde was omdat peerdje ervan door vloog.... Naja en het zat best lekker Rolleyes

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:27

Kim toch! Je moet je paard beter onder controle houden hoor Knipoog !

On-topic: Goed van je dat je zonder zadel hebt gegaloppeerd. Das indd niet zo prettig om te galopperen op een paard met veel knieactie (weet uit ervaring met die manegeknollen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:33

Tuurlijk wil je het even kwijt...
Voor jou is het heel bijzonder en dat wij daarvan mogen meegenieten.... OK dan!
Geweldig vind ik dat, dat ik van jou geluk mag "proeven".

Wie een lach kan geven is een bijzonder mens Lachen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:35

Goed gedaan joh!
Galop zit inderdaad lekkerder dan draf zonder zadel, alleen de overgang is nog irritanter!

AniekvH
Berichten: 45
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Daarlerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:36

leuk man,
dat is wel fijn jah zonder zadel in galop... alleen het terug komen naar draf dat is wel naar

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:16

Dapper zeg! Wel spierpijn zeker...?

Ik heb vorige week een keertje zonder zadel op mijn paard gezeten. Ik dacht, laat ik eens een drafje proberen. Ieeeeks! Het hobbelde zo erg, dat mijn paard spontaan in galop aansprong! Gelukkig stond ze ook wel weer snel stil..... Maar ik had een spierpijn de volgende dag.. *LOL*

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:37

Ik vind het wel dapper hoor, meteen zo naar het bos zonder zadel en dan ook nog eens galopperen OK dan!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:43

Heerlijk gevoel he zonder zadel door het bos rijden en alle gangen kunnen doen ! Lachen het heeft bij mij en kane ook lang geduurd maar nu rij ik regelmatig zonder zadel . Goed hoor van je erg dapper OK dan!

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:10

goed hoor!
ik had bij ons op de manege ook zonder zadel gegaloppeerd. na de derde keer lag ik alleen op de grond zand te happen Scheve mond . en moest ik met een gebroken arm naar het ziekenhuis. daarna nooit meer zonder zadel gegaloppeerd. ga het binnenkort denk ik wel weer is een keer doen!

xxx natal

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:47

Gaaf hoor!!! Ik vind het wel een grote stap hoor!! Ben dan ook zelf een grote scheitlaars Bloos!

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:54

Echt leuk!!!
Het zit idd veel gemakkelijker dan draf! Haha!